GH Truck

Antal Besøg

678 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Maj 2018 >>
Ma Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Udskriv og scan med din smartphone:

Vestfyn Trækker 2018

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:58:42
[A] Dan F Joergensen 09:01:07
[SA] Skovsgaard 5 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 16

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· To lastbilmærker dominerer hos de lette
Iveco og Mercedes-Benz er tæt på at skulle dele førstepladsen, når det gælder antallet af nyregistrerede lastbiler mellem 3,5 og 16 ton. I årets første fire måneder blev der nyregistreret 161 lastbiler med totalvægte på mellem 3.501 og 16.000 kg. Iveco og Mercedes-Benz tog samlet 90


· Tankvognsproducent har fået ny projektleder
VM Tarm a/s har her i foråret ansat Kim Stensgaard som ny projektleder. Kim Stensgaard får blandt andet ansvaret for foder-, olie/benzin- og dele af special-afdelingen i virksomheden


· Færgefarten sejler fortsat frem
Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at færgernes betydning for den danske infrastruktur er voksende. Antallet af passagerer, biler og gods steg sidste år solidt i forhold til 2016 på tværs af de danske færgeruter. Det er især de indenlandske færgeruter, som trækker væksten



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

"DUM-SMARTE" KOMMENTARER RYKKER CHAUFFØRERNES IMAGE,- - -DEN GALE VEJ !

Debat"Godt og se,-at der er nogen der vil arbejde" !

"KUN 59 timer" ?

"Søvn er noget overdrevet pjat " !


Blot tre eksempler ud af alt for mange !


HVAD ER DET FOR ET "SIGNAL" AT SENDE RUNDT ?

Det er meget muligt,- at jeg er en smule "fintfølende",- MEN der må være en nedre grænse for,- hvor lavt man bør synke,- når emnet er,- som det er her. Selvfølgelig er der "brådne kar" overalt i branchen,- og vi har nok ingen der ALTID har været de rene Engle. dog syntes JEG personligt,- at vi her har en SÅ grov sag,- man ikke bør tage let på.

Desværre var det så Danske vognmænd og chauffører,- "der trådte ved siden af",- denne gang. Når det er de mange udenlandske chauffører,- oplever vi nogle tilsvarende kommentarer,- hvilket er lige så nedslående at læse. Det ER vel ligegyldigt,- om det er udlændinge eller Danskere,- der overtræder en regel eller to. Forholdene i branchen bør man bearbejde i den "rigtige retning",- uden at være "dum-smart",- så man ikke ender med blot at blive regnet for useriøse.

Her handler det,- efter min mening,- IKKE udelukkende om "grovheden" af overtrædelserne,- men om kampen for at fjerne "behovet",- for at "træde ved siden af". De mange diffuse sæt love og regler,- gør det ikke nemmere,- og særligt ikke,- så længe der er SÅ mange modstridende interesser,- der SKAL tilgodeses. Problemerne er ikke noget vi "bøvler med" her i Danmark,- hvilket vi dagligt kan læse om i "verdenspressen". MEN desværre en Danmark efterhånden ene om at "bremse op",- med hensyn til stramninger på transportområdet.

Forvirringen bliver næret af,- at det er muligt at VÆLGE egne fortolkninger,- af den gældende lovgivning. Når så der sker noget som det vi så på TV,- med en voldsom "misforståelse" af ret og rimelighed,- er begrundelsen uenighed om,- hvorvidt noget ER lovligt,- eller ikke lovligt. At der så tilmed foregår en SÅ grov udnyttelse af denne forvirring,- bør på ingen måder udløse latterlige kommentarer,- på et SÅ lavt niveau. Her skal man huske på,- at det jo ikke KUN er "lidelsesfæller" der læser kommentarerne,- men også helt "almindelige" mennesker,- der i forvejen ikke kender ret meget til de faktiske forhold. Resultatet bliver,- at branchens mister den sidste rest af troværdighed.

I min lille verden,- havde det været mere gavnligt,- at flere stod sammen,- og arbejde for at overbevise vores beslutningstagere om,- at forvirringen med,- HVAD der gælder for HVEM,- samt HVORNÅR der gælder noget andet o.s.v. ! Her kan man lige læse udtalelserne fra Beskæftigelsesministeren,- som åbent og "ærligt" oplyser,- at han først NU,- bliver bekendt med forholdene,- for han har jo kun været minister for området,- - - i et år. Et tæt fællesskab omkring kampen for at bekæmpe de mange problemer i branchen,- har en effekt. Det kan vi bare se hos "fjenden",- hvor ITD,-DI-transport og DI-transport "danner fælles front" og opnår en alt for stor indflydelse.

Selvfølgelig oplever vi OGSÅ diffuse udtalelser fra den kant,- men de er trods alt ikke "dum-smarte",- men blot ugennemtænkte til tider. Her oplever vi til gengæld IKKE selvcentrerede og egoistisk holdninger for enkeltpersoner,- som vi desværre oplever det blandt chaufførerne. Derfor vil det være ret effektivt,- hvis man kunne blive enige om at "stå sammen" og danne en fælles front,- for et fælles mål. DET mål kunne være,- at man fik påvirket vores beslutningstagere til,- at håndhæve "45-timers-hvil",- og droppe planerne med den tidsbegrænsede parkering.

Derefter skal der lægges et pres,- så man kan få KLAR besked om,- HVORNÅR man lovligt kan anvende "OUT-reglerne". Faktisk ville det bedste for ALLE være,- at man helt skrottede disse regler,- der jo blot udnyttes groft. Med tanke igen,- på Beskæftigelsesministerens udtalelser,- der "næsten" lovede en stramning på transportområdet,- kunne der her være en oplagt mulighed for,- at "skubbe på",- så Danmark kan få vores eget BAG. Ministeren ønsker jo,- at tættere samarbejde mellem Rigspolitiet,-Færdselspolitiet og Arbejdstilsynet. Hvis man så inviterer Skattevæsenet med i sådan et samarbejde,- så HAR vi et Dansk BAG.


SÅ,- drop de "dum-smarte" bemærkninger,- og stå sammen om en "fælles front",- og vis HELE Danmark,-at gode seriøse Danske chauffører,- er en faktor man kan tage alvorligt.

SÅ FIK JEG BLODTRYKKET NED PÅ PLADS IGEN !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.12 sekunder
21,855,995 Unikke besøg