Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 9

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
Siemens vinder Hovedstadens Letbane
NyhedKøbenhavns infrastruktur bliver både bedre og grønnere når Hovedstadens nye letbane langs Ring 3 står klar. Det er kommet et skridt nærmere i dag, hvor leverandørerne til den kommende løsning blev offentliggjort. Siemens skal levere de elektriske togsæt.


Hovedstadens Letbane meldte torsdag ud, hvem der skal være med til at realisere den 28 km letbane, der går i en bue omkring hovedstaden parallelt med Ring 3, har 29 stationer og strækker sig fra Ishøj i syd til Lyngby i Nord.


Den elektriske letbane forventes hvert år at transportere 13-14 millioner passagerer – svarende til en halv gang mere end Kystbanen.


Togsættene og jernbaneinfrastrukturen leveres af Siemens i et konsortium med Aarsleff Rail A/S.


Den nye letbane er elektrisk og det styrker markant den grønne transport i København.

- Det bliver en markant forbedring af Københavns infrastruktur. Alle, der har kørt bil på Ring 3 ved, at der er brug for aflastning fra en stabil kollektiv løsning, der kan flytte mange mennesker. Det kan den nye letbane og det vil i den grad komme københavnerne til gode, siger Steen Nørby Nielsen, der er direktør for Siemens Mobility-division.


- I forhold til både forurening, luftkvalitet og den grønne omstilling, er der stort momentum i et flytte trafikken fra diesel- og benzinbilerne over på et stærkt kollektivt alternativ, der er drevet af grøn strøm fra Danmarks mange vindmøller. Det er uden tvivl den rigtige vej at gå for København.


Fakta om Hovedstadens Letbane:


- Den 28 km lange strækning har 29 stationer. De to endestationer er henholdsvis i Ishøj og Lyngby.
- Letbanen går igennem 11 kommuner langs Ring 3.
- De samlede anlægsudgifter er omkring 6,2 milliarder kroner.
- De første passagerer forventes at kunne rejse med Hovedstadens letbane i 2024.


Kilde: Siemens

www.dinletbane.dk

Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.