GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 11

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

704 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juni 2018 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
I dag: Flere ...:
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:34:27
[A] Dan F Joergensen 09:08:47
[SA] Skovsgaard 1 uge

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 20

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Magasinet Bus 6 - 2018 er udkommet
I sommerens første udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye turistbusser fra Volvo Busser, om årets bedste busselskab hos Midttrafik, om brintbusser fra Polen og om indenrigsfly i Rejseplanen. Vi skriver også om el-busser, om tætningsvæske til dæk og om taxi-vognmænd, der er tilfredse med indtjeningen. Fra kantstenen ser vi på trafikken som fodgænger og i et historisk tilbageblik tænker vi: Hvad hvis. Der er meget andet i Magasinet Bus 6 - 2018, som der ikke er plads til at fortælle om her


· Dansk rederi-koncern sælger ro/pax-færger
Rederi-koncernen DFDS har solgt de to kombinerede fragt- og passagerfærger - Kaunas Seaways og Vilnius Seaways bygget i henholdsvis 1989 og 1987 - til rederikoncernen Ukrferry. Færgerne forventes leveret i juli


· Vognmand i Skive har gods bag gardinerne
Lastas i Hedensted har fornyligt leveret en ny fire-akslet Kel-Berg gardintrailer til vognmandsvirksomheden L. Pedersen & Søn ApS i Skive



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Siemens skal levere fremtidens tog til danskerne

TogDSB har netop valgt Siemens til at levere minimum 26 lokomotiver til de danske togpassagerer som en del af det, DSB kalder "Fremtidens Tog". De nye elektriske lokomotiver skal tages i brug fra 2021 og frem.


De danske togpassagerer får i fremtiden en ny rejsefælde på de danske skinner: Vectron! Det er navnet på det Siemens lokomotiv, som DSB har valgt, i første omgang, at købe 26 af til fornyelse af den danske togstamme og skabe "Fremtidens Tog". Ordren indeholder tillige en option på køb af yderligere 18 lokomotiver.


Det nye elektriske lokomotiv er et standardlokomotiv udviklet på en produktplatform som de eksisterende kunder allerede bruger. Det er allerede i drift i 18 lande i Europa og den samlede flåde af mere end 600 lokomotiver har sammenlagt fragtet passagerer mere end 100 millioner kilometer.


DSBs nye lokomotiv kan køre både i Tyskland og Sverige og har en tophastighed på 200 km/t. Vectron skal blandt andet trække DSB’s eksisterende dobbeltdækkervogne og er i øvrigt teknologisk forberedt til at kunne køre med det nye signalsystem, der er ved at blive installeret på de danske togstrækninger.


Som en del af lokomotivkøbet har Siemens påtaget sig det overordnede ansvar for at vedligeholde togene i de første 10 år – med option for forlængelse i yderligere fem.


Det var en tilfreds Steen Nørby Nielsen, nordisk direktør i Siemens Mobility-divisionen, der modtog nyheden om ordren.

- Jeg er virkelig stolt over, at vi skal levere fremtidens tog til danskerne. Kollektiv trafik baseret på grøn, bæredygtig elektricitet må og skal være det bærende, når danskerne skal transporteres rundt i landet. Vores tog kører på grøn strøm, og er således med til at sikre, at det ihvertfald ikke er den danske trafikale infrastruktur, der øger klimaudfordringerne.


- Det er rigtigt tænkt af DSB, at koble købet af vores tog sammen med, at vi tager vedligeholdelsesopgaven. Jeg synes det er bedst, når leverandøren også påtager sig ansvaret for, at materiellet rent faktisk fungerer. Det burde være et bærende princip i store danske infrastrukturprojekter, så der ikke er nogen, der køber katten i sækken. Og med vores gennemprøvede lokomotiv, er vedligeholdelsesansvaret et, jeg påtager mig med den største sindsro. Vi ved, det fungerer.


Kilde: Siemens

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.17 sekunder
22,448,016 Unikke besøg