Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

724 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 03:00:21
[A] Dan F Joergensen 05:22:58
[SA] Skovsgaard 18:33:42

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Motorer og partikelfiltre renses med brint

NyhedKeolis i Hinnerup tester et nyt rensesystem til motorer og partikelfiltre på alle busser med Euro6-motorer. Værkstedet i Hinnerup måler effekterne over de næste måneder.

Et nyt system til at rense motorer og partikelfiltre med brint ser lovende ud. Det er vurderingen hos Keolis i Hinnerup, som har stillet alle Euro6 busser til rådighed for en indledende test. Det er firmaet HYDRIVE, som har udviklet og markedsført rensesystemet til personbiler og motorcykler. Testen hos Keolis Hinnerup er en opfølgning på præ-test på Industriholmen, med motorer og filtre på tunge køretøjer.

”De foreløbige resultater peger på en reduktion af NOx-udslippet og et mindre modtryk fra filtersystemet til motoren, det er kendte problemer med Euro6-motorer”, siger Anders Farre Nielsen, værkstedschef hos Keolis Hinnerup. ”Brint-rensningen giver tilsyneladende en mere effektiv motor. Chaufførerne siger de kan mærke effekten. Vi skal også teste, om der er en brændstofbesparelse ved at bruge systemet.”

HYDRIVE-systemet tænkes anvendt som en del af den forebyggende vedligeholdelse af busparken hos Keolis Hinnerup. Det er især de nyere busser, som kræver en ekstra vedligeholdelse, og HYDRIVE-metoden ser ud til at kunne løse et særligt problem, som er specielt for netop de miljøvenlige Euro6-motorer.

Miljøvenlige motorer og filtre kræver hyppig rensning

”I rutetrafikken har vi det særlige problem, at temperaturen i filtersystemet på Euro6-motorerne ikke bliver høj nok til at filtrene kan rense sig selv i tilstrækkelig grad, hvilket betyder driftsuregelmæssigheder eller nedbrud, da emissionssystemet oftere skal regenereres eller skal have partikelfiltret renset”, forklarer Michael Stubtoft, teknisk chef i Keolis. ”Det er meget tids- og arbejdskrævende for værkstederne at regenerere og rense partikelfiltrene, så med denne løsning håber vi på at kunne forlænge intervallerne mellem rensningerne. Det nye brintbaserede HYDRIVE-system kan måske vise sig at være en effektiv løsning. Derfor er Keolis gået med forsøgsprojektet, der skal dokumentere effekten.”

Der skal måles emissioner og modtryk på Euro6 busser hos Keolis Hinnerup over de næste måneder for at dokumentere effekten af motorrensningen med brint på kort og lang sigt. Økonomien spiller selvfølgelig også en rolle.

”Indtil videre kan HYDRIVE kun bruges på den måde, at der efter aftale kommer en mand fra HYDRIVE-firmaet med renseudstyret. Hvis metoden bliver en del af vores drift, skal der indgås en serviceaftale med dem, og vi kender endnu ikke økonomien i konceptet. På endnu længere sigt bliver det måske muligt at købe renseudstyret. Der er mange åbne spørgsmål”, forklarer Anders Farre Nielsen, Keolis Hinnerup.

”Vi skal se nogle flere målinger, før vi eventuelt kan udbrede HYDRIVE til andre af Keolis’ busanlæg”, slutter Michael Stubtoft.


Kilde: Keolis

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.17 sekunder
23,767,718 Unikke besøg