GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

601 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< December 2017 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Ingen begivenheder.

Udskriv og scan med din smartphone:

Bilister på briksen

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Skovsgaard 09:59:34
[A] Dan F Joergensen 16:54:17
[SA] Admin 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 1 uge
[M] Jan 5 uge

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti har aftalt lavere Storebæltstakster
Som led i finanslovsforhandlingerne er der indgået en delaftale mellem VLAK-Regeringen og Dansk Folkeparti om blandt andet lavere takster på Storebæltsforbindelsen og en udvidelse af Motorvej E20 mellem Nr. Aaby og Odense V fra fire til seks spor


· Taxivirksomheder i store dele af landet vil blive undergravet
Transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA) der under andenbehandlingen af VLAK-Regeringens forslag til en ny taxilov, måtte konstatere, at han måtte dæmpe sine liberale ønsker og acceptere en ændring i paragraffen om løv- og arbejdsvilkår, bruger ministeriets web-side til at lange ud efter flertallets beslutning. Ole Birk Olesen finder det meget beklageligt, at et flertal af Folketingets partier har besluttet at skabe et “…fagforeningsmonopol, som vil gøre det svært at drive taxivirksomhed i store dele af landet”


· Uddannelsesindsats var i fokus under ministerbesøg hos lastbilforhandler
Under Disruptionrådets besøg i Nordjylland lagde undervisningsminister Merete Riisager (LA) turen forbi Scania-forhandleren Stiholt for at opleve en 9. klasses samspil med lærlinge og ledelse på en virksomhed med fokus på erhvervsuddannelser og på fremtidens medarbejderstab



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

KAN " LO-PARAPLYEN " MON REDDE OS ?

DebatPolitikerne syntes IKKE at hjælpe til,- - - tværtimod !

Juridisk er der sket mange suspekte ting,- -i negativ retning !

Traditionelle normer,- -er blevet aflivet !

Hele arbejdsmarkedet bombes tilbage,- -til "Stenalderen" !


"SPAREKNIVEN" ER BLEVET ET "MORDVÅBEN" !

Når man nu har fulgt udviklingen på arbejdsmarkedet,- og særligt i transportbranchen,- siden 1984,- så er det rystende at måtte erkende,- den retning udviklingen har taget. Mest uhyggeligt er det nok,- at den i de senere år,- har sat tempoet væsentligt op,- og er blevet til noget der minder fælt,- om "aktiv dødshjælp".

Nu skal man ikke opfatte mig som en svoren tilhænger af Fagbevægelsen,- som mange nok regner mig for at være. Det ER jeg på ingen måder,- MEN jeg er til gengæld heller ikke en svoren modstander. Derimod er jeg en svoren tilhænger af ret og rimelighed,- og finde indførelsen af de "Gule Fagforeninger",- som en sund konkurrence,- der blot er blevet til en "fællesskabsknuser",- med en negativ effekt.

Det er så mit håb,-at det jeg kalder for " LO-PARAPLYEN " magter at finde sig selv,- og kæmpe for de sejre der er opnået i tidens løb,- omkring arbejdsforholdene generelt. Personligt mener jeg,- at visse kræfter i den "styrende del" af landets magtfulde "elite",- har misbrugt de " Gule Fagforeninger" til at skabe splid mellem lønmodtagerne i vores lille land,- og det har man desværre haft stor succes med.

Gennem tiderne,- og særligt i de seneste 20 år,- er der sket en del ændringer og tilføjelser,- til både lovgivningen og til den mere generelle Juridiske opfattelse,- af de faktiske forhold. Senest oplevede vi "MORDET" på Godskørselsloven,- der nok må anses for at være den "kræftsvulst" der tager livet af transporterhvervet i Danmark. Flere andre "tiltag" har sørget for,- at gældende lovgivning sættes ud af kraft,- og tillader forhold der hidtil har været direkte ulovlige.

Et glimrende eksempel på dette er,- at man i dag kan ansætte udenlandske chauffører,- til kørsel i Danmark,- i DANSKE lastbiler MEN til en fast lav månedsløn på 15-18oookr. Da disse chauffører får både et DANSK CPR-nr, og et DANSK sygesikringsbevis og er registreret hos SKAT,- så er der ingen håndhævende myndighed,- der kan foretage sig andet,- end at lade dette passere. "MORDET" på Godskørselsloven" banede vej for dette altødelæggende svineri,- der udelukkende tjener som "statsstøtte" til suspekte virksomheder og organisationer i Danmark.

