GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 12

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

630 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:51:33
[A] Dan F Joergensen 02:19:07
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 5
[M] Jan 23

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Vognmand i Fredericia tog to nedbyggede med sig hjem fra Hedensted
Lastas i Hedensted har leveret to nye nedbyggede fire-akslede Kel-Berg udtrækstrailere til vognmandsforretningen Alfred Nielsen og Sønner A/S i Fredericia


· Kombineret transport var på dagsordenene i EU-Parlamentets transportudvalg
EU-Parlamentets transportudvalg - TRAN - afholdt tirsdag den første afstemning om forslaget om revision af reglerne for kombineret transport i EU. Resultatet af afstemningen tager fat på nogle af de største problemer med det forslag, som interesseorganisationen NLA har været bekymret for - men ikke alle


· Lastbilproducent er i stødet på den kommende transportmesse i Hannover
På transportmessen IAA, der finder sted i Hannover i dagene 20. - 27. september stiller franske Renault Trucks op med sin nye helt elektriske lastbilserie - Z.E. - og andet godt fra modelprogrammet



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

TEKNOLOGIEN KAN YDE EN "HÅNDSRÆKNING" !

DebatFaktisk kunne man indføre et helt nyt krav !

Der er allerede krav om "kontrolapparater" i lastbilerne !

Der er en stribe andre krav,- om diverse "hjælpemidler" !

MEN,- et meget afslørende "hjælpemiddel" er endnu ikke påkrævet !


DET ER NOK F O R AFSLØRENDE,- - -VIL JEG TRO !

Som det kan læses andet sted her på siden,- så har FDL et indlæg,- hvor man omtaler misbrug af CMR fragtbreve,- og en polemik om godsets oprindelsesland,- samt hyppige skift at "motorvogn". Desuden omtales der de faktisk forhold omkring kontroller,- - - eller mangel på samme.

Faktisk så vil det være muligt,- ved hjælp af teknologi,- at løse stort set alle disse diffuse problemer,- og helt præcis afdække alle de "åbne spørgsmål",- og mistanker uden bevis. I de mange år jeg selv var aktiv i et førerhus,- fik vi faktisk mange nye krav,- der skulle opfyldes. Først var der Tachografen,- for at nævne noget,- men også det udskældte "Cyklistspejl" for lige at nævne det også. Der har selvfølgelig været mange andre ting,- men det kender alle de "gamle rotter" alt til.

Et helt enestående "hjælpemiddel", -der faktisk kan være til stor hjælp på mange områder,-og her OGSÅ med hensyn til det meget omtalte "45-timers-hvil",- og selvfølgelig også de punkter der nævnes i indlægget fra FDL i dag. Faktisk er jeg lidt skuffet over,- at man endnu IKKE har stillet krav om dette,- for længe siden. Her går min mistanke også på,- at det nok vil være FOR effektivt,- og afsløre FOR meget.

Løsningen er naturligvis,- at man stiller krav om,- at alle lastbiler SKAL være udstyret med en GPS. Denne skal så være fuld tilgængelig for de kontrollerende myndigheder,- på samme måde som de moderne kontrolapparater er det i dag. Hvis man så også bruger elektroniske fragtbreve,- der både angiver dato og klokkeslæt,- så har man ikke behov for andet !


SÅ SIMPELT KAN PROBLEMERNE LØSES !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
22,807,754 Unikke besøg