GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

672 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< April 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Udskriv og scan med din smartphone:

Græsted Veterantræf

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:46:45
[A] Dan F Joergensen 07:21:09
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 04:30:09
[M] Jan 11

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Volvo Trucks etablerer vil sælge brugte lastvogne i Europa
Volvo Trucks undersøger nye måder at udvide forretningen for brugte lastvogne på de europæiske markeder. Arrow Trucks Sales, som er en amerikansk virksomhed ejet af Volvo Group Holding i Nordamerika, kommer i den anledning til Europa og vil fra efteråret begynde at sælge brugte lastvogne af alle lastvognsmærker fra en base i Berlin


· Djurslands største havn melder om vækst og gode udsigter
Grenaa Havn’s regnskabsresultat for 2017 blev bedre end budgetteret. Havnen’s ledelse peger på, at de gode takter fra 2017 er fortsat ind i 2018


· Nordens travleste buslinje og fylder et år med nyt navn
Linje 5C i Hovedstaden fylder mandag et år. I løbet af det første år har 5C givet passagererne renere miljø, kortere rejsetid og gjort det nemmere at komme ind og ud af bussen. 5C oplevede børnesygdomme ved fødslen, men på 1 års-dagen er busserne på sporet med en service, der mere end matcher forgængeren 5A



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om ugehvil:

NyhedFDL´s formand Christian Jensen til justitsministeren: Giv os en klar håndfæstning


Selv om justitsminister Søren Pape Poulsen siger, at lovene skal holdes, men også henviser til, at det skulle være svært for politiet at bevise, hvor længe chaufførerne har opholdt sig i lastbilerne, er vi ikke i mål. Det, den danske vognmands-branche venter på, er en soleklar håndfæstning fra regeringen og folketing. Det siger FDL´s formand, Christian Jensen, og fortsætter: Jeg forstår ikke, hvori politiets problemer ligger, for der burde da være løsningsmodeller, som kan bruges. Det er også på sin plads at gøre regeringen og folketinget opmærksom på, at ingen seriøse vognmænd vil investere i gode, seriøse overnatnings-faciliteter, før der ligger en håndfæstning fra regeringen og folketinget.


Det er naturligvis forbundet med ekstra udgifter, men jeg er sikker på, at vi, og mange andre, for et absolut rimeligt beløb kan tilbyde gode overnatningsmuligheder for chauffører, fortsætter Christian Jensen. Det skal naturligvis være i isolerede og godkendte lokaler med nogle ordentlige senge og gode toilet- og badeforhold. Men før vi har en håndfæstning fra Christiansborg, er der ingen, som vil gå i gang med at etablere overnatnings-lokaliteter. Hvis man virkeligt vil sikre, at lovene overholdes, er vi klar til at gå i gang med faciliteter til overnatning, man tager rub og stub, vild er også være overnatningsmuligheder i priser, som ikke vil afskrække nogle. Men det haster, for ITD, DI og DS har jo travlt med at fortælle, hvor urimeligt og dyrt, det vil blive.


Efter FDL´s opfattelse bør dansk lovgivning kræve, at alle chauffører i Danmark skal have førerkortet i kontrolapparatet, når de er på arbejde, og når de opholder sig i lastbilen. Men ikke som nu, hvor det tillades at det natlige hvil holdes i lastbilen uden førerkort i kontrolapparatet. Det vil betyde at kontrolmuligheden forbedres betydeligt for den kontrollerende myndighed. Politiet i Danmark skal ikke observere lastbilen i 45 timer. Der er klare regler, som fastslår, at der kan ikke afholdes to reducerede ugehvil i forlængelse af hverandre. Så hvert andet ugehvil skal være regulært, og det vil være rimeligt nemt, overskueligt, og ikke særligt tidskrævende, at kontrollere, ud fra kontrolapparatet og førerkortet, mener FDL.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.29 sekunder
21,310,754 Unikke besøg