GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

673 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< April 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Udskriv og scan med din smartphone:

Græsted Veterantræf

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:49:25
[A] Dan F Joergensen 07:23:49
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 04:32:49
[M] Jan 11

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Volvo Trucks etablerer vil sælge brugte lastvogne i Europa
Volvo Trucks undersøger nye måder at udvide forretningen for brugte lastvogne på de europæiske markeder. Arrow Trucks Sales, som er en amerikansk virksomhed ejet af Volvo Group Holding i Nordamerika, kommer i den anledning til Europa og vil fra efteråret begynde at sælge brugte lastvogne af alle lastvognsmærker fra en base i Berlin


· Djurslands største havn melder om vækst og gode udsigter
Grenaa Havn’s regnskabsresultat for 2017 blev bedre end budgetteret. Havnen’s ledelse peger på, at de gode takter fra 2017 er fortsat ind i 2018


· Nordens travleste buslinje og fylder et år med nyt navn
Linje 5C i Hovedstaden fylder mandag et år. I løbet af det første år har 5C givet passagererne renere miljø, kortere rejsetid og gjort det nemmere at komme ind og ud af bussen. 5C oplevede børnesygdomme ved fødslen, men på 1 års-dagen er busserne på sporet med en service, der mere end matcher forgængeren 5A



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL- om cabotage-menageriet:

NyhedGirteka sender aben direkte til DI, DS og ITD: Soleklar cabotage-udmelding.


Udtalelserne fra Girteka`s danske kommunikationsdirektør, Kristian Kaas Mortensen, som flere danske fagmedier, bl.a. Lastbil Magasinet, i sidste uge bragte, bekræfter blot, hvad vi alle hele tiden har vidst. Nemlig, at de mange ekstra cabotageture, som vi også alle ved køres, udelukkende er for at danske virksomheder. Via social dumping, kan score kassen. For Kristian Kaas Mortensen siger jo lige præcist, at eksempelvis Girteka ikke har behov for de mange ekstra ture. Det er næppe en melding, der passer de emsige og somme tider lidt for smarte lobbyister, men de har jo travlt med at overbevise visse, og især borgerlige, politikere om, hvor hæmmende cabotage-reglerne er for store dele af dansk godstransport.


Kristian Kaas Mortensens udtalelser, kaster et nyt, og såre skarpt, lys over de stigende problemer, vi oplever omkring cabotagekørslen i Danmark, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. Det belyser også meget klart, årsagen til det massive, og meget konstante, antal biler med hvide plader, der konstant opholder sig i Danmark. Girteka har i dag ca. 4.000 lastbiler og 9500 ansatte. Kerneområdet er international godstransport. Når Girteka`s danske kommunikationsdirektør, Kristian Kaas Mortensen, så offentlig kommunikerer et budskab ud der siger at Girteka ikke har behov for mere end 1 cabotage-transport for deres behov herfor er optimal.


Så kan man kun spørge sig selv, hvem er det så lige, der skaber et kunstigt dansk behov, som det, ITD, DI Transport og Danske Speditører ønsker? De ønsker helt tydeligt, så mange cabotage-ture som muligt, og ser helst en total liberalisering af markedet. Det er lodret løgn, når en af de store dansk pionerer inden for godstransport påstår, at hans virksomhed kun udfører international godstransport på gummihjul, og derfor ikke kan udføre en cabotage-transport hverken i Danmark eller noget andet land i EU. Godstransport på gummihjul har intet med godsets oprindelsessted at gøre. Det er strækningen, som transporten foretager, en transport fra A til B i et EU- land er en national transport og kan aldrig blive andet. Foretages den med en motorvogn, som ikke er indregistreret i det EU-land, hvor transporten foretages, er det en cabotage-transport.


Der fuskes, i stor stil, med CMR-fragtbreve, bare godset er afsendt som international transport på et CMR fragtbrev, forsøges det færdigleveres på oprindelse fragtbrevet, uanset hvor mange gange transporten har skiftet motorvogn, og hvor. Selv om alle råber efter mere kontrol, er der, via spin og lobby skabt dårlige kontrolforhold, som kun har til formål at besværliggøre kontrolarbejdet for politiet. Konklusionen kan kun være, at problemer med cabotage-transport og social løndumpning, skabes af højt dekorerede danske moderselskaber, for deres udnyttelse af postkasseselskaber, som leverer billige udenlandske chauffører, og udenlandske registrerede lastbiler, siger Jens Groot.


Kilde Frie Danske Lastbilvognmænd

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
21,310,785 Unikke besøg