GH Truck

Antal Besøg

678 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Maj 2018 >>
Ma Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Udskriv og scan med din smartphone:

Vestfyn Trækker 2018

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:59:57
[A] Dan F Joergensen 09:02:22
[SA] Skovsgaard 5 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 16

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· To lastbilmærker dominerer hos de lette
Iveco og Mercedes-Benz er tæt på at skulle dele førstepladsen, når det gælder antallet af nyregistrerede lastbiler mellem 3,5 og 16 ton. I årets første fire måneder blev der nyregistreret 161 lastbiler med totalvægte på mellem 3.501 og 16.000 kg. Iveco og Mercedes-Benz tog samlet 90


· Tankvognsproducent har fået ny projektleder
VM Tarm a/s har her i foråret ansat Kim Stensgaard som ny projektleder. Kim Stensgaard får blandt andet ansvaret for foder-, olie/benzin- og dele af special-afdelingen i virksomheden


· Færgefarten sejler fortsat frem
Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at færgernes betydning for den danske infrastruktur er voksende. Antallet af passagerer, biler og gods steg sidste år solidt i forhold til 2016 på tværs af de danske færgeruter. Det er især de indenlandske færgeruter, som trækker væksten



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

DET KUNNE FAKTISK IKKE VÆRE MERE ULOVLIGT !

DebatSelvfølgelig skal vi huske på,- at Danmark har mange "særlige forståelser" !

Dog syntes Færdselsstyrelsens egne specifikke "forklaringer",- - at være klare nok !

Der kan ikke være tvivl om,- at transporterne er udført som "normale vognmandsopgaver",- -altså kørsel "for fremmed regning" !

Kørslen mellem Tyborøn og Norrsund,- med såkaldte "skidtfisk" KAN ikke være "OUT-kørsel" i henhold til gældende lovgivning !


DERTIL KOMMER OVERTRÆDELSE AF "ARBEJDSTIDSDIREKTIVET" !

Efter at have genset udsendelse med transport af "skidtfisk",- der blev afhentet i Sverige,- har jeg endnu en gang gennemlæst Færdselsstyrelsens egne "forklaringer" på reglernes indhold. Desuden har jeg ledt efter tilsvarende regler fra EU,- og har endnu IKKE fundet nogen omtale af transport af fisk i kategori 3 ?

Da samtlige viste køretøjer IKKE er ejet af hverken den der ejer fiskefartøjet,- eller den virksomhed der modtog "lasten af skidtfisk",- er der ikke tale om transport "for egen regning",-med til gengæld om transport "for fremmed regning".

Dertil er der de nævnte begrænsninger på afstanden,- der ikke må overstige 100km. ,- MEN mest bemærkelsesværdigt er det,- at der udelukkende KAN være undtagelser,- når transporterne foregår som Nationale transporter. Gods der afhentes i Sverige,- kan kun anses for at være International transport. Med dette som baggrund,- vil jeg her lige gengive de relevante tekster fra Færdselsstyrelsens egen forklaring,- der faktisk er et værk på hele 39 sider,- hvor jeg dog ikke gengiver de mange afsnit,- der omhandler forhold,- der ikke er relevante her :


Kapitel 3. Gennemgang og fortolkning af de nationale undtagelser :

Nedenfor gennemgås de undtagelser, der er nationalt gældende, og som er fastsat i køre- og hviletidsbekendtgørelsens § 2, i medfør af artikel 13, stk. 1, i køre- og hviletidsforordningen.

Af indledningen til § 2 i køre- og hviletidsbekendtgørelsen, jf. artikel 13, stk. 1, i køre- og hviletidsforordningen, fremgår, at det er transporten, der udføres med de køretøjer, der er anført i de enkelte undtagelsesbestemmelser, der er undtaget fra køre- og hviletidsforordningen og takografforordningen.

Undtagelserne omfatter kun national kørsel, dvs. kørsel der foregår inden for Danmarks grænser. Såfremt kørslen delvis udføres på en anden medlemsstats område, vil kørslen kun være undtaget, såfremt den anden medlemsstat ligeledes har valgt at undtage den omhandlede transport eller det omhandlede køretøj. Der er ikke indgået sådanne aftaler med andre medlemsstater. For så vidt angår oplysninger om, hvilke nationale undtagelser der gælder i andre EU-lande, i Island, Liechtenstein og Norge, samt i Schweiz, henvises til de pågældende landes kompetente myndigheder eller repræsentationer.



3.2. § 2, litra b: Ordlyd:

b) Køretøjer, som landbrugs-, gartneri-, skovbrugs-, opdræts- og fiskerivirksomheder anvender eller lejer uden fører til som led i deres egen erhvervsmæssige virksomhed at udføre godstransport inden for en radius af 100 km fra virksomhedens hjemsted.

Fortolkning:

Det er et krav, at der skal være tale om køretøjer, som de anførte virksomhedstyper anvender eller lejer uden fører.

Det er efter Færdselsstyrelsens opfattelse et krav, at virksomheden skal være registreret som bruger af køretøjet (eller have indgået en lovlig kortvarig lejekontrakt af køretøjet uden fører) og skal have føreren ansat.

De virksomhedstyper, der fremgår af undtagelsesbestemmelsen, er landbrugs-, gartneri-, skovbrugs-, opdræts-, og fiskerivirksomhed. Som eksempel på opdrætsvirksomhed kan f.eks. nævnes opdræt af fiskeyngel. Særlig for så vidt angår fiskerivirksomhed er der efter Færdselsstyrelsens opfattelse tale om virksomhed, der er umiddelbart knyttet til selve fiskeriet, f.eks. en virksomhed, der driver en flåde af fiskerifartøjer, og som har et køretøj, der anvendes i forbindelse med driften af denne virksomhed. Der er efter Færdselsstyrelsens opfattelse ikke tænkt på virksomheder, der fabrikerer fiskeprodukter uden selv at drive selve fiskerivirksomheden.

Det er et krav, at køretøjet anvendes af den pågældende virksomhed som led i dennes egen erhvervsmæssige virksomhed.

Det er efter Færdselsstyrelsens opfattelse et krav, at den pågældende virksomhed kun udfører transport med egne erhvervsprodukter, der køres for egen regning. Det kan være produktionsnødvendigt gods, der er købt af virksomheden og skal anvendes i produktionen, og som transporteres for egen regning, eller gods, der er produceret i virksomheden, og som køres direkte fra produktionsstedet til opbevaring/lagerfunktion eller til videreforarbejdning i en anden virksomhed. Det kan også være gods, som virksomheden har produceret og kører ud til kunden, når blot det ikke sker for kundens regning.

Transporten skal altid foregå for egen regning. Hvis en af de anførte virksomhedstyper udfører transport med egne produkter for en leverandørs eller kundes regning, vil kørslen være omfattet af køre- og hviletidsbestemmelserne.

Godstransporten må kun udføres inden for en radius af 100 km fra virksomhedens hjemsted.

Ved virksomhedens hjemsted forstås den registrerede brugers adresse, der fremgår af køretøjets registreringsattest.

I tilfælde, hvor en virksomhed har flere afdelinger, der ikke er beliggende på samme adresse, vil hjemstedet kunne anses som adressen på det normale driftssted for køretøjet, uanset om køretøjet formelt måtte være registreret til en anden afdelingsadresse.


LAD OS HÅBE,- -AT DER KOMMER ET EFTERSPIL,- - DER "TRÆKKER SOM UD" !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
21,856,002 Unikke besøg