GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 11

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

630 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:45:36
[A] Dan F Joergensen 02:13:10
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 5
[M] Jan 23

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Vognmand i Fredericia tog to nedbyggede med sig hjem fra Hedensted
Lastas i Hedensted har leveret to nye nedbyggede fire-akslede Kel-Berg udtrækstrailere til vognmandsforretningen Alfred Nielsen og Sønner A/S i Fredericia


· Kombineret transport var på dagsordenene i EU-Parlamentets transportudvalg
EU-Parlamentets transportudvalg - TRAN - afholdt tirsdag den første afstemning om forslaget om revision af reglerne for kombineret transport i EU. Resultatet af afstemningen tager fat på nogle af de største problemer med det forslag, som interesseorganisationen NLA har været bekymret for - men ikke alle


· Lastbilproducent er i stødet på den kommende transportmesse i Hannover
På transportmessen IAA, der finder sted i Hannover i dagene 20. - 27. september stiller franske Renault Trucks op med sin nye helt elektriske lastbilserie - Z.E. - og andet godt fra modelprogrammet



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om EU-Domstolens afgørelse

NyhedFDL´s konklusion på EU-dommen: Altafgørende med skærpet kontrol


Som det fremgik af gårsdagens nyhedsbrev var FDL naturligvis tilfreds med, at EU-Domstolen gav Danmark ret med hensyn til fortolkningen af cabotage-reglerne. Det var samtidigt et vigtigt skridt i kampen mod en tiltagende social dumping, som i stor stil udøves af danske vognmandsfirmaer, via postkasseselskaber og andre former for fiflerier. Tilbage er blot, hvordan fremtiden bliver, for hvis der skal rigtigt styr på tingene, skal kontrollen altså skærpes. Derfor opfordrer FDL regeringen til, snarest muligt, at bevilge flere penge til kontrollen, også selv om det vil gå ud over nogle af politikernes venner og sponsorer.


Man bliver pludseligt lidt gladere for det arbejde, man har deltaget i de sidste 12-13 år, for nu lysner det forhåbentlig, siger FDL´s kontorleder Jens Groot. I 2009 var der nogle landsdækkende organisationer, som ikke havde pudset krystalkuglen, og de lod sig snøre af den daværende lige til trådte transportminister, Hans Christian Schmidt, og så var den danske Cabotage-lov en realitet. Det har hele tiden været FDL´s holdning at der skulle trykkes på den røde knap som EU-forordning 1072/2009 i Artikel 10 Beskyttelsesforanstaltninger giver mulighed for, to gange 6 måneders pause mens problemerne kunne løses.


Mandag 17.5. 2010 modtog FDL om eftermiddagen en e-mail efter at have kontaktet Trafikstyrelsen, grundet manglende invitation til et møde tidligere på dagen. Her er mailen: Kære Jens Groot. Transportministeren havde indbudt DTL, DI Transport, ITD, 3F og Danske Speditører til et møde til drøftelse af cabotage-vejledningen. På mødet blev der opnået enighed om en vejledning, efter at der var blevet foretaget et par tilføjelser. FDL og de øvrige organisationer vil snarest få tilsendt den ændrede vejledning. Med venlig hilsen. Lis Caspersen, Chefkonsulent. Heldigvis var der i aftalen en revisionsbestemmelse.


Den 3. juli 2012 modtog også FDL så, på lige fod med de tidligere deltagere, en indbydelse til møde om cabotage-kørsel og kombineret transport torsdag d. 23. august 2012. Herefter fulgte mange møder, og det skal ingen hemmelighed være, at der var en konstant modstand mod FDL, fordi vi helhjertet gik ind for skærpede krav til ændringer i cabotage-loven fra maj 2010. Det var naturligvis organisationerne med store interesser i tomme postkasseselskaber og hvide nummerplader, som alle ønskede en total liberalisering på området, som var i sigte på daværende tidspunkt.


De regler, vi har nu, er resultatet af de møder, DI Transport, Danske Speditører og ITD, i fællesskab efterfølgende har ført retssag mod Danmark via EU. Når så deres penge ikke kan købe medhold, kan man vel godt, på hårdt arbejdende danske vognmænds vegne, tillade sig at blive lidt opstemt. Alle disse love og regler skulle beskytte mod social dumpning i EU. Gad godt vide, hvad Danske Speditører DA og DI laver ved mødebordet. Det drejer sig vel om den fysiske godstransport på gummihjul og de beskyttende foranstaltninger for godschaufførrene. Det er vel vognmænd og chauffører, det handler om. Når EU mener reglerne er uklare, er tiden inde til at få dem revideret uden indblanding af transportkøberene og deres mellemhandlere, siger Jens Groot.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.22 sekunder
22,807,667 Unikke besøg