Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 6

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

726 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 02:07:05
[A] Dan F Joergensen 21:40:27
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Vognmand i det østjyske har fået en ny DAF XF
Vognmand Peter T. Thomsen i Stenderup mellem Horsens og Hedensted fik for knapt et år siden leveret en af de første XF530’ere fra DAF’s seneste lastbilgeneration. Vognmanden gav nøglerne til den nye trækker sin chauffør, men forleden fik Peter T. Thomsen leveret endnu en ny XF530, og den sidder han selv bag rattet i


· Krydstogtskib nummer 100 anløber Skagen siden indvielsen af nye krydstogtfaciliteter
Mandag anløb krydstogtskibet »Marina« Skagen Havn som krydstogtskib nummer 100 siden de nye krydstogtfaciliteter stod færdig for tre et halvt år siden i foråret 2015. Effekten af den seneste havneudvidelse, der tilførte en 500 meter lang krydstogtkaj og moderne modtagefaciliteter, ses dermed tydelig i statistikken


· Slamsugeren hos Vejby Cementstøberi er bygget på et svensk chassis
Vejby Cementstøberi har netop tilføjet en ny fire-akslet Scania R 520 8X4*4 i XT til den del af deres forretning, der beskæftiger sig med kloakservice



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Siemens skal levere nye el-lokomotiver til DSB

TogDSB har stillet en række krav til de kommende lokomotiver: det skal være et ”standard el-lokomotiv”, som kan anvendes til både dansk og tysk/svensk kørestrøm. Det skal kunne køre 200 km/t. Det skal kunne trække DSB’s eksisterende dobbeltdækkervogne og så skal det være udstyret til både det nuværende og det kommende signalsystem på fjernbanen. Lokomotiverne skal leveres godkendt til kørsel i Danmark og Tyskland.


Disse krav lever Siemens op til med el-lokomotivserien Vectron. Vectron-lokomotiverne blev præsenteret i 2010 og er siden solgt til en række lande blandt andre Tyskland og Finland. Ordren lyder på 26 el-lokomotiver, samt en option på leverance af op til yderligere 18 ellokomotiver.


Det bliver Siemens, der skal levere minimum 26 el-lokomotiver, som skal sættes i drift fra 2021 og frem. Det er resultatet af den udbudsrunde, der blev igangsat i 2016.


”Det er en god dag for DSB’s kunder. Vi har fundet en stærk leverandør af de kommende ellokomotiver. Vectron er en gennemprøvet lokomotivtype og lokomotiverne vil medføre et løft for såvel togtrafikken som for miljøet, når lokomotiverne efter planen erstatter de aldrende ME- og EA-lokomotiver,” siger Flemming Jensen, administrerende direktør i DSB og fastslår:


”Indkøbet af nye el-lokomotiver er samtidig et vigtigt skridt mod at forny DSB’s aldrende togflåde. Udover at påvirke DSB’s punktlighed positiv kommer de også til at forbedre DSB’s driftsøkonomi i takt med, at de fases ind fra 2021 og frem”.


De nye el-lokomotiver skal primært køre i den sjællandske regionaltrafik som trækkraft for DSB’s 113 dobbeltdækkervogne.


Udover at levere el-lokomotiver skal DSB og Siemens samarbejde om at vedligeholde de nye ellokomotiver. Siemens får dog det overordnede ansvar for vedligeholdet i første omgang i 10 år - med option på yderligere 5 år.


”Ansvaret for el-lokomotivernes kvalitet og pålidelighed ligger altså entydigt hos Siemens. Men som en del af aftalen skal Siemens skal bruge DSB Vedligehold til dele af serviceeftersynene på lokomotiverne, på den måde kan vi fortsat fastholde og udvikle vores kompetencer i vores værksteder. Det er jeg godt tilfreds med,” slutter Flemming Jensen.


Aftalen skal godkendes af Folketingets finansudvalg for at kunne træde i kraft.


Kilde: DSB

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
23,774,145 Unikke besøg