GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 6

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

630 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:01:41
[A] Dan F Joergensen 02:29:15
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 5
[M] Jan 23

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Vognmand i Fredericia tog to nedbyggede med sig hjem fra Hedensted
Lastas i Hedensted har leveret to nye nedbyggede fire-akslede Kel-Berg udtrækstrailere til vognmandsforretningen Alfred Nielsen og Sønner A/S i Fredericia


· Kombineret transport var på dagsordenene i EU-Parlamentets transportudvalg
EU-Parlamentets transportudvalg - TRAN - afholdt tirsdag den første afstemning om forslaget om revision af reglerne for kombineret transport i EU. Resultatet af afstemningen tager fat på nogle af de største problemer med det forslag, som interesseorganisationen NLA har været bekymret for - men ikke alle


· Lastbilproducent er i stødet på den kommende transportmesse i Hannover
På transportmessen IAA, der finder sted i Hannover i dagene 20. - 27. september stiller franske Renault Trucks op med sin nye helt elektriske lastbilserie - Z.E. - og andet godt fra modelprogrammet



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

SPEDITØRERNE ER BÅDE ÅRSAGEN OG SYNDERNE !

Debat"Kunderne" kontakter jo ikke vognmændene !

Vognmændene kontakter ikke Speditørerne !

"Kunderne" kontakter Speditørerne !

Speditørerne vælger vognmændene !


DET HELE GÅR IGENNEM SPEDITØRERNE !

Vi kommer nok ikke udenom,- at det med "ansvar" nok trænger til en revision. Her har flere forsøgt at afklare,- HVEM der reelt "svinger taktstokken" i forbindelse med en transportopgave,- uden at disse faktisk forhold,- giver Speditørerne det ansvar de stort set er ene om at sidde på.

Samtidig er denne "redegørelse" også en slags "opskrift" på,- både årsagen til de nuværende forhold i branchen,- og et klart tegn på,- at den helt store synder,- ER speditørerne. Her skal vi så lige minde os selv om,- at der er mere en én "type" Speditører i Danmark,- og nok også i andre lande. Vi har de speditører,- der KUN driver spedition. Så er der de Speditører,- der er en del af en større vognmandsforretning,- som også driver spedition. Desuden har vi den omvendte model,- Hvor en Speditionsvirksomhed også driver vognmandsforretning. Det vil nok være på sin plads lige at nævne,- at nogle Speditionsvirksomheder,- der udelukkende beskæftiger sig med Spedition,- dog har fast samarbejde med vognmænd. Fælles for de fleste Speditører er,- at de stort set "lever" af "faste kunder".

Her skal vi så lige slå fast,- at det ikke er vognmændene der "lige kommer forbi" Speditørerne og tilbyder sig. Det er heller aldrig "kunden" der retter kontakt til vognmændene. Samtlige transportopgaver startermed en henvendelse,- fra en "kunde" til en Speditør. Derefter er det Speditøren,- der enerådende, -vælger den vognmand,- man ønsker at tildele opgaven til,- og til den pris Speditøren ønsker at betale. Mange vil med "vold og magt" give os det indtryk,- at det er "kunden" der fastsætter prisen,- men sådan er det ikke.

Så vil flere nok mene,- at det handler om "udbud og efterspørgsel",- og det er faktisk mere korrekt,- end godt et. Vi har nemlig fået et væsentligt større "udbud" end der reelt er "efterspørgsel" til. Speditørerne begyndte at frygte for "tab af kunder",- hvis man ikke "gik ned i pris". Det gjorde man så også overfor vognmændene,- der så begyndte at gøre det samme,- overfor chaufførerne. Pludselig ruller lavinen,-og vi sidder nu med et knusende problem,- der har fået navnet : SOCIAL DUMPING.

I vores eget lille land,- kunne flere og flere vognmænd ikke honorere disse krav om lave fragtpriser,- når der skulle betales anstændig løn til chaufførerne. Derfor begyndte en del,- og senere ret mange,- Danske virksomheder,- at etablere såkaldte "datterselskaber" i udlandet. Efterfølgende er det så lastbiler fra disse "datterselskaber" i udlandet,- der overtog mere og mere af transportmarkedet. Her skal vi også lige tænke på,- at der også er Danske virksomheder,- der har opkøbt lokale vognmandsforretninger i udlandet,- til samme formål.

