GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 11

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

629 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:59:09
[A] Dan F Joergensen 02:26:43
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 5
[M] Jan 23

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Vognmand i Fredericia tog to nedbyggede med sig hjem fra Hedensted
Lastas i Hedensted har leveret to nye nedbyggede fire-akslede Kel-Berg udtrækstrailere til vognmandsforretningen Alfred Nielsen og Sønner A/S i Fredericia


· Kombineret transport var på dagsordenene i EU-Parlamentets transportudvalg
EU-Parlamentets transportudvalg - TRAN - afholdt tirsdag den første afstemning om forslaget om revision af reglerne for kombineret transport i EU. Resultatet af afstemningen tager fat på nogle af de største problemer med det forslag, som interesseorganisationen NLA har været bekymret for - men ikke alle


· Lastbilproducent er i stødet på den kommende transportmesse i Hannover
På transportmessen IAA, der finder sted i Hannover i dagene 20. - 27. september stiller franske Renault Trucks op med sin nye helt elektriske lastbilserie - Z.E. - og andet godt fra modelprogrammet



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om besynderligt konkurs-forløb:

NyhedBetændt handlingsforløb i Lars Larsen-konkursrytteriet: Hvor kom de mange penge fra?

Det er ikke FDL´s opgave at dømme konkursramte vognmænd, men når man har gennemgået hele sagsforløbet omkring konkursen, og ikke mindst etableringen af det ny selskab, LL Transport, undrer vi os over udtalelsen i dagens udgave af Lastbil Magasinet. Her fortæller en nærmest uskyldig Lars Larsen, at det ikke er en særligt sjov situation, men i FDL undrer vi os over, at der ikke stilles blot et par objektivt kritiske spørgsmål.


For hvor er de mange penge, som den økonomisk hårdt trængte Lars Larsen, satte ind i det ny selskab, kommet fra, spørger FDL´s kontorleder, Jens Groot. Det må enten Lars Larsen, eller en smart advokat, som måske har bistået ved etableringen af det nye selskab, kunne forklare. Om ikke andet skal det pågældende pengeinstitut vel gøre rede for, hvorfra pengene kommer. Vi tillader os i hvert fald at tvivle på, at Lars Larsen er så uskyldig, som han fremstiller det.


Men læs selv hele sagsforløbet, som FDL har gennemgået – og døm selv, siger Jens Groot. Alle data og datoer er i øvrigt taget fra offentlig tilgængelige instanser.


• fakta i Lars Larsen-sagen

Ansvarlig leder Lars Larsen.

I sagen Vognmand Lars Larsen ApS 30710975, som tidligere påstået uden anmærkninger, kan påvirke en glidende overgang til nyt selskab, og her kan konstateres betydelige datomæssige sammenfald

Marts 2017: Chauffør opsiger sin stilling grundet længere tids problemer med lønudbetalingerne.

26 april 2017: Lars Larsen godkender, i forhold til tidligere år, et dårligt regnskab


4 oktober 2017: Selskabet truet af konkurs, som afvises. Problemer med lønudbetaling, konflikt med det Faglige Hus og med 3F.

7 december 2017: Begæring om konkurs mod selskabet

5 januar 2018: Selskabet tages under konkursbehandling
Ansvarlig leder Lars Larsen.

29 august 2017: Selskabet LL-Transport ApS cvr 38892339, stiftes. Der er foretaget nogle handlinger, som datomæssigt stiller store spørgsmålstegn.

21 december 2017: LL´s egenkapital ændres med en forhøjelse på 800.000

22 december 2017: LL søger 20 nye godstilladelser

4 januar 2018: Trafikstyrelsen tildeler virksomheden de ansøgte tilladelser.

En ekspedition, der blev klaret på rekordtid, mere konkret fem dage, hvilket lugter langt væk af eventuelt pres fra en smart advokat. Det rejser endnu en gang spørgsmålet om, hvorfor der ikke er opfølgende kontrol med de penge, virksomhederne opgiv er til bl.a. virk.dk. For at gå konkurs og allerede have et nyt elskab klar, lige inden konkursen, burde slet ikke kunne lade sig gøre.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.17 sekunder
22,807,899 Unikke besøg