Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 5

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

723 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 03:15:33
[A] Dan F Joergensen 05:38:10
[SA] Skovsgaard 18:48:54

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Transporter med broelementer skal fra Frederiksværk til Frederikssund

TrafikNæste sending broelementer til Kronprisesse Marys bro er ankommet i Frederiksværk, og på mandag påbegyndes transporten af de cirka 100 ton tunge elementer videre til byggepladsen i Frederikssund.

Mandag den 16. april kl. 9.00 afgår den første transport fra Frederiksværk Havn med retning mod byggepladsen i Frederikssund. Der vil være tre daglige transporter om dagen og disse vil pågå med jævne mellemrum resten af året.

”Der er for alvor kommet gang i produktionen af broelementer i Polen, og disse vil ankomme med skib i Frederiksværk drypvis over det kommende år. Derfra skal disse kæmpe broelementer transporteres videre til Frederikssund på lastbil,” siger Henrik Vincentsen, projektchef i Vejdirektoratet.

De store betonelementer vejer hver mellem 99 og 113 ton, og de skal efter ankomsten i Frederiksværk fragtes videre til Frederikssund på specialtransporter.

Trafikale konsekvenser
Ruten for transporterne er fra Frederiksværk Havn via rute 16/Hundestedvej/Hillerødvej til Lille Kregme, og derfra ad Frederikssundsvej/Rute 211 til den nye adgangsvej til Fjordforbindelsen syd for jernbanen.

”Vi kan komme til at genere den øvrige trafik på ruten. Lastbilen er cirka 30 meter lange og skal fragte et ekstremt stort og tungt element. Derfor kører lastbilen ikke så hurtigt,” siger Henrik Vincentsen.

Vejtransporten starter altid kl. 09:00. Transporterne må køre med en hastighed på maksimalt 45 km/t, når de er fuldt lastet. Det er den samme speciallastbil der kører frem og tilbage mellem Frederiksværk og Frederikssund.

Brodækket på Fjordforbindelsen kommer til at bestå af i alt 492 elementer. Så disse transporter kommer til at pågå over det kommende år.


Kilde: Vejdirektoratet/ Fjordforbindelsen

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
23,767,804 Unikke besøg