Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 7

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

721 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:15:32
[A] Dan F Joergensen 20:48:54
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Vognmand i det østjyske har fået en ny DAF XF
Vognmand Peter T. Thomsen i Stenderup mellem Horsens og Hedensted fik for knapt et år siden leveret en af de første XF530’ere fra DAF’s seneste lastbilgeneration. Vognmanden gav nøglerne til den nye trækker sin chauffør, men forleden fik Peter T. Thomsen leveret endnu en ny XF530, og den sidder han selv bag rattet i


· Krydstogtskib nummer 100 anløber Skagen siden indvielsen af nye krydstogtfaciliteter
Mandag anløb krydstogtskibet »Marina« Skagen Havn som krydstogtskib nummer 100 siden de nye krydstogtfaciliteter stod færdig for tre et halvt år siden i foråret 2015. Effekten af den seneste havneudvidelse, der tilførte en 500 meter lang krydstogtkaj og moderne modtagefaciliteter, ses dermed tydelig i statistikken


· Slamsugeren hos Vejby Cementstøberi er bygget på et svensk chassis
Vejby Cementstøberi har netop tilføjet en ny fire-akslet Scania R 520 8X4*4 i XT til den del af deres forretning, der beskæftiger sig med kloakservice



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

DTL: Særtransportbekendtgørelse med dramatiske konsekvenser

NyhedAf Claus Perregaard, Dansk Transport og Logistik

DTL – Danske Vognmænd og DTL Kran Blok Erfa har i flere år søgt at få ændret særtransportbekendtgørelsens formulering om ”nødvendiggør” tilbage til ”medfører”, men indtil videre desværre uden held. DTL frygter store problemer med politiets pludselige og indskrænkende fortolkning af reglerne.

Rigspolitiet har udsendt retningslinjer til de to tilladelseskontorer i Greve og Padborg. De vil i DTLs optik få dramatiske konsekvenser i form af mangedobling af antallet af transporter af visse vindmølleelementer, og fx stålplader, rionet og spær til bygge- og anlægsvirksomhed.

”De nye regler rummer en række problemer og risikerer at sætte rigtig megen vækst og aktivitet i stå,” siger Erik Østergaard, adm. direktør i DTL.

”Kravene til transporterne vil kræve store investeringer af vognmændene. Dette er selvfølgelig kun rimeligt, hvis man er 100 pct. sikker på reglerne. Men selv med de store investeringer i nyt materiel, vil det give en periode med forsinkelser på en lang, lang række transporter. Politiets pludselige og indskrænkende fortolkning af reglerne skaber simpelthen en flaskehalsproblematik”, siger Erik Østergaard.

”Reglerne vil reelt også betyde, at der skal gennemføres langt flere kørsler for at få det samme gods igennem. Det er jo formelt set en fordel for vognmand og chauffør, som får mere arbejde. Men det vil øge udgifterne for transportdelen betragteligt.”

Også formand for styregruppen hos DTL Kran Blok Erfa, Michael B. P. Mangelsen, forventer store problemer:

”Politiets pludselige nyfortolkning af særtransportbekendtgørelsens ændrede formulering fra ”medfører” til ”nødvendiggør” fra 2007, betyder, at der fremadrettet vil ske en væsentlig forøgelse af antallet af særtransporter, øget belastning af vejnettet og ikke mindst en øget belastning af miljøet. Da dette ikke vil have nogen positiv påvirkning af trafiksikkerheden, vil jeg på alle måder henstille til, at der i Særtransportbekendtgørelsens §16 ændres tilbage til den oprindelige formulering ”medfører” i stedet for den aktuelle formulering ”nødvendiggør” og på den måde, gøre det muligt for Rigspolitiets særtransportkontorers dygtige medarbejdere at vurdere og afgøre, hvorvidt en transport skal/må køres på den ene eller anden måde, så vi i fremtiden ikke skal møde fx 20 biler med hver ét træspær til et parcelhus, men som al samfundsmæssig fornuft taler for: at foretage transporten med én bil, der leverer 20 stk spær. Transporterne, der vil blive berørt og forøget i antal findes i helt utrolig mange afskygninger, for hvilke det på ingen måde giver mening ikke at køre dem samlet, som det hidtil har været accepteret. Vi håber på en snarlig dialog med de afgørende myndigheder og forhåbentlig en hurtig ændring af denne fortolkning,” fastslår han.

DTL har taget kontakt til Færdselsstyrelsen om sagen, og udfordringen blev vendt med Rigspolitiet på et møde onsdag i denne uge. DTL drøfter desuden problemet med andre berørte, bl.a. Dansk Byggeri.

DTL vurderer, at der på kort sigt bliver vanskeligheder med leveringer og betydelige forøgelser af omkostninger og logistiske problemer med op til 10 gange flere lastbiler pr. byggeplads for de berørte produkter.




Kilde: Dansk Transport og Logistik (DTL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
23,773,709 Unikke besøg