Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 14

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

723 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 03:18:44
[A] Dan F Joergensen 05:41:21
[SA] Skovsgaard 18:52:05

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Kørsel i nødsporet på Hillerødmotorvejen og ITS-systemer på Motorring 3 opretholdes

TrafikBilisterne skal fortsat kunne køre i nødsporet på Hillerødmotorvejen. Og så opretholdes ITS-systemerne på Motorring 3. Det sker som følge af den store trafikvækst og den mertrafik på strækningen, som byggeriet af letbanen i Ring 3 forventes at medføre.

Som et resultat af et gunstigt udbud af vejdriften i perioden 2018-2021 har Vejdirektoratet nu fundet de nødvendige midler til at opretholde ITS-systemerne på Motorring 3 frem til 2021, som ellers var på vej til at blive taget ned. Og så vil bilisterne fortsat kunne køre i nødsporet på Hillerødmotorvejen, da midlerne hertil nu er sikret.

- Jeg har i dag drøftet sagen med transportordførerne fra regeringen og Dansk Folkeparti. Vi er enige om, at det er en god idé at prioritere overskydende midler fra Vejdirektoratets udbud til formålet. Det er forventningen, at de variable tavler på Motorring 3 vil have en positiv effekt på trafikafviklingen og på rejsetiderne, siger transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen og fortsætter:

- Det betyder samtidig, at vi bedre kan forebygge den stigende trængsel, som mange bilister kommer til at opleve under den kommende etablering af blandt andet letbanen i Ring 3.

Ifølge Vejdirektoratet vil den trafik, der normalt afvikles på en anlægsstrækning, erfaringsmæssigt søge andre steder hen, hvis der er mulighed for det. Og når byggeriet til den nye letbane går i gang, vil Motorring 3 være et af de oplagte valg.

Trafikmodelberegninger indikerer, at 5.000 - 10.000 biler pr. døgn på Ring 3 mellem Glostrup og Gladsaxe vil finde en anden rute i anlægsperioden. En del af trafikken forventes at blive flyttet til Motorring 3. Og det vil, sammen med den generelt øgede trafikvækst, udfordre trafikafviklingen, da kapaciteten i forvejen er fuldt udnyttet i myldretiderne.

ITS-systemerne på Motorring 3 forventes at blive genindsat i funktion inden sommerferien. De vil i perioden 2018-2021 medføre ekstra omkostninger på ca. 6,1 mio. kr. årligt, som dækkes af besparelser fra Vejdirektoratets udbud.

Fakta

• ITS-systemet på Motorring 3 er etableret som en del af motorvejsudvidelsesprojektet, som blev påbegyndt i 2005.

• Med ”Aftale om nye initiativer som led i udmøntning af puljer” fra oktober 2009 besluttede den grønne forligskreds (V, LA, K, DF, S, SF, RV) at igangsætte et forsøg med kørsel i nødspor på Hillerødmotorvejen på strækningen Værløse-Skovbrynet.

• I december 2013 åbnede Vejdirektoratet for kørsel i nødsporet på Hillerødmotorvejen. Vejdirektoratet har efterfølgende udarbejdet en evaluering af forsøget.

• Evalueringen viser, at forsøget med kørsel i nødspor har en positiv effekt på fremkommeligheden på den pågældende strækning.

• En samfundsøkonomisk analyse af kørsel i nødspor på Hillerødmotorvejen viser en samfundsøkonomisk nettogevinst på 99 mio. kr. og en intern rente på 29 pct. beregnet over en periode på 15 år.

• Forligskredsens finansiering af forsøget på Hillerødmotorvejen udløb ved udgangen af 2017. Udgiften indgår derfor i Vejdirektoratets samlede prioriterede ITS-portefølje. Den forventede fremadrettede driftsudgift til kørsel i nødspor på Hillerødmotorvejen udgør ifølge Vejdirektoratet 1,4 mio. kr. årligt.


Kilde: Transport-, Bygnings- og Boligministeriet

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.22 sekunder
23,767,839 Unikke besøg