Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

724 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 02:59:56
[A] Dan F Joergensen 05:22:33
[SA] Skovsgaard 18:33:17

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

KONKURSRYTTERI "BELØNNES" ENDNU EN GANG !

DebatHvor "løst" bør tilladelserne spredes rundt ?

Fup og Fidus,- -er åbenbart ingen hindring har !

Trafikstyrelsen bruger åbenbart også ,- - -"laveste fællesnævner" !

Ethvert hensyn til "forhistorien",- -ignoreres groft,- - gang på gang !


"LYSSKY KONKURRENTER" ER LIGE SÅ UNFAIR SOM,- - -SOCIAL DUMPING !

Man må rive sig selv i håret,- når man gang på gang kan opleve,- at Trafikstyrelsen strøer om sig med tilladelser,- til direkte lyssky og suspekte virksomheder,- der ikke går af vejen for at "skyde genvej",- direkte lyve,- og i øvrigt ser stort på ret og rimelighed. Det er ikke længe siden vi havde en livlig debat,- om virksomheden "PILEVEJEN",- som alle nok husker lidt om endnu. Her blev der trods alt IKKE tildelt nye tilladelser,- men virksomheden blev solgt videre til en helt ny ejer,- udenfor den "gamle" ejerkreds.

Så havde vi eksemplet med Spedition-DK,- CVR 37973289,- som vi d. 27. Marts 2018,- blandt andet skrev disse linier om :


Her er tale om en virksomhed under tvangsopløsning,- på grund af en bundløs gæld,- med et planlagt fremmøde i skifterretten medio April måned 2018. Virksomheden er Spedition-DK Aps. med CVR.nr, 37973289,- der gennem længere tid har samarbejdet med en anden virksomhed,- FRG-Transport,- med CVR. nr. 33507372,- der besidder 6 tilladelser,- men kun har 5 aktive lastbiler.

FRG-Transport fik i sin tid tilladelser udstedt af Trafikstyrelsen d. 31. Aug. 2015,- på betingelse af,- at virksomheden lod sig moms-registrere,- hvilket man tilsyneladende ikke har fået gjort endnu,- 2½ år efter. Desuden har FRG-Transport,- i henhold til regnskaberne,- INGEN indtægter,- til trods for,- at man har 5 aktive lastbiler. Chaufførerne er IKKE ansat hos FRG-Transport,- men hos RESIDENS WORKERS IVS,- med CVR. nr. 38099906,- som til gengæld IKKE udbetaler løn til chaufførerne. Alle lønninger udbetales fra SPAN FINANS Aps. med CVR.nr. 29835608.


Vi kan nu oplyse,- at den omtalte fusion skulle være gennemført,- og den nye konstellation af angiveligt nu besidder ca. 50 tilladelser og er fortsat aktive på markedet,- som suspekte konkurrenter,- til alle seriøse Danske vognmænd,- der også skal konkurrere med "udenlandske" aktører. MEN desværre må vi tilføje endnu et eksempel på,- rendyrket "lurendrejeri",- uden at dette har fået denne virksomhed fjernet fra markedet.

Det er sagen vi omtalte så sent som i går,- med 3F´s "sejr" i arbejdsretten,- med efterfølgende kontakt til Fogedretten,- for at inddrive boden. Her var tale om et ægtepar,- med hver deres virksomhed og hver to tilladelser. Nu viser det sig,- at man nok ikke er helt SÅ "uskyldige" som man forsøgte at fremstå. Faktisk tyder meget på,- at det nok må anses for at være,- - - -lige modsat.

Naturligvis blev ægteparrets tilladelser inddraget af myndighederne,- og fremtid syntes at være en regulær lukning af disse suspekte virksomheder. Men NEJ ! Flere forhold tyder på,- at man sandelig VAR forberedt,- og allerede d. 24. juni 2017,- fik oprettet en ny virksomhed,- nemlig RADAR- TRANSPORT Aps. med CO-adresse på Jørgen Svedstrup Hansens private adresse i Skævinge. Den "nye" virksomhed ejes nu,- af en herboende Polsk statsborger. Jørgen Svedstrup Hansen er indtrådt som direktør i denne nye virksomhed,- dog uden ejeransvar.

Det groteske her ER,- at denne nye virksomhed netop har fået tildelt fire tilladelser,- præcis samme antal, -som de to nu lukkende virksomheder. Noget tyder på,- at den nye "ejer" i den "nye" virksomhed åbenbart IKKE kunne godkendes til at få tilladelser,- og derfor har man afventet at Jørgen Svedstrup Hansen,- kunne bruges til dette formål ( det er der ingen dokumentation for ).

Jeg vil gerne slutte dette indlæg med en personlig opfattelse af begge disse forløb,- altså både den omtalte fusion og mellem to suspekte virksomheder,-og sagen fra Skævinge. Her er min verden,- tale om regulær konkursrytteri,- hvor man fra Trafikstyrelsen BURDE slå bremsen helt i. Der er allerede rigeligt at konkurrere mod på transportmarkedet,- hvor denne type "konkurrenter",- blot gør ondt værre.

KUNNE man ikke pålægge Trafikstyrelsen en noget mere håndfast holdning til,- HVEM man tildeler tilladelser ? Vi fik oplyst omkring sagen med "PILEVEJEN" at der blev nægtet tilladelser,- "af etiske" årsager ? Så HVOR finder man etikken i de sager der her er omtalt ? Desuden må der sidde nogle hårdtarbejdende mennesker hos 3F i Frederiksborg,- og føle sig til grin. MÅSKE er "sejren" ikke en "sejr" alligevel,- men blot "et bump på vejen" mod afgrunden.


HVOR LÆNGE SKAL TRANSPORTBRANCHEN VÆRE TIL GRIN ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
23,767,707 Unikke besøg