Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 10

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

726 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 02:10:19
[A] Dan F Joergensen 21:43:41
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Vognmand i det østjyske har fået en ny DAF XF
Vognmand Peter T. Thomsen i Stenderup mellem Horsens og Hedensted fik for knapt et år siden leveret en af de første XF530’ere fra DAF’s seneste lastbilgeneration. Vognmanden gav nøglerne til den nye trækker sin chauffør, men forleden fik Peter T. Thomsen leveret endnu en ny XF530, og den sidder han selv bag rattet i


· Krydstogtskib nummer 100 anløber Skagen siden indvielsen af nye krydstogtfaciliteter
Mandag anløb krydstogtskibet »Marina« Skagen Havn som krydstogtskib nummer 100 siden de nye krydstogtfaciliteter stod færdig for tre et halvt år siden i foråret 2015. Effekten af den seneste havneudvidelse, der tilførte en 500 meter lang krydstogtkaj og moderne modtagefaciliteter, ses dermed tydelig i statistikken


· Slamsugeren hos Vejby Cementstøberi er bygget på et svensk chassis
Vejby Cementstøberi har netop tilføjet en ny fire-akslet Scania R 520 8X4*4 i XT til den del af deres forretning, der beskæftiger sig med kloakservice



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Renault Mégane R.S. og Bridgestone Potenza S001 i perfekt samspil

NyhedFlashback til en solrig junidag i 2011. Med en omgangstid på 8' 08" har Renault’s sportstestkører Laurent Hurgon presset den gule Mégane R.S. Trophy til sit yderste og sat ny banerekord for forhjulstrukne biler på den gamle, lumske Nordschleife på den legendariske Nürburgring.

Tilbage til nutiden. Laurent Hurgon er tilbage bag rattet, nu i den nye hotte hatch Mégane R.S. Den potente Mégane med sit hidsige temperament har fået en designmæssig overhaling. Fodtøjet er blevet fintunet siden sidst. Igen er bil, dæk og fører på banen, hvor de skærer selvsikkert og knivskarpt gennem svingene.

Samarbejde i mindste detalje
Ligesom i 2011 er dækkene stadig Potenza fra Bridgestone, men nu i S001 mønsteret. Dækkene er udviklet sammen med den nye model af Mégane, så bil og dæk også her i 2018-versionen performer maksimalt sammen, i perfekt samarbejde.

"Bridgestone og Renault samarbejdede om den tidligere generation af Mégane R.S., men med Potenza S001 dækket har vores samarbejdsresultater nået et helt nyt niveau af perfektion," siger Laurent Hurgon. "Vi har finjusteret alle de små, teknologiske nyskabelser indbyrdes, og det har resulteret i en helt utrolig nøjagtighed og akkuratesse, som skinner tydeligt igennem på performance.”

Renault Mégane R.S. og Potenza S001-dæk fra Bridgestone er igen på banen i fællesskab – endnu engang toptunet i hver en ingeniørmæssig detalje for at skabe perfekt samspil mellem bil og dæk.



En hidsig hatch på potente Potenza
Den nye Mégane R.S. er originalmonteret med Potenza S001 19” dæk. Tæt forbindelse med vejbanen, stor stabilitet ved høj hastighed og exceptionelt vejgreb i sving er alt sammen helt afgørende for at holde en hidsig hatch med sydlandsk temperament under kølerhjelmen sikkert på vejen.

Potenza S001 til Mégane R.S. er blevet nøje designet til den temperamentsfulde sydeuropæer. Med store blokke på dækmønsterets udvendige side er mest muligt gummi i kontakt med den tørre vejbane. Dækkets indvendige side har derimod mindre blokke, som arbejder effektivt med vejgreb på våd vej. Faktisk er dækkets rullemodstand reduceret helt ned på et niveau, hvor Potenza S001 matcher både nuværende og kommende krav og samtidig har opnået en EU labelværdi A på våd vej.

Udover at bryste sig af et optimeret mønsterdesign er Potenza S001 fremstillet af avancerede gummiblandinger. Dækkets side er fx særligt forstærket, så dækket giver lynhurtig og præcis respons og vejgreb ved høje svinghastigheder.

Når alt går op i en højere enhed
Om vi skriver 2011 eller 2018, så er perfektion i valg af dæk nødvendigt for at få fuld glæde af hatchen og strække dens formåen helt ud i yderpositionerne – noget, som Laurent Hurgon nikker genkendende til, når de afgørende hundrededele sekunder skal presses ud af omgangstiderne på banen.

“Nordschleife er en legendarisk bane, der er unik i kraft af dens længde, tekniske karakter og design, som er meget forskellig fra traditionelle baner. Det omhyggeligt afstemte Cup chassis, støddæmperne, Recaro sæderne, motorens 265 hk, det store drejningsmoment til rådighed fra 2500 til 5000 omd/min og bilens Bridgestone RE050A (235/35 R19) dæk gør, at jeg kan udnytte bilens enorme potentiale maksimalt, især på vej ind i og ud af sving,” fortalte Laurent Hurgon den junidag i 2011, hvor det lykkedes for Renault, Bridgestone og Laurent selv at få alt til at gå op i en højere enhed.

Renault og Bridgestone i mangeårigt samarbejde
Det var i 2004, da Bridgestone B250 blev valgt som originalmontering til Renault Modus, at Bridgestone blev leverandør af dæk til Renault biler i Europa. Mængden af Bridgestone dæk der leveres til Renault, er vokset lige siden. I dag monteres en række forskellige Bridgestone dæk på modeller som: Clio, Fluence, Scénic, Modus, Kangoo, Wind, Laguna GT, Captur og selvfølgelig Mégane.

Kilde: Bridgestone

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.19 sekunder
23,774,169 Unikke besøg