GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 7

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

599 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juni 2018 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Skovsgaard 02:46:16
[A] Dan F Joergensen 13:06:08
[SA] Admin 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 20

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Magasinet Bus 6 - 2018 er udkommet
I sommerens første udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye turistbusser fra Volvo Busser, om årets bedste busselskab hos Midttrafik, om brintbusser fra Polen og om indenrigsfly i Rejseplanen. Vi skriver også om el-busser, om tætningsvæske til dæk og om taxi-vognmænd, der er tilfredse med indtjeningen. Fra kantstenen ser vi på trafikken som fodgænger og i et historisk tilbageblik tænker vi: Hvad hvis. Der er meget andet i Magasinet Bus 6 - 2018, som der ikke er plads til at fortælle om her


· Dansk rederi-koncern sælger ro/pax-færger
Rederi-koncernen DFDS har solgt de to kombinerede fragt- og passagerfærger - Kaunas Seaways og Vilnius Seaways bygget i henholdsvis 1989 og 1987 - til rederikoncernen Ukrferry. Færgerne forventes leveret i juli


· Vognmand i Skive har gods bag gardinerne
Lastas i Hedensted har fornyligt leveret en ny fire-akslet Kel-Berg gardintrailer til vognmandsvirksomheden L. Pedersen & Søn ApS i Skive



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om cabotage-spøgelset:

NyhedCabotage-spøgelset bliver svært at slippe af med: Politikerne lukker øjnene for snyderi


Kenneth Jacobsen, formand for Sønderjysk Vognmandsforening, konkluderede i sin formandsberetning, at der er flere spillere på banen, som ønsker mere lempelige regler for cabotage. Kenneth Jacobsen roste DTL for at kæmpe hårdt for at skabe ordnede forhold og bibeholde de gældende regler på området for cabotage-kørsel, og kom ind på det problem, der opstår, når cabotage sættes i system – og altså dermed misbruges. En opfattelse, som FDL naturligvis kun kan være enig i, efter som det rent faktisk, var FDL, der som den første danske organisation, tog kampen op mod cabotage-svindlerne og personerne bag postkasseselskaberne.


Det er jo lige præcis det, der er problemet, når snyderne sætter tingene i system og blæser på, hvor mange danske kolleger, de udkonkurrerer, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange, vi på Christiansborg har fremlagt detaljeret dokumentation for, hvordan der snydes. Til trods for, at der reelt udøves landsskadelig virksomhed, at vikarchauffører fra udlandet ikke betaler skat i DK, at al mellemregning til vikarbureauet er på regning uden moms, selv om det foregår i en server hos moderselskabet i Danmark, sker der ikke nok. Heldigvis kom DTL for nogle år siden på banen, og det hjalp betydeligt, men ikke nok.


Der er lang vej igen, inden vi får stoppet ulovlighederne. Hvis vi overhovedet får det stoppet. Der er kun en håndfuld politikere, som har mod til at gå mod strømmen, og de har ikke flertal. Kenneth Jacobsen har ret i, at cabotage-kørslen oprindelige mål, skulle reducere tomkørslen, men det er ikke det, vi oplever, fortsætter Jens Groot. De lobbyister, der arbejder for dem, der snyder med cabotage og postkasseselskaber, er svære at hamle op med. Det bliver ikke bedre af, at EU´s udspil vil lempe reglerne. Det er endnu et knæfald over for ITD, Danske Speditører og de kørsels-rekvirenter, der lukrerer på social dumping og behandler deres chauffører på en mildest talt grim og umenneskelig måde.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.20 sekunder
22,468,064 Unikke besøg