GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

672 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< April 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Udskriv og scan med din smartphone:

Græsted Veterantræf

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:52:09
[A] Dan F Joergensen 07:26:33
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 04:35:33
[M] Jan 11

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Volvo Trucks etablerer vil sælge brugte lastvogne i Europa
Volvo Trucks undersøger nye måder at udvide forretningen for brugte lastvogne på de europæiske markeder. Arrow Trucks Sales, som er en amerikansk virksomhed ejet af Volvo Group Holding i Nordamerika, kommer i den anledning til Europa og vil fra efteråret begynde at sælge brugte lastvogne af alle lastvognsmærker fra en base i Berlin


· Djurslands største havn melder om vækst og gode udsigter
Grenaa Havn’s regnskabsresultat for 2017 blev bedre end budgetteret. Havnen’s ledelse peger på, at de gode takter fra 2017 er fortsat ind i 2018


· Nordens travleste buslinje og fylder et år med nyt navn
Linje 5C i Hovedstaden fylder mandag et år. I løbet af det første år har 5C givet passagererne renere miljø, kortere rejsetid og gjort det nemmere at komme ind og ud af bussen. 5C oplevede børnesygdomme ved fødslen, men på 1 års-dagen er busserne på sporet med en service, der mere end matcher forgængeren 5A



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

DE "FOLKEVALGTE" SVIGTER DANMARK !

DebatLønmodtagerne bliver ekstra "hårdt ramt" !

Medlemsskabet af EU,- er blot en "narresut" !

Flere andre medlemslande,- agerer helt modsat !

Diverse organisationer "skyggebokser",- for syns skyld !


"GENTLEMENAFTALER" OG "SLENDRIAN" STYRER DET HELE !

SÅDAN DO ! Så er der øst op,- og desværre er det ikke en gang en overdrivelse. HVIS man gider ulejlige sig med at læse alle de love og regler,- der rent faktisk FINDES,.- fra EU,- og husker på,- at Danmark påstår,- at vi følger de gældende love og regler fra EU,- så vil man hurtigt opdage,- at dette blot er et "luftkastel",- og intet andet. End ikke det faktum,- at en EU-lov ALTID trumfer en National lov,- syntes at spille en rolle i Danmark.

Hvor mange lønmodtagere uden et Dansk statsborgerskab,- findes der på arbejdsmarkedet,- og bliver aflønnet dårligere end de Danske lønmodtagere ? Det er virkelig mange,- og de har alle skubbet en Dansk lønmodtager,- ud i arbejdsløshed,- til trods for,- at erhvervslivet har en anden forklaring. Kig dybt i statistikkerne,- og find frem til det antal "ikke danskere",- der er registreret på arbejdsmarkedet i Danmark,- og find så det antal registrerede Danske lønmodtagere,- der IKKE er i arbejde. Derefter kan I så spørge Jer selv om,- HVORFOR man bruger skattekroner på at "opgradere" de udenlandske lønmodtagere,- men IKKE gider bruge hverken tid eller penge,- på at "opgradere" Danske lønmodtagere uden job ?

Selvfølgelig er Danmark bundet af en stribe Internationale aftaler,- eller konventioner,- MEN derfor behøver man vel ikke at være SÅ pligtopfyldende,-at man helt glemmer landets egne borgere. Der mangler jo ikke interesse for Hr. & Fru Danmark i perioderne op til et valg,-skal vi lige huske på. Her er det afgørende,- at vise både hensyn og forståelse for Hr. & Fru Danmark,- lige indtil valget er overstået,- og ikke en dag længere.

Vi kunne godt opremse en stribe eksempler her,- men hvorfor gøre dette indlæg til en trilogi,- som bare vil blive opfattet som værende FOR omfattende. Faktisk så har netop dette ordvalg ,- -"for omfattende",- - afløst en tidligere undvigemanøvre,- nemlig at det hele er "for tåget" eller "for uklart". Derfor må vi nu se at få indført et helt nyt "slogan" der kan dække de faktisk forhold mere korrekt. Vi må til at bruge sætningen : "Det er faktisk et faktum".

Og det ER et faktum,- at man i lille Danmark,- helt bevidst undlader at skride til handling,- og reelt følge den gældende lovgivning fra EU. Det er på høje tid,- at man stopper særbehandlingen af erhvervslivet,- og direkte KRÆVER ordnede forhold i henhold til de mange love og regler,- man i dag totalt ignorere. Nu er det så IKKE det totale erhvervsliv,- der modtager "særbehandling",- men det er desværre tæt på.

