GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

704 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juni 2018 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
I dag: Flere ...:
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:31:57
[A] Dan F Joergensen 09:06:17
[SA] Skovsgaard 1 uge

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 20

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Magasinet Bus 6 - 2018 er udkommet
I sommerens første udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye turistbusser fra Volvo Busser, om årets bedste busselskab hos Midttrafik, om brintbusser fra Polen og om indenrigsfly i Rejseplanen. Vi skriver også om el-busser, om tætningsvæske til dæk og om taxi-vognmænd, der er tilfredse med indtjeningen. Fra kantstenen ser vi på trafikken som fodgænger og i et historisk tilbageblik tænker vi: Hvad hvis. Der er meget andet i Magasinet Bus 6 - 2018, som der ikke er plads til at fortælle om her


· Dansk rederi-koncern sælger ro/pax-færger
Rederi-koncernen DFDS har solgt de to kombinerede fragt- og passagerfærger - Kaunas Seaways og Vilnius Seaways bygget i henholdsvis 1989 og 1987 - til rederikoncernen Ukrferry. Færgerne forventes leveret i juli


· Vognmand i Skive har gods bag gardinerne
Lastas i Hedensted har fornyligt leveret en ny fire-akslet Kel-Berg gardintrailer til vognmandsvirksomheden L. Pedersen & Søn ApS i Skive



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Banedanmark afslutter omfattende broarbejder på Lolland

TogMandag morgen kører togene igen mellem Nykøbing F. og Rødby Færge efter 11 ugers omfattende broarbejder på LollandFlere broer har fået udskiftet fugtmembranen i selve brodækket, og andre broer er blevet udvidet og forberedt til, at der i fremtiden kan køre tog i to spor.

"Udbygningen af den eksisterende jernbane fra Ringsted til Rødby er i fuld gang, og med forberedelsen af broerne på Lolland vil de være klar til, at der kan køre tog i to spor. Resten af opgraderingen på Lolland bliver tilpasset åbningen af Femernforbindelsen,” siger Pernille Palstrøm, anlægschef i Banedanmark.

”Jeg vil også gerne sige tak for tålmodigheden til passagererne, og til de lokale borgere, der har skullet ud på omkørselsveje i en længere periode.”

I tirsdags åbnede strækningen mellem Nykøbing F. og Orehoved, hvor jernbanen er blevet opgraderet og klargjort til de kommende års anlægsaktiviteter.

Samtidig er jorden forberedt ved siden af det eksisterende spor, hvor det ekstra spor skal lægges, så strækningen fra 2021, vil være dobbeltsporet fra Orehoved til Nykøbing F. Og stationen i Eskilstrup har fået et markant løft med nye elevatorer, gangbro og støjskærme.

Med åbningen af banen på Lolland vil der ikke være gener for den internationale togtrafik hen over sommeren.
Ringsted-Femern Banen overordnet:
• Anlægsarbejderne er et led i opgraderingen af Ringsted-Femern Banen, den 115 km lange strækning fra Ringsted til Holeby, der finansieres af A/S Femern Landanlæg, et datterselskab under Sund & Bælt.
• Hastigheden bliver opgraderet fra de nuværende 120/160 km/t til 200 km/t
• Ringsted-Femern Banen vil sammen med Den nye bane København-Ringsted give markante tidsbesparelser for togpassagererne.
• Opgraderingen af Ringsted-Femern Banen skønnes samlet at koste 9,5 mia. kr. (2015-priser)
• Opgraderingen af banen er en del af det samlede Femern Bælt-projekt, som også omfatter kyst-kyst-forbindelsen mellem Rødby og Femern.
• Femern Bælt-projektet er Danmarks største infrastrukturprojekt med et samlet budget på godt 62 mia. kr


Kilde: Banedanmark

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.13 sekunder
22,447,970 Unikke besøg