Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin < 5 min 5 Min
[A] Dan F Joergensen 00:26:25
[SA] Skovsgaard 2 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 9
[M] Jan 27

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Bornholm får besøg af flere krydstogtskibe
Rønne Havn A/S, der er den største havn på Bornholm, har slået sin krydstogtrekord fra sidste år og det ser ud til at tendensen fortsætter. I 2019 anslår havnen, at der vil ske en stigning i antallet af krydstogtpassagerer på godt 50 procent. Det skyldes, at havnen her vil kunne tage imod langt større krydstogtskibe, som følge af den igangværende havneudvidelse


· Politi fandt 1.200 kilo hash i en lastbil med frugt på ladet
Torsdag 26. juli standsede politiet en spansk lastbil på en vej i Odense. Og det var ikke kun meloner og æbler, politiet fandt på ladet. Mellem frugterne bag i lastbilen gemt mellem frugterne fandt politiet også i alt 1.200 kilo hash


· Traileren kan både blæse og have læs på
Ølsted & Allested Vognmandsforretning Bent Sørensen ApS, der har hjemsted på Midtfyn, har været i Hedendsted for at hente en ny fire-akslet Kel-Berg tip-trailer med suge/blæseanlæg



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

USMAGELIG "HÅNDVASK" OG SKANDALØS ADFÆRD !

DebatDer er helt klart nogle regler der er overtrådt,- - ret groft endda !

Det store spørgsmål er bare,- hvor mange regler der reelt ER overtrådt !

Overtrædelse i henhold til "Arbejdstidsdirektivet",- kan IKKE diskuteres !

Omkring reglerne for Køre / hviletid,- -er det lidt mere "kryptisk" ?


MEN,- -DER MANGLER HELT KLART ET,- - -"KÆDEANSVAR" !

Jeg må virkelig arbejde hårdt for at styre mig selv,- så sproget i dette indlæg,- ikke bliver FOR groft. Om jeg er rystet ? Ja det er mildt sagt ! Det er jo ikke lige en "reklame" de seriøse Danske vognmænd vil klappe i hænderne over. Faktisk er det en skamplet på en hel branche,- der ellers arbejder ekstremt hårdt på,- at få renset erhvervet for denne type virksomheder.

Og JA,- jeg skrev virksomheder,- til trods for at TV-udsendelsen "handlede" om chaufførerne. Der skal ikke herske tvivl om,- at OGSÅ de chauffører,- der var filmet i udsendelsen,- står med et "forklaringsproblem",- og nok især i de tilfælde,- hvor chaufføren var en selvstændig vognmand,- der BURDE kende reglerne til bunds. De virksomheder jeg henviser til,- er de to "vognmænd" der står bag KM-Logistik,- og med Jens H. Petersen som "talerør",- bare sidder og "vasker hænder".

Nu skal dette ikke lyde som et forsvar for de pågældende chauffører,- NEJ slet ikke,- men KM-logistik er jo en vognmandsforretning,- eller måske en Speditionsvirksomhed,- hvad ved jeg. Dog kan der ikke herske tvivl om,- at netop KM- Logistik udmærket kender til strækningen fra Thyborøn i Danmark,- til Norrsundet i Sverige. De ved garanteret også,- hvor mange "køretimer" der kræves for denne tur,- og retur. Faktisk en tur på mere end 7oo km. og ca. 10 timers "køretid",- incl. pause,- plus færgeturen,- hver vej. Alene her er der udløst en pause på 11 timer,- som man IKKE holder.

Her mener jeg så,- at man læsser køretøjerne midt i denne pause,- og påbegynder hjemturen,- 7 timer før hvilet er tilendebragt,- og har derved afkortet turen med disse 7 timer. Hjemturen foregår efter samme "model",- hvorfor der også her,- skæres mindst 7 timer af turen. Hvordan man lige skal indregne det hvil på 11 timer,- som er et lovkrav i henhold til "Arbejdstidsdirektivet",- kan jeg ikke svare på. MEN der kan ikke være tvivl om,- at KM-Logistik er 100% bevidst om forløbet,- da man vel ikke driver en "pointjagt" i et Tivoli,- men en vognmandsforretning,- eller en speditionsvirksomhed.

Havde man nu indført "kædeansvar" i Danmark,- ville man nok undlade denne form for snyderi,- som man jo IKKE kan påstå man ikke kender til,- da flertallet af lastbilerne,- tilhøre ejerne af KM-Logistik,- og derfor BØR vide alt om,- hvad der foregår. Den bortforklaring omkring den selvstændige vognmand,- der lige supplerede ugens omsætning med en ekstra tur til Esbjerg med fiskemel,- syntes at bevise åben ligegyldighed og mangel på respekt for erhvervet.

Nu skal vi så til noget mere diffust,- nemlig det med undtagelser for Køre / Hviletids reglerne ? Jeg har pløjet mig igennem et hav af tekster om undtagelser,- og har IKKE fundet noget om fisk,- der er katagori 3. Dog er jeg ikke i tvivl om,- at Tobis er såkaldt "skidtfisk",- MEN den er aldrig blevet anvendt som en "konsumfisk",- - -altså en spisefisk ? Derfor kan jeg kun undre mig over,- at denne type fisk,- kan være undtaget fra de gældende regler for Køre / hviletid. ( Her må eksperter med godt smurte talegaver,- - på banen )

Dertil kommer så også lige det,- at turene køres som "kørsel for fremmed regning",- og således ikke KAN være omfattet af undtagelsen,- HVIS man da ikke lige har en særlig forståelse,- for de tekster man har i den 39 sider store redegørelse for reglerne ? Desuden er der jo også tale om International transport,- hvilket OGSÅ indikere,- at undtagelser ikke kan komme på tale i Danmark. Da jeg ikke kender til reglerne i Sverige,- er der mulighed for,- at der kan være problemer i Sverige også ? (

Både kørsel med fisk,- og med fiskemel ER omfattet af "Arbejdstidsdirektivet",- og desuden er kørsel med fiskemel omfattet af reglerne for køre / hviletid. SÅ,- uanset om turen med fiskemel blev udført af en selvstændig vognmand,- så KUNNE et "kædeansvar" stille disponenten til ansvar også,- - - og hvorfor egentlig ikke ?

Det der her er vist på landsdækkende TV,- er en skamplet på HELE transporterhvervet,- og BURDE resultere i,- at de to ejere af KM-Logistik,- og de selvstændige vognmænd der deltog i udsendelsen,- ganske enkelt fik frataget retten til at være vognmænd i Danmark. Der må sidde ret mange seriøse vognmænd og chauffører,- og føle sig "dolket i ryggen",- ovenpå denne udsendelse. ALLE vil nu tænke,- om det mon er helt almindeligt for branchen,- og DET er sandelig et tilbageskridt der vil noget.


DER SKAL STRAMMES OP NU,- - - OG DER SKAL STRAMMES HÅRT OP,- - -OVER HELE LINIEN !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
23,374,136 Unikke besøg