Til trods for at de love og regler jeg her vil henvise til,- er gældende for samtlige erhvervsgrupper på arbejdsmarkedet,- så vil jeg nu holde mig til transportområdet,- der i den grad bliver "røvrendt" så det basker. Selv ikke åbenlyse pralerier i medierne,- hvor visse virksomheder direkte håner Danske vognmænd og chauffører,- har fået vores "folkevalgte" beslutningstagere til at reagere. Desværre gælder dette også for organisationerne,- der repræsentere både vognmænd og chauffører,- hvor vi oplever ret store forskelle i holdninger,- fra den ene organisation til den enden. Dette gælder også for organisationer,- der repræsentere samme "typer" medlemmer.

Lad os lige tænke lidt på den gældende EU-lov,- omkring FORSKELSBEHANDLING. Ja,- jeg har tidligere skrevet om denne lov,-og skal derfor blot henvise til det mest væsentlige i indholdet. Der siger nemlig HØJT og TYDELIGT,- at der er ulovligt at gøre nogen som helst forskel,- på baggrund af Nationalitet,- Religion,- og en stribe andre ting. Dette BURDE rent Juridisk betyde,-at en arbejdsgiver i Danmark,- ikke lovligt kan aflønne en udenlandsk medarbejder,- ringere end man skulle aflønne en Dansk lønmodtager.

Skal dette så forenkles,- uden at vi fjerner os fra det Juridiske,- så er det direkte ulovligt at en arbejdsgiver i Danmark,- har ansatte medarbejdere fra udlandet,- og IKKE aflønner disse med den samme løn,- som en Dansker ville få. Lige præcis dette forhold,- som nok er en del mere udbredt,- end de fleste er klar over. Her er man blevet "narret" af,- at der med mellemrum bliver omtalt eksempler,- med udlændinge,- der faktisk FÅR den korrekte løn. Helt automatisk forventer man så,- at dette er normen,- hvilket det på ingen måder er. Faktisk burde man nok også hæfte sig ved,- at de fleste arbejdsgivere selv fortæller åbent,- at det forholder sig som her beskrevet,- samt at man ikke vil være konkurrencedygtig,- uden disse "billige løsninger". De "billige løsninger" er reelt ulovlige,- men det gider ingen tage notits af.

Vælger man så,- som jeg nu gør,-at gå et skridt videre,- og erkender at arbejdskraft faktisk er en "handelsvare",- hvor lønmodtageren "sælger" sin arbejdskraft ? Se DET åbner så en helt ny vinkel omkring forskelsbehandling,- i forbindelse med Speditørerne" og det de rent faktisk gør. De handler jo med transportopgaver,- også kaldet "tjenesteydelser",- hvilket også gør dette til en reelt handelsvare. Ser vi så på teksterne i loven om forskelsbehandling,-vil vi få et ret spændende scenarie.

MÅSKE vil det rent Juridisk,- med loven om forskelsbehandling i hånden,- ende med at være en direkte overtrædelse af denne lov,- når en speditør VÆLGER en udenlands "transportør" frem for en Dansk,- og afregner denne udenlandske "transportør" dårligere end man skulle afregne en Dansk "transportør". Her afregner man jo OGSÅ dårligere på baggrund af Nationalitet,- når man her i Danmark bruger udenlandske "transportører",- til interne opgaver i Danmark,- - -kaldet Cabotagekørsel ?

Med tanke på den polemik der opstod i kølvandet på EU-Domstolens afgørelse omkring det famøse "45-timers-hvil",- hvor visse ret specifikke grupperinger,- har jamret sig offentligt,- så kan man blot IGEN henvise til Danmarks holding til at "følge reglerne" fra EU. Det har man hidtil ALDRIG gjort med HEIKO KOELZSCH DOMMEN,- og det sker nok heller ikke med hensyn til denne seneste afgørelse omkring hvilet i lastbilerne.

Derfor vil konklusionen helt klart være den,- at vores folkevalgte og diverse organisationer,- reelt set svigter Hr. & Fru Danmark. Man tager kun hensyn til dem,- når der skal være valg,- eller når der skal "betales regninger" for diverse kiks. Desuden er det også vigtigt med Hr. & Fru Danmark,- der i kraft af antallet,- sagtens kan betale for både det ene og det andet,- og ikke mindst beslutningstagernes løn,- pension og fratrædelse,- - - samt skattelettelser til det erhvervsliv,- der IKKE ønsker at ansætte dem.


HVOR LÆNGE FINDER VI OS I DISSE FORHOLD !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
21,310,895 Unikke besøg