GH Truck

Antal Besøg

657 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Maj 2018 >>
Ma Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Udskriv og scan med din smartphone:

Vestfyn Trækker 2018

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin Online Online
[A] Dan F Joergensen 1 dag
[SA] Skovsgaard 6 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 3
[M] Jan 16

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· - Der er stadigt sværere at skaffe kvalificeret arbejdskraft
Martin Danielsen, der er formand for DTL, pegede i sin beretning på DTL’s generalforsamling i Odense lørdag på, at der er behov for at få en stand af egnede chauffører, som vognmændene kan tage af


· Vognmandsformand fremhævede organisering som en stor styrke
Martin Danielsen, der er formand for vognmandsorganisationen DTL, fremhævede styrken i at være organiseret, da han lørdag aflagde sin beretning. Ved at stå sammen er det lykkedes for DTL at opnå en række resultater, der forbedrer forholdene og rammer for at drive vognmandsvirksomhed i Danmark. Resultaterne er blandt andet opnået ved at samarbejde med chaufførernes organisation 3F og med politikere med opfattelser på linie med DTL


· Iveco Daily blev Årets Varebil
Forud for transportmessen Vestfyn Trækker, der åbnede i går, havde juryen bag Årets Varebil lukket sig inde for at afgive deres stemmer på, hvilke varebil, der skulle være Årets Varebil



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om manglende kontrol af kapitalkrav

NyhedTrods bevidst svindel med kapitalkrav: Minister afviser, det er et problem

Selv om Gud og hvermand med blot en smule indsigt i godstransport med lastbiler ved, hvor meget der svindles, er det åbenbart umuligt at råbe det politiske flertal op. Tag nu for eksempel problematikken med virksomhedernes egenkapital, som der i høj grad er behov for at sætte lup på, fordi rigtigt mange vognmands-virksomheder ikke lever op til lovens krav. Men til trods for, at FDL nu gentagne gange har gjort politikerne, og ikke mindst skiftende transportministre, opmærksom på problemerne med den manglende egenkapital, sker der ikke en hujende dyt. Det fremgår klart af transportminister Ole Birk Olesens svar til FDL.


Ole Birk Olesen skriver, at Styrelsen, på baggrund af FDL´s henvendelse, i regi af Vejtransportrådet, vil høre organisationerne på vejtransportområdet, om de oplever, at der er et problem med overholdelse af kapitalkravet. På den baggrund vil Styrelsen vurdere, om der er behov for justeringer af kontrol-indsatsen. Citat slut. Et svar, som FDL på ingen måde kan være tilfreds med, for det er indiskutabelt, at der er behov for en opstramning. Det er horribelt, at der overhovedet ingen kontrol er, hvilket FDL adskillige gange har påvist og klaget over. Det er efter FDL´s opfattelse bedrageri, når man trækker pengene ud, så kapitalkravet ikke er opfyldt, Så hvis ikke der findes en bankgaranti, bør tilladelserne inddrages.


Det er utroligt, at man ikke strammer selskabsloven, og det er rystende, at der ingen opfølgende kontrol er med firmaernes kapitalkrav, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. Der er mange eksempler på, at firmaer, der har fået sine tilladelser, trækker penge ud af garantisummen, selv om firmaerne pr. automatik burde miste retten til at drive vognmandskørsel, når kapitalkravet ikke er opfyldt. Vi har i dag fået endnu en sådan sag, så det er spild af tid at spørge de andre organisationer. Hvorfor ikke bare give besked på, at der skal indføres en løbende kontrol i lighed med andre former for kontrol. Det vil med garanti afsløre, hvor store problemerne er.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.26 sekunder
21,884,158 Unikke besøg