GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 8

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

630 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:46:14
[A] Dan F Joergensen 02:13:48
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 5
[M] Jan 23

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Vognmand i Fredericia tog to nedbyggede med sig hjem fra Hedensted
Lastas i Hedensted har leveret to nye nedbyggede fire-akslede Kel-Berg udtrækstrailere til vognmandsforretningen Alfred Nielsen og Sønner A/S i Fredericia


· Kombineret transport var på dagsordenene i EU-Parlamentets transportudvalg
EU-Parlamentets transportudvalg - TRAN - afholdt tirsdag den første afstemning om forslaget om revision af reglerne for kombineret transport i EU. Resultatet af afstemningen tager fat på nogle af de største problemer med det forslag, som interesseorganisationen NLA har været bekymret for - men ikke alle


· Lastbilproducent er i stødet på den kommende transportmesse i Hannover
På transportmessen IAA, der finder sted i Hannover i dagene 20. - 27. september stiller franske Renault Trucks op med sin nye helt elektriske lastbilserie - Z.E. - og andet godt fra modelprogrammet



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Kørsel i nødsporet på Hillerødmotorvejen og ITS-systemer på Motorring 3 opretholdes

TrafikBilisterne skal fortsat kunne køre i nødsporet på Hillerødmotorvejen. Og så opretholdes ITS-systemerne på Motorring 3. Det sker som følge af den store trafikvækst og den mertrafik på strækningen, som byggeriet af letbanen i Ring 3 forventes at medføre.

Som et resultat af et gunstigt udbud af vejdriften i perioden 2018-2021 har Vejdirektoratet nu fundet de nødvendige midler til at opretholde ITS-systemerne på Motorring 3 frem til 2021, som ellers var på vej til at blive taget ned. Og så vil bilisterne fortsat kunne køre i nødsporet på Hillerødmotorvejen, da midlerne hertil nu er sikret.

- Jeg har i dag drøftet sagen med transportordførerne fra regeringen og Dansk Folkeparti. Vi er enige om, at det er en god idé at prioritere overskydende midler fra Vejdirektoratets udbud til formålet. Det er forventningen, at de variable tavler på Motorring 3 vil have en positiv effekt på trafikafviklingen og på rejsetiderne, siger transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen og fortsætter:

- Det betyder samtidig, at vi bedre kan forebygge den stigende trængsel, som mange bilister kommer til at opleve under den kommende etablering af blandt andet letbanen i Ring 3.

Ifølge Vejdirektoratet vil den trafik, der normalt afvikles på en anlægsstrækning, erfaringsmæssigt søge andre steder hen, hvis der er mulighed for det. Og når byggeriet til den nye letbane går i gang, vil Motorring 3 være et af de oplagte valg.

Trafikmodelberegninger indikerer, at 5.000 - 10.000 biler pr. døgn på Ring 3 mellem Glostrup og Gladsaxe vil finde en anden rute i anlægsperioden. En del af trafikken forventes at blive flyttet til Motorring 3. Og det vil, sammen med den generelt øgede trafikvækst, udfordre trafikafviklingen, da kapaciteten i forvejen er fuldt udnyttet i myldretiderne.

ITS-systemerne på Motorring 3 forventes at blive genindsat i funktion inden sommerferien. De vil i perioden 2018-2021 medføre ekstra omkostninger på ca. 6,1 mio. kr. årligt, som dækkes af besparelser fra Vejdirektoratets udbud.

Fakta

• ITS-systemet på Motorring 3 er etableret som en del af motorvejsudvidelsesprojektet, som blev påbegyndt i 2005.

• Med ”Aftale om nye initiativer som led i udmøntning af puljer” fra oktober 2009 besluttede den grønne forligskreds (V, LA, K, DF, S, SF, RV) at igangsætte et forsøg med kørsel i nødspor på Hillerødmotorvejen på strækningen Værløse-Skovbrynet.

• I december 2013 åbnede Vejdirektoratet for kørsel i nødsporet på Hillerødmotorvejen. Vejdirektoratet har efterfølgende udarbejdet en evaluering af forsøget.

• Evalueringen viser, at forsøget med kørsel i nødspor har en positiv effekt på fremkommeligheden på den pågældende strækning.

• En samfundsøkonomisk analyse af kørsel i nødspor på Hillerødmotorvejen viser en samfundsøkonomisk nettogevinst på 99 mio. kr. og en intern rente på 29 pct. beregnet over en periode på 15 år.

• Forligskredsens finansiering af forsøget på Hillerødmotorvejen udløb ved udgangen af 2017. Udgiften indgår derfor i Vejdirektoratets samlede prioriterede ITS-portefølje. Den forventede fremadrettede driftsudgift til kørsel i nødspor på Hillerødmotorvejen udgør ifølge Vejdirektoratet 1,4 mio. kr. årligt.


Kilde: Transport-, Bygnings- og Boligministeriet

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
22,807,675 Unikke besøg