GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 6

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

599 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juni 2018 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Skovsgaard 02:43:34
[A] Dan F Joergensen 13:03:26
[SA] Admin 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 20

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Magasinet Bus 6 - 2018 er udkommet
I sommerens første udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye turistbusser fra Volvo Busser, om årets bedste busselskab hos Midttrafik, om brintbusser fra Polen og om indenrigsfly i Rejseplanen. Vi skriver også om el-busser, om tætningsvæske til dæk og om taxi-vognmænd, der er tilfredse med indtjeningen. Fra kantstenen ser vi på trafikken som fodgænger og i et historisk tilbageblik tænker vi: Hvad hvis. Der er meget andet i Magasinet Bus 6 - 2018, som der ikke er plads til at fortælle om her


· Dansk rederi-koncern sælger ro/pax-færger
Rederi-koncernen DFDS har solgt de to kombinerede fragt- og passagerfærger - Kaunas Seaways og Vilnius Seaways bygget i henholdsvis 1989 og 1987 - til rederikoncernen Ukrferry. Færgerne forventes leveret i juli


· Vognmand i Skive har gods bag gardinerne
Lastas i Hedensted har fornyligt leveret en ny fire-akslet Kel-Berg gardintrailer til vognmandsvirksomheden L. Pedersen & Søn ApS i Skive



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

NU GÅR BYGGERIET AF SYDHAVNSMETROEN I GANG

MetroKontrakterne på Sydhavnsmetroen er netop blevet underskrevet, så nu kan der tages fat på anlægsarbejdet. Den første byggeplads, der indrettes, bliver Enghave Brygge, hvorfra tunnelboremaskinerne senere sættes i jorden.

Metroselskabets ejerkreds har nu givet grønt lys til, at Sydhavnsmetroen kan anlægges. I løbet af foråret vil tunnelbyggepladsen på Enghave Brygge blive indrettet, og herefter følger yderligere fem byggepladser.

”Med Sydhavnsmetroen får vi skabt et nyt trafikalt knudepunkt i Ny Ellebjerg, som kan aflaste København H. Når Sydhavnsmetroen er klar, kan de mange pendlere og øvrige rejsende til København fra syd og vest med fordel skifte til bus, metro eller S-tog på Ny Ellebjerg, så de nemmere og hurtigere kan komme frem til den ønskede destination. Det vil også medføre et stort løft for de nye boligkvarterer langs havnen,” siger transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen.

Sydhavnsmetroen er en forlængelse af linjen M4, som går fra Orientkaj i nord ind over City og videre til Sydhavn. Sydhavnsmetroen får i alt fem stationer, og den strækker sig fra Fisketorvet ind over de nye byudviklingsområder langs havnen til det ældre arbejderkvarter ved Mozarts Plads for at ende i den sydlige del af Valby ved stationen Ny Ellebjerg.

”Det bliver fantastisk for København at få bundet den sydlige del af byen på metronettet. Det vil give et kolossalt løft af infrastrukturen at få koblet de nye kvarterer langs havnen og det gamle Sydhavn på metronettet. Det bliver nemmere og hurtigere at komme til og fra Sydhavn,” siger Københavns Overborgmester Frank Jensen.

Læs mere om projektet her

Fakta om Sydhavnsmetroen
I februar 2015 vedtog Folketinget, at der skal bygges metro til Sydhavn. Den nye metrolinje til Sydhavn vil bestå af fem nye stationer fra Havneholmen til Ny Ellebjerg og forventes at stå klar i 2024.

De fem stationer bliver en del af den nye metrolinje M4, som går fra Orientkaj i nord ind over City og videre til Sydhavn. Den nye metrolinje til Sydhavn bliver 4,5 km lang, og den ventes at give yderligere 53.000 daglige passagerer i det samlede metrosystem i 2035. Det svarer til 16 mio. passagerer om året. Alene på de fem metrostationer forventes 29.000 passagerer hver dag at bruge metroen. Det svarer til 9 mio. passagerer om året.

Den kommende Sydhavnsmetro vil bestå af fem underjordiske stationer; Havneholmen, Enghave Brygge, Sluseholmen, Mozarts Plads og Ny Ellebjerg, hvor det bliver let at skifte til bus, regional- og S-tog.

Alle fem metrostationer får egne selvstændige kunstinstallationer takket været fondsmidler fra Villum Fonden, Det Obelske Familiefond og Statens Kunstfond.
Stationerne vil blive anlagt med rulletrapper til gadeplan og med to elevatorer pr. station.

Anlægsbudgettet, som er indeholdt i principaftalen af juni 2014, er på 9, 1 mia. kr. i 2017-priser inkl. 30 pct. korrektionsreserve. Tilbagebetalingstidspunktet for Metroselskabets gæld er ifølge langtidsbudgettet 2065.

Sydhavnsmetroen vil blive anlagt af det tyske franske konsortium TUNN3L JV, som består af selskaberne HOCHTIEF Infrastructure GmbH og VINCI Construction Grands Projets.
Østrigske Rhomberg Bahntechnik GmbH og portugisiske EFACEC Engenharia e Sistemas, S.A., skal anlægge spor, skinner og teknik.



Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
22,468,040 Unikke besøg