Det er ret nemt,- at gå ind på CVR-registeret og se hvilke virksomheder,- der her står opført som Speditionsvirksomhed,- og tillige har en vognmandsforretning,- - - i udlandet,- som man anvender til de transportopgaver man lever af. Vi taler altså om Danske Speditionsvirksomheder,- der står for transportopgaver i Danmark,- og udelukkende anvender "udenlandske" vognmænd. Der er eksempler på,- at disse Speditionsvirksomheder ansætter "disponenter" fra vognmandsforretningens "hjemland",- der så kan sidde ved et skrivebord her i Danmark,- og "svinge taktstokken" over transportopgaverne i Danmark,- der udføres af "udenlandske" vognmænd.

For snart længe siden,- stod en daværende ansat hos organisationen ITD,- Jacob Chr. Nielsen,-frem i et offentligt forum og udtalte disse famøse ord :
Der står intet i loven om,- at det er ulovligt,- at sætte Cabotagekørsel i system,- - - og det gør vi så ! Her skal vi huske på,- at for at dette overhovedet skal være muligt at gøre,- så må "systemet" fungere som kæde,- hvor de enkelte ledi kæden,- er de enkelte lastbiler,- man anvender. Da en kæde ikke er stærkere end det svageste led,- skulle man sikre,- at et svagt led
hurtigt kunne blive erstattet,- med et nyt.


Pludselig blev Danmark så nærmest oversvømmet af lastbiler fra mange forskellige lande,- der stort set skulle bruges som "reserve" for de "aktive" lastbiler,- og sættes ind i tilfælde af,- at det blev nødvendigt. Dermed havde Speditørerne sikret,- at der til stadighed var "nye led" til kæden,- MEN samtidig fik vi overfyldte rastepladser,- hvoraf nogle blev til regulære "Campingpladser". Selve det problem omkring "lovens bogstav" i forbindelse med systematisk Cabotagekørsel,- udløste blot en populær påstand om,- at reglerne var for UKLARE,- eller TÅGEDE.

Vi skal lige holde os klar på,- at de jo IKKE er de vognmændene overhovedet,- der retter henvendelse til Speditørerne,- for at få noget at kører med. Det er Speditørerne der sidder og udvælger de vognmænd,- de ønsker at gøre brug af,- og DERFOR har man trukket en horde af lastbiler til Danmark. Disse lastbiler anvendes til både Nationale opgaver,- og til Internationale opgaver,- og sørge for,- at seriøse Danske vognmænd IKKE "kommer til fadet" overhovedet.

Kigger vi på det økonomiske opsving man har oplevet hos Speditørernei de seneste år,- så vil det underbygge disse påstande til fulde. Præcis det samme er tilfældet hos de seriøse Danske vognmænd,- blot med omvendt fortegn,- - desværre. Således er der ikke den mindste tvivl om,- at det ER speditørerne i Danmark,- der både er selve ÅRSAGEN til,- at Danske vognmænd taber markedsandele,- og ofte må lukke helt ned. Det ER også Speditørerne i Danmark,- der "svinger taktstokken" i forbindelse med samtlige opgaver,- og derfor må sidde med HELE ansvaret.

Efterhånden er det ikke blot "plads på bankbogen" der trykker Speditørerne i Danmark. NEJ de har også store problemer med plads til den overkapacitet af lastbiler,- de ALTID skal have til rådighed,- og forventer så,- at Hr. & Fru Danmark vil betale for nogle egnede opbevaringspladser til dem. De er jo nød til at have dem i Danmark,- da de jo ofte ikke har plads på "vognmandens" adresse i det land køretøjerne er indregistreret i,- da der har typisk kun findes en postkasse på et fortov.

Med tanke på,- at flere Speditører faktisk har en fortid som chauffører,- kan der ikke herske tvivl om,- at de også VED,- hvad de tjener der løn ved. Derfor må det undre,- at de fortsat kan "sove godt om natten",- hvilket blot siger noget om moralen. Derfor vil jeg holde fast i,- at speditørerne i Danmark ikke bare er årsagen til de fleste problemer,- de er også selve SYNDEREN !


SPEDITØRERNE LEVET FEDT AF AT SPISE,- - - VORES VELFÆRD !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
22,807,944 Unikke besøg