GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 7

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

599 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juni 2018 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Skovsgaard 02:41:47
[A] Dan F Joergensen 13:01:39
[SA] Admin 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 20

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Magasinet Bus 6 - 2018 er udkommet
I sommerens første udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye turistbusser fra Volvo Busser, om årets bedste busselskab hos Midttrafik, om brintbusser fra Polen og om indenrigsfly i Rejseplanen. Vi skriver også om el-busser, om tætningsvæske til dæk og om taxi-vognmænd, der er tilfredse med indtjeningen. Fra kantstenen ser vi på trafikken som fodgænger og i et historisk tilbageblik tænker vi: Hvad hvis. Der er meget andet i Magasinet Bus 6 - 2018, som der ikke er plads til at fortælle om her


· Dansk rederi-koncern sælger ro/pax-færger
Rederi-koncernen DFDS har solgt de to kombinerede fragt- og passagerfærger - Kaunas Seaways og Vilnius Seaways bygget i henholdsvis 1989 og 1987 - til rederikoncernen Ukrferry. Færgerne forventes leveret i juli


· Vognmand i Skive har gods bag gardinerne
Lastas i Hedensted har fornyligt leveret en ny fire-akslet Kel-Berg gardintrailer til vognmandsvirksomheden L. Pedersen & Søn ApS i Skive



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

MÅSKE DERFOR,- - -AT DER BLIVER FÆRRE OG FÆRRE LASTBILCHAUFFØRER I DANMARK ?

DebatDet er jo ikke kun tilgangen af nye chauffører,- -der udebliver !

Flere og flere "gamle" chauffører,- finder arbejde i andre brancher !

Erhvervslivet mangler også arbejdskraft,- -lyder budskabet i dag !

Hvorfor så blive i en svigtet brancher,- -tænker mange af de "gamle" !


POLITISK SVIGT,- - ØGER TRANSPORTBRANCHENS PROBLEMER !

Det går ufattelig godt i Danmark ! JA måske,- men ikke overalt,- og særligt ikke i en meget nødvendig og trængt branche. Vi har længe hørt på,- at der er STOR mangel på lastbilchauffører,- men INGEN tænker særligt meget over,- HVORFOR. Her er det mest almindeligt,- at man tilskriver brugen af udenlandske lastbiler,- HELE skylden. Det er faktisk ikke korrekt.

Transportbranchen har været udsat for et totalt svigt,- fra landets Politikere,- der mere har tænkt popularitet,- frem for noget andet. Først her for få uger siden,- har man "indhentet erfaringer,- fra andre lande". Se DET skulle man have gjort for 8-10 år siden,- og i særdeleshed fra Frankrig.

NEJ,- man har ensidigt lyttet til "eksperterne" der samtidig har haft personlige interesser at varetage,- og tilmed har betalt "lommepenge" til visse Politikere,- for at de skulle bakke disse interesser mest muligt op. Tænk selv efter,- og erkend det faktum,- at lille Danmark er det EU-land,- hvor udenlandsk operatører,- uanset ejerforhold,- kan slippe nogenlunde helskindet fra næsten alt.

Branchens image er blevet bevidst "plumret",- og har givet de suspekte virksomheder i branchen,- et alibi til,- at anvende de udenlandske "billige løsninger". Der er IKKE mangel på gode ansvarsbevidste chauffører i Danmark,- for de går bare og er i venteposition til den dag,- Danmark træder i karakter,- og stopper svineriet,- der sender millioner af kroner UD af landet,- hver eneste dag.

Nå ja,- det er så ikke dem alle der har ønsket at vente. I takt med at det øvrige arbejdsmarked har efterspurgt arbejdskraft,- er en del søgt over i andre erhverv. Dette mere af nød end af lyst,- for hjertet ligger for de fleste,- fortsat i transportbranchen. MEN,- de er stolte mennesker,- med stor respekt for chaufførjobbet,- og har ikke lyst til at konvertere til SLAVER på sulteløn.

Den dag der både fra EU,- og MÅSKE også Nationalt,- strammes op overfor dette uhæmmede svineri,- står man med og må slå ud med armene. Det bliver nemlig også den dag,- hvor der ikke længere MÅ betales sulteløn til slaverne,- og hvor der IKKE længere er særlige økonomiske hensyn til "Slaveholderne". Pludselig en dag er der fair konkurrence på lige vilkår,- og selv de mange "billige løsninger" kommer til at koste "kostprisen".

EU har "sovet i timen",- og har tilladt for mange diffuse "Nationale udgaver" af den gældende lovgivning. Dette prøver man nu at "rette op på",- med nogle helt nye love og regler,- som skal erstatte dem ingen har ønsket at følge hidtil. Selvfølgelig skal man være optimistiske for femtiden,- når man nu har svigtet i så mange år. Desværre er der indblanding fra netop den suspekte kreds af "eksperter" man har lyttet for meget til,- gennem tiden.

Med to forskellige organisationer for vognmænd,- der har to forskellige holdninger til problemerne,- kan ingen være i tvivl om,- at det nok er mere galt,- end man lige havde ventet. Faktisk beviser dette,- at der ikke tænkes så meget på branchens som helhed,- men mere på de interesser man varetager for medlemmerne. Derfor må vi nok forvente,- at igen ender med at være disse særlige interesser,- der kommer til "magten",- frem for sikringen af branchen fremtid som en branche med fair k0nkurrence på lige vilkår.

Så længe man ikke erkender dette faktum,- vil vi opleve at flere og flere gode dygtige chauffører,- vælger transporterhvervet fra,- til fordel for et job i en anden branche,- uden disse turbulente og anarkistisk forhold i hverdagen. Selv organisationerne der er repræsentanter for "lønmodtagerne",- har indbyrdes "kampe",- hvor man hæmmer hinandens vækst,- til stor glæde for suspekte arbejdsgivere,- der ikke ejer skyggen af moral.

Tænke lidt over,- at en Dansk lastbil indkører mellem 65.000-90.000kr. eller mere,-hver måned som omsætning til beskatning,- -til gavn for samfundet. En Dansk chauffør betaler mellem 12.000-16.000kr.eller mere,- i skat hver måned,-der OGSÅ er til gavn for samfundet. Dertil skal man huske på,- at enhver arbejdsløs lønmodtager,- og således også en chauffør,- koster samfundet 260.000kr. om året.

Den kørsel der dagligt foretages med en udenlandsk lastbil,- tilføre ikke samfundet én eneste krone,- da omsætningen ryger direkte UD af landet,- og chaufføren betaler skat i et andet land end Danmark,- HVIS der overhovedet betales skat. Dette regnestykke alene BURDE for længe siden have "vækket" vores Politikere,- der blot lader sig "lulle i søvn" af påstanden om,- at det jo er "kunderne" der forlanger,- at der bruges "billige løsninger".

Det er MÅSKE ikke Speditørernes skyld alene,- til trods for at de truer med dyrere varer i forretningerne,-hvis de ikke må bruge de mange "billige løsninger". Vi skal med andre ord til at være efter "kunderne",- med mindre at de ønsker at forsvare sig overfor denne påstand. Selvfølgelig kan "kunderne" være de erhverv,- der stille og roligt "opsluger" en del af de Danske chauffører,- der er blevet smidt ud af erhvervet,- til fordel for en "billig løsning".


DER MANGLER IKKE LYST TIL ET CHAUFFØRJOB,- - - DET ER UDSGTEN TIL ET CHAUFFØRJOB,- - DER ER PÅ VEJ VÆK !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.29 sekunder
22,468,025 Unikke besøg