Transport Øst

GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

638 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:12:56
[A] Dan F Joergensen 05:21:53
[SA] Skovsgaard 13:48:00

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 10
[M] Jan 28

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Oslo får led-busser fra kinesisk producent
Den kinesiske producent af elektriske køretøjer, BYD, skal levere i alt 42 elektriske ledbusser til busoperatøren Nobina, der vil sætte busserne ind på ruter i den norske hovedstad. Den samlede ordre er BYD’s hidtil største på elektriske ledbusser i Europa


· Tysk transportkoncern kører stadig frem i Norden
Med en omsætning på 1,08 milliarder kroner og et resultat før skat på 32 millioner kroner fortsætter fremgangen for Dachser Nordic-koncernen. Årsregnskabet for 2017 viser, at Dachser Nordic har opnået stabilitet i driften. Medarbejderantallet er steget med 1,8 procent, mens antal sendinger er steget med 0,1 procent


· Maritim virksomhed i Frederikshavn udvider på det nordiske marked
BHGE Gears, der er en virksomhed under General Electric, har udnævnt den danske maritime service virksomhed, VMS Group i Frederikshavn, til ny autoriseret salgs- og servicepartner i den maritime industri i Danmark, Norge, Sverige og Finland



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

HURTIGT SVAR FRA "TRAFIKSTYRELSEN" !

DebatBekendtgørelsen for "Kombi-transport" er nu oversat til "hverdags-dansk" !

De "lempelser" JEG fandt,- syntes at være "synsbedrag" !

Nu afhænger det så bare af,- kontrollen !

Varer fra "tredielande" som "Kombi-transport",- er også forklaret rimeligt !


TRANSPORTDOKUMENTERNES "ÆGTHED" FÅR AFGØRENDE BETYDNING !


MIN frygt for,- at Danmarks nye bekendtgørelse om "Kombi-transport" indeholdt en række lempelser,- syntes ikke længere