GH Truck

Vestfyn Trækker 2018

TUR

Antal Besøg

634 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< April 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
Udskriv og scan med din smartphone:

Græsted Veterantræf

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[A] Dan F Joergensen 04:50:13
[SA] Skovsgaard 05:27:14
[SA] Admin 2 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 1 dag
[M] Jan 11 dag

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Kreds- og sektorbestyrelser hos busvognmændene har fået nye ansigter
I år bød to ud af tre kredse under Danske Busvognmænd på nyvalg til flere medlemmer


· Messingkup gik i spåner for rumænske tyve
Onsdag faldt der dom i Retten i Randers mod ni rumænske mænd, der i marts stjal fem ton messingspåner til en værdi af knap 150.000 kroner fra en virksomhed i Randers


· Faldulykke kostede lastbilchauffør livet
Torsdag mistede en 49-årig lastbilchauffør fra Randers livet i en arbejdsulykke i Fredericia



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

EN UDFORDRING TIL,- - -DEN JURIDISKE "GEARKASSE" !

DebatHvornår er Cabotagekørsel,- - - Cabotagekørsel ?

Hvornår er en International transport reelt afsluttet ?

Hvad er hvad,- - - når man "blander" Cabotagekørsel og Kombi-transport ?

Hvor mange forskellige love,- - mixes egentlig her ?


DET HELE ER BÅDE LOVLIGT,- - -OG SAMTIDIG ULOVLIGT !

Det må give hovedpine,- at skulle holde styr på de mange diffuse love og regler,- der efterhånden griber ind i hinanden,- for at gøre flest muligt tilfreds. Vi kan her lige begynde med at tro på,- at alle efterhånden kender essensen af de gældende regler for Cabotagekørsel. Her tænkes både på antal ture og på "7 dage og UD".

Under "normale" omstændigheder,- vil der ikke være tvivl om,- HVORNÅR en såkaldt International transport kan anses for at være adsluttet. MEN,- når nu de nye regler for "Kombi-transport" skal indgå i denne ligning,- og vi nu ved,- at man lovligt kan veksle mellem Cabotagekørsel og "Kombi-transport",- efter behov,- - -så sidder JEG i hvert fald med et problem !

Først skal vi lige erindre os,- at en tur begynder når man kobler under en trailer ( eller modtager godset på anden vis,- eksempelvis en Container ) Vi har endnu ikke fået et præcis svar på,- om et såkaldt chassis,- uden påsat container,- anses for at være "tomkørsel" ? MEN vi ved nu,- at det efter de nye regler for "Kombi-transport",- KAN være en del af denne,- hvis man er på vej for at modtage en "Kombi-transport" i en container,- samt at kørsel med samme tomme chassis,- efter at containeren er løftet af,- også vil være en del af den netop afsluttede "Kombi-transport".

Usikkerheden opstår,- HVIS man påbegynder en "kombi-transport" med at køre "solo" frem til en afventende trailer,- eller en container på et chassis ? ER denne kørsel at regne som "tomkørsel",- eller er vi enige om,- at der faktisk IKKE findes regler for "solo-kørsel". (Jeg har aldrig hørt om dem ) Nå men der kobles under opgaven,- som ender med at man efterlader traileren / containeren hos kunden,- der ikke lige losser med det samme. Derimod står der en oplæsset trailer,- og afventer at blive kørt til en anden del af landet,- altså en Cabotagetur. Vores "solo-trækker" kobler under denne opgave,- der nu pludselig er en Cabotagetur,- og de omtalte 7 dage begynder at tælle ned.

Dagen efter ankommer vores eksempel til den adresse,- hvor traileren skal tømmes. Det har man ikke tid til,- men man har en tom trailer stående,- som skal retur til afsenderen af det gods,- man har modtaget. Vores eksempel stiller den trailer han er ankommet med,- og kobler under den tomme trailer,- der skal returneres. Denne "tomkørsel" ER vel en Cabotagetur,- og således er der udført to af de tilladte tre ture,- på blot to dage. Vel ankommet til den kunde,- der modtog den før omtalte "Kombi-transport",- i en container på et chassis,- og man HAR tømt containeren. Vores eksempel stiller den tomme trailer,- og kobler under chassisset med den nu tomme container,- og leverer den tilbage til den terminal,- hvor man fik påsat containeren. Containeren løftes af,- og det nu tomme chassis,- stilles på en tom p-plads.

Med den afgørelse fra EU-domstolen,- der netop frikendte Danmark,- er jeg nød til at spørge om flere forhold. For det første er der de nye regler for "Kombi-transpoprt". Der ER også reglerne for Cabotagekørsel,- som man får adgang til,- når man ankommer til et værtsland,- med en International transport. SÅ,- hvordan bliver eksemplet jeg netop har ridset op her,- fortolket ? SKAL man til at vælge mellem de forskellige sæt love og regler,- og kan vælge frit ? Det er jo IKKE en International transport man ankommer til et værtsland med,- når vi taler om "Kombi-transport" ? Det eksempel der her er brugt,- er IKKE ankommet til Danmark,- med en International transport,- men var i landet i forvejen,- og havde forud udført to Cabotageture.

Desuden er der ikke mig bekendt,- en redegørelse omkring,- om en frakobling anses for at være en aflæsning,- og en tilkobling den modsatte ? Det hele bliver endnu mere forvirret,- hvis vi forestiller os,- at det omtalte forløb skete ved,- at alle turene foregik med containere,- der blev løftet af op på. Dette vil betyde,- at samtlige opgaver er udført med det samme chassis. Kan det mon gøre en forskel,- eller er der ikke tale om aflæsning og oplæsning,- når det er en container,- der løftes af eller på ? Det eneste der med dette virvar af regler,- ligger helt fast er,- at reglerne med "7 dage og UD",- aldrig bliver aktuelt at tage hensyn til fremover.


SÅ MEGET FOR ENS REGLER,- - - -DER ER TIL AT FORSTÅ !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.58 sekunder
21,281,252 Unikke besøg