En del Politiske ordfører,- og endda også regeringen,- påstår at man vil bekæmpe Social Dumping,- helt i tråd med holdningen i EU-Parlamentet. Derfor virker det totalt misvisende,- at man vedtager forhold,- der direkte modvirker bekæmpelsen af denne Sociale Dumping,- og nærmest ernære den. Hver eneste gang der er optræk til,- et valg til enten kommunerne,- regionerne eller til Folketinget,- så er der ingen grænser for,- hvad de forskellige fremsætter af løfter om indgreb,- som så desværre ALDRIG bliver til andet ,- end tomme løfter.

Tilbage til det jeg kalder for " LO-PARAPLYEN ",- som nok må anses for at være den eneste mulighed,- HVIS man vil gøre sig nogen forhåbninger om,- at DANSKE lønmodtagere,- fortsat kan få et job,- og tjene til livets ophold,- her i Danmark. Alternativet bliver,- at skaren af "kontanthjælpsmodtagere" langsomt vil eksplodere til et uhørt højt antal. Der ER jo foretaget store indgreb i den periode,- man kan være på "dagpenge" ,- og mulighederne for at blive "opgraderet" er også ramt af sparekniven,- eller også er midlerne "øremærket" til bestemte grupper.

" LO-PARAPLYEN " kan med loven i hånden,- træde i karakter og benytte sig af det organisatoriske fællesskab,- der findes med de overenskomster der ER indgået på arbejdsmarkedet,- mellem arbejdsgivere og lønmodtagere. Det er det vi alle kender som "Den Danske Model",- der forpligtiger parterne til at "bakke op" om den underskrevne aftale. Her kan de enkelte organisationer bede andre medunderskrivere om,- at "boykotte" eller "blackliste" virksomheder,- der ikke følger de gældende overenskomster. Dette tiltag er man rent Juridisk forpligtiget til at medvirke i,- og til trods for at der er tale om en langsommelig proces,- så vil det sende et signal,- INGEN kan ignorer ret længe.

Bruger man de muligheder der ligger frit til gængelig her,- vil det nok udløse et "Rama-skrig" i visse kredse,- og der vil blive fremsat påstande om "Gidseltagning" og flere andre fantasifulde benævnelser. MEN,- det er desværre nok ved at være den eneste redning for arbejdsmarkedet i Danmark, -så længe at det er "eliten" der svinger takt-stokken. Det begreb med at man skal have "lige løn for lige arbejde,- - på samme sted",- er noget man også går ind for i EU-Parlamentet,- og det har faktisk en del flere fornuftige begrundelser,- end blot bekæmpelsen af Social Dumping.

Det kan vel ikke overraske ret mange,- at en lønmodtager der arbejder i eksempelvis Danmark,- bør have en løn der svarer mest muligt,- til de leveomkostninger der nu en gang ER i Danmark. En chauffør fra et andet EU-land,- der dagligt arbejder i Danmark og har både CPR-nr. og sygesikringsbevis,- og angiveligt betaler SKAT i Danmark,- og tjener 15-18oookr. i fast månedsløn,- har ikke meget at leve for,- når der også skal sendes penge hjem til "husholdningen" i hjemlandet. Med både et CPR-nr. og et sygesikringsbevis,- vil der også være en folkeregister-adresse,- og dermed også en husleje der skal betales. Da der ikke er tale om DANSK statsborgerskab,- vil der angiveligt også være en husleje at betale i hjemlandet.

Således vil den eneste mulighed for at bekæmpe Social Dumping,- være at man står sammen under " LO PARAPLYEN " og tager det lange trælse træk. Om man så er tilhænger af Fagbevægelsen eller ej,- så syntes det at være løsningen,- da man nok IKKE må forvente ret meget fra "de folkevalgte" inde på "Borgen",- har udviklingen tydeligt vist os,- - - - desværre !


"SAMMEN ER VI STÆRKE",- - -HAR PLUDSELI FÅET EN NY DIMENSION !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.43 sekunder
19,181,649 Unikke besøg