GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

646 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Januar 2018 >>
Ma Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Ingen begivenheder.

Udskriv og scan med din smartphone:

Ferie for alle

Bilister på briksen

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[A] Dan F Joergensen 08:17:03
[SA] Admin 13:01:48
[SA] Skovsgaard 18:27:35

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2 dage
[M] Jan 5 dage

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Omkring 20 procent af de nyregistrerede lastbiler forsvinder igen
I 2017 blev der ifølge statistikken fra De Danske Bilimportører nyregistreret 5.026 lastbiler over 3,5 ton i Danmark. Ser man på bestanden af danske lastbiler, der er op til et år, er antallet 4.107


· Socialdemokraternes transportordfører vil have et ja eller et nej fra transportministeren
VLAK-Regeringens transportminister Ole Birk Olesen (LA) er blevet stillet et spørgsmål om et selskab, der tilbyder transportservice af gods, hvor man som godsejer selv gerne må køre med. Selskabet er ejet og drevet af en tidligere Uber-chauffør og forretningskonceptet leder tankerne hen på Uber’s


· Transportorganisation bakker op om skærpet straf for brug af håndholdt mobil under kørslen
VLAk-Regeringen og Dansk Folkeparti vil skærpe straffe og stramme reglerne for brug af alle håndholdte kommunikationsapparater, så det fremover skal koste både en bøde og et klip i kørekortet, hvis man anvender disse under kørslen. Transportorganisationen ITD hilser idéen velkommen og opfordrer i samme forbindelse virksomhederne til at have en klar politik på området



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

NCC - Vejene kalder på service efter våd vinter

NyhedDet vådeste efterår i 33 år og de massive regnmængder i december har efterladt store huller i mange af landets veje. Det er derfor nu, der skal tages ansvar for infrastrukturen, da det koster dyrt, hvis ikke vejnettet vedligeholdes under og efter vintersæsonen.

Selvom vintervejret ind til videre har vist sig fra sin milde side, har det alligevel sat sine tydelige spor på de danske veje. Det er nemlig ikke blot frost og sne, der slider på belægningerne og forårsager grimme huller i kørebanen – også store mængder regn giver anledning til slaghuller.

”Der gælder de samme principper ved vådt og køligt vejr som ved frost og sne. Særligt på veje, hvor slidlagene er af ældre dato, har den våde efterårs- og vintersæson været hård ved vejene. Det er blevet til nogle dybe huller, som forringer trafiksikkerheden, sænker transporttiden og er skyld i skader på køretøjer”, siger Leif Esager, Markedschef i NCC Industry Asfalt.

Slaghuller dannes typisk ved, at trafikken kører asfaltbelægningen i stykker, fordi det våde og kølige vejr gør belægningen ekstra sårbar. Små slaghuller kan meget hurtigt eskalere og forårsage store og kostbare reparationer på asfaltbelægningerne. Derfor handler det i følge Leif Esager om at få lappet slaghullerne gennem vinteren og først på foråret, så man stopper nedtrængningen af overfladevand, der skader både asfalten og vejkassen.

Løbende vedligeholdelse betaler sig
Hos NCC opfordrer man kommuner og grundejerforeninger til at tage ansvar for infrastrukturen ved at give vejene et servicetjek under og efter vintersæsonen. For selvom det ofte handler om en hård prioritering i fordelingen af budgetter, er det netop nu, at man skal være ekstra opmærksom på at få udbedret opståede skader for at minimere omkostningerne.

”Rettidig omhu er nødvendigt for at opretholde en høj vejstandard. Det nytter ikke noget at nedbringe vejkapitalen ved at udskyde regningen for vedligeholdelse af vejene. Et slidlag på en vej skal normalt skiftes efter 10-15 år. Sker dette ikke, bliver de underliggende bærelag i vejen ødelagt, og det bliver en dyr fornøjelse at rette op på efterfølgende”, siger Leif Esager.

Manglende vedligeholdelse af asfaltveje er et velkendt billede efter vintersæsonen. Derfor har NCC blandt andet udviklet konceptet ”Microholdet”, som er en række små kørende asfalthold på hver to mand, der er specialister i at løse mindre asfaltopgaver for både kommuner, mindre virksomheder og private.

”Idéen med NCC’s Microhold er at tilbyde en hurtig og billig service, der bl.a. kan hjælpe vores kunder med løbende at lappe huller i asfalten. Microholdene modtager kundernes ordrer direkte i deres mobilopkoblede biler og kan derfor straks rykke ud og reparere de udsatte steder, så omkostninger og gener minimeres ved en senere udskiftning af slidlaget”, siger Leif Esager.


Kilde: NCC

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
19,736,468 Unikke besøg