GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

608 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< December 2017 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ingen begivenheder.

Udskriv og scan med din smartphone:

Bilister på briksen

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Skovsgaard 14:08:18
[A] Dan F Joergensen 21:03:01
[SA] Admin 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 1 uge
[M] Jan 5 uge

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti har aftalt lavere Storebæltstakster
Som led i finanslovsforhandlingerne er der indgået en delaftale mellem VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti om blandt andet lavere takster på Storebæltsforbindelsen og en udvidelse af Motorvej E20 mellem Nr. Aaby og Odense V fra fire til seks spor


· Taxivirksomheder i store dele af landet vil blive undergravet
Transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA) der under andenbehandlingen af VLAK-Regeringens forslag til en ny taxilov, måtte konstatere, at han måtte dæmpe sine liberale ønsker og acceptere en ændring i paragraffen om løv- og arbejdsvilkår, bruger ministeriets web-side til at lange ud efter flertallets beslutning. Ole Birk Olesen finder det meget beklageligt, at et flertal af Folketingets partier har besluttet at skabe et “…fagforeningsmonopol, som vil gøre det svært at drive taxivirksomhed i store dele af landet”


· Uddannelsesindsats var i fokus under ministerbesøg hos lastbilforhandler
Under Disruptionrådets besøg i Nordjylland lagde undervisningsminister Merete Riisager (LA) turen forbi Scania-forhandleren Stiholt for at opleve en 9. klasses samspil med lærlinge og ledelse på en virksomhed med fokus på erhvervsuddannelser og på fremtidens medarbejderstab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

KALD DET BARE " PETITESSER " !

DebatDet ER klokkeklart lovbrud !

Årsagen er,- "Social Dumping" !

Det foregår hver eneste dag !

Og det foregår helt bevidst !


END IKKE FAGBEVÆGELSEN REAGERER ?

Når vi nu "taler" så meget om "Den Frie Bevægelighed",- og de mere eller mindre plausible forhold,- man til tide forsøger at påstå,- er hindringer for denne "Frie Bevægelighed",- så vil jeg da lige pege på et område,- man meget behændigt går laaangt udenom. En del suspekte virksomheder og organisationer,- med særlige interesser,- er ikke sene til at bringe postulatet på banen om,- at det og det,- forhindre "Den Frie Bevægelighed" for enten varer eller gods,- og til tider også arbejdskraft.

Hver eneste gang,- er det når et tiltag,- eller et påtænkt tiltag,- skal indføres,- så vælter det frem med påstande om,- at nu forhindre man "Den Frie Bevægelighed". Sådan har det været både da man indførte mindsteløn,- og da man havde højlydte debatter om definitionen på en Cabotagetur,- og flere andre emner. Det har ALTID været,- når der blev indført noget der KUNNE betyde en begrænsning af brugen af "billige løsninger".

Sjovt nok,- er der stort set ALDRIG ført en debat om den Sociale Dumpings effekt,- overfor Danske Eksportchauffører og vognmand,- der udfører denne type transporter,- - - - eller gjorde dette tidligere. Nå ja,- JEG har skrevet om fænomenet tidligere,- men uden den helt store reaktion fra nogen,- og det gælder særligt fra Fagbevægelsen. Faktisk havde jeg nok forventet,- at netop Fagbevægelsen,- ville tage dette emne op.

Den helt store SYNDER her,- er Speditørerne,- der enerådigt udvælger den vognmand,- der skal stå for transporten,- når der er tale om en transport UD af Danmark. Her vælger man helt bevidst en udenlandsk vognmand,- og ofte fra en virksomhed man selv ejer,- eller har part i,- eller blot arbejder TÆT sammen med. Dette gør man udelukkende af hensyn til prisen,- som INGEN Dansk vognmand har en chance for at udføre opgaven for.

Da man samtidig har sikret sig,- at der er rigeligt med køretøjer til rådighed,- fordi man HAR hentet tilstrækkelig,- og oftest rigeligt,- med køretøjer til landet,- har man også fjernet muligheden for "fair konkurrence" og risikerer heller ikke,- at der opstår "lige vilkår". Sådan lyder opskriften,- på effektiv og målrettet "Social Dumping",- der breder sig som ringe i vandet. Desværre udløser dette så en effekt,- som INGEN syntes at tage alvorligt,- og heller ikke ønsker at gøre noget ved.

Problemet er ikke et isoleret problem for Danmark,- men lad os bar nøjes med at bruge Danmark som eksempel,- de det er nemmere at overskue på den måde. Så står vi nu med en stribe Danske vognmænd og chauffører,- der på grund af prisen og den "Sociale Dumping",- har fået frataget muligheden for,- "Den Frie Bevægelighed" i hele Europa. Faktisk er situationen den omvendte af,- hvad de suspekte virksomheder og organisationer jamre over,- nemlig,- at med de og de tiltag,- så vil det blive FOR dyrt,- og "Den Frie Bevægelighed" blive forhindret !

Jaman HALLO ! Med "Social Dumping" opstår der den situation,- at de "billige løsninger" er blevet FOR billige,- og gør at Danske vognmænd og chauffører,- bliver forhindret i,- "Den Frie Bevægelighed",- man havde tidligere. DET har aldrig været,- og ER fortsat ikke EU´s intentioner,- og MINDST lige så ulovligt,- som når forholdene,- går den anden vej ! Her vil JEG godt sætte et stort spørgsmålstegn ved,- om man ville fravælge Danske vognmænd og chauffører,- HVIS der reelt var fair konkurrence på lige vilkår ?

Derfor skal MIN påstand være,- at Danske speditører,- forhindre Danske vognmænd og chauffører i "Den Frie Bevægelighed",- ved at operere med særligt nedsatte priser,- der udløser "Social Dumping" på transportområdet. Den Danske Stat gør det nemt for udviklingen af netop "Social Dumping",- når man fravælger,- at håndhæve de samme regler,- som en del andre lande for længst ER begyndt at håndhæve. Dette gælder sådan set OGSÅ for indførelsen af en Dansk mindsteløn,- som KUNNE tage udgangspunkt i de eksisterende overenskomstforhandlinger,- og "Den Danske Model".

"Den Frie Bevægelighed" på eksportområdet,- er ikke forhindret med en fysisk bom,- men derimod med en økonomisk bom. Forskellen er stor, -men effekten er sandelig den samme. Danske vognmand og chauffører,- er blevet frataget,- muligheden for udføre eksportkørsel til andre lande,- og er dermed afskåret fra "Den Frie Bevægelighed" ,- og den direkte årsag ER det vi kender som Social Dumping og "billige løsninger" !


"DEN FRIE BEVÆGELIGHED" ER JO MANGE TING !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
19,183,984 Unikke besøg