Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 10

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

723 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:33:29
[A] Dan F Joergensen 21:06:51
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Vognmand i det østjyske har fået en ny DAF XF
Vognmand Peter T. Thomsen i Stenderup mellem Horsens og Hedensted fik for knapt et år siden leveret en af de første XF530’ere fra DAF’s seneste lastbilgeneration. Vognmanden gav nøglerne til den nye trækker sin chauffør, men forleden fik Peter T. Thomsen leveret endnu en ny XF530, og den sidder han selv bag rattet i


· Krydstogtskib nummer 100 anløber Skagen siden indvielsen af nye krydstogtfaciliteter
Mandag anløb krydstogtskibet »Marina« Skagen Havn som krydstogtskib nummer 100 siden de nye krydstogtfaciliteter stod færdig for tre et halvt år siden i foråret 2015. Effekten af den seneste havneudvidelse, der tilførte en 500 meter lang krydstogtkaj og moderne modtagefaciliteter, ses dermed tydelig i statistikken


· Slamsugeren hos Vejby Cementstøberi er bygget på et svensk chassis
Vejby Cementstøberi har netop tilføjet en ny fire-akslet Scania R 520 8X4*4 i XT til den del af deres forretning, der beskæftiger sig med kloakservice



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om besynderlig og mistænksom lettelse

NyhedLobbyisterne må også have ”købt” erhvervsministeren: Ny lempelse ligner skjult dagsorden


Det ligner en skjult dagsorden, når Erhvervsministeriet meddeler, at regeringen letter adgangen til udenlandsk arbejdskraft og fjerner nødvendige regler for transport-sektoren? Med regeringens hidtidige ligegyldige kurs over dem, der anvender billig udenlandsk arbejdskraft til social løndumping, er det i hvert fald nærliggende, at der ligger en bagtanke bag lettelsen. Mistanken forstærkes af, at det, flere gange i teksten, klart pointeres, at det drejer sig om chauffører fra EU eller ESØ-lande og kvalificeret arbejdskraft. Derfor vil FDL kræve svar af ministeren.


Vi er nødt til at henvende os til Brian Mikkelsen og spørge ham specifikt om, hvad det er for vanskeligheder, han henviser til, siger FDL´s kontorleder, Jens Groot og fortsætter: Erhvervsminister Brian Mikkelsen vil regelforenkle, så virksomheder, der søger og ønsker udenlandsk kvalificeret arbejdskraft. Det skal også hjælpe de danske transportvirksomheder skriver han. Mig bekendt har der, de seneste 17 år ikke været problemer ved ansættelse af en kvalificerede chauffør, bosiddende i EU, i en dansk transportvirksomhed. Så lempelsen gør os naturligvis mistænksomme.


Selvfølgelig skal chaufføren, for at være kvalificeret, være i besiddelse af gyldige kort og certifikater: Pas – kørekort – førerkort – EU godsuddannelse når det drejer sig om godskørsel, fortsætter Jens Groot. Chaufføren skal selvfølgelig være uddannet til de arbejdsopgaver, som skal udføres i det pågældende arbejde, chaufføren ansættes til. Alle nævnte uddannelser er kvalificering i sig selv. Er de aktuelle kvalifikationer, som kræves ved ansættelse af en dansk herboende chauffør, til stede, skal den ikke herboende chaufførs ansættelse registreres hos kommunen, sygesikring en arbejdstilladelse, og udstedelse af et fiktivt CPR-nummer, som skal bruges i forbindelse med oprettelse i det Danske offentlige system.


Er det i virkeligheden en hjælpende hånd, under et skalkeskjul for indslusning af oversøisk arbejdskraft til slavelignende forhold og til en aflønning på niveau med en dansk folkepension? Legale ansættelser i danske virksomheder, på dansk overenskomst, har aldrig været besværlige. Det besværlige opstår, når det danske system skal omgås. Når man vil nyde de danske sociale fordele, må man også yde til det sociale system. Det er her problemerne opstår, så er det ikke billigere end at ansætte en herboende dansk chauffør, siger Jens Groot. Eller er der reelt tale om lempelser ved vikaransættelser fra til postkasseselskaber under danske moderselskaber? Her afregnes alle lønomkostninger på regning ud af DK uden moms, og det til trods for, at det foregår fra moderselskabets, danske it- server. Det skaber virkelig vækst i Danmark.


fakta fra ministeren

• Danske transportvirksomheder vil f.eks ikke fremover blive mødt af samme unødvendige administrative praksis, når virksomhederne anvender chauffører fra andre EU eller EØS-lande, der er bosat i Danmark.
• Erhvervsminister Brian Mikkelsen: ”Når virksomheder har brug for at ansætte kvalificeret udenlandsk arbejdskraft, er det vigtigt at der ikke står unødige regler i vejen for dem.
• Kvalificerede udlændige kan være nødvendige for virksomhedernes mulighed for at levere på den næste ordre og dermed bidrage til vækst i Danmark.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
23,773,862 Unikke besøg