GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

673 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< April 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Udskriv og scan med din smartphone:

Græsted Veterantræf

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:51:06
[A] Dan F Joergensen 07:25:30
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 04:34:30
[M] Jan 11

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Volvo Trucks etablerer vil sælge brugte lastvogne i Europa
Volvo Trucks undersøger nye måder at udvide forretningen for brugte lastvogne på de europæiske markeder. Arrow Trucks Sales, som er en amerikansk virksomhed ejet af Volvo Group Holding i Nordamerika, kommer i den anledning til Europa og vil fra efteråret begynde at sælge brugte lastvogne af alle lastvognsmærker fra en base i Berlin


· Djurslands største havn melder om vækst og gode udsigter
Grenaa Havn’s regnskabsresultat for 2017 blev bedre end budgetteret. Havnen’s ledelse peger på, at de gode takter fra 2017 er fortsat ind i 2018


· Nordens travleste buslinje og fylder et år med nyt navn
Linje 5C i Hovedstaden fylder mandag et år. I løbet af det første år har 5C givet passagererne renere miljø, kortere rejsetid og gjort det nemmere at komme ind og ud af bussen. 5C oplevede børnesygdomme ved fødslen, men på 1 års-dagen er busserne på sporet med en service, der mere end matcher forgængeren 5A



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Bedre økonomisk beskyttelse af flypassagerer i EU er nødvendig

NyhedEfter et år med rekordstort antal konkurser i flyselskabsbranchen opfordrer den fælleseuropæiske rejsebureauforening ECTAA nu EU-Kommissionen til at indføre mere effektiv beskyttelse af EU-passagerer i tilfælde af flyselskabers konkurs.

Mange passagerer strandede i udlandet eller mistede penge på ubrugte flybilletter, da tre store, europæiske luftfartsselskaber sidste år gik konkurs inden for tre måneder. Det drejer sig om selskaberne Air Berlin, Monarch Airlines og NIKI, og tallene taler for sig selv:

• Monarch Airlines: Mere end 110.000 Monarch-passagerer strandede i udlandet efter selskabets pludselige konkursmeddelelse, mens yderligere 750.000 passagerer brændte inde med billetter, der var købt og betalt, men som de ikke kunne benytte.

• Air Berlin: Mindst 180.000 flybookinger blev annulleret og er ikke blevet refunderet.

• NIKI: I alt blev 410.000 bookinger (210.000 bookinger fra rejsebureauer og 200.000 bookinger foretaget direkte hos flyselskabet) annulleret.

Over en million bookinger blev påvirkede af disse tre selskabers konkurs.

Rapporter fra Europa-Kommissionen i 2011 og 2013 bekræfter, at antallet af passagerer, der påvirkes af flyselskabskonkurser generelt er lille, men konsekvensen for de berørte passagerer kan til gengæld være ret betydelig. Alligevel konkluderede Kommissionen, at der ikke var behov for yderligere lovgivning på området.

Forordning 261/2004 indeholder efter Kommissionens opfattelse allerede en passende retlig ramme for passagerhjælp i tilfælde af konkurs. Kommissionen anbefalede i deres undersøgelser at styrke medlemsstaternes licensovervågning af EU-luftfartsselskaber i henhold til forordning 1008/2008. Dette med henblik på at planlægge og indføre foranstaltninger til beskyttelse af passagerer, inden et luftfartsselskab går konkurs.

De tre seneste konkurser har dog vist at beskyttelsen ikke er tilstrækkelig. Passagerer, der kun havde booket flybillet og ikke en pakkerejse på Monarch Airlines og NIKI har således ikke efterfølgende kunnet få deres billet refunderet i henhold til forordning 261/2004. I Air Berlins tilfælde var der tale om en gradvis nedlukning af selskabets operationer, som medførte en del aflysninger af flyafgange, som passagerne heller ikke havde ret til at søge kompensation for.

Derfor opfordrer ECTAA nu EU’s beslutningstagere til at indføre specifik EU-lovgivning om, at flyselskaberne skal indføre et obligatorisk system, der kan beskytte passagerne mod konkurser i flybranchen. Omkostningerne for en sådan ordning kan for eksempel medtages i billetprisen. Ordningen bør gælde for EU-luftfartsselskaber og i videst muligt omfang også for ikke-EU-luftfartsselskaber for alle de flybilletter, de sælger i EU.

”I Danmark er der heldigvis allerede blevet indført en konkursdækning for en stor del af flyrejserne ud af Danmark, så problemet for danske rejsende er mindre end i resten af EU. Men det sagt, så er de seneste flyselskabskonkurser, herunder i Europas 10. største flyselskab, en kraftig påmindelse om, at flyselskaber er skrøbelige. Med den yderligere konsolidering, der forventes på det europæiske luftfartsmarked, er det på høje tid, at luftfartsselskaberne tilbyder garantier mod deres egne finansielle svigt, som det er allerede er tilfældet for rejsebureauer og rejsearrangører”, siger Lars Thykier, administrerende direktør i Danmarks Rejsebureau Forening.

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.19 sekunder
21,310,855 Unikke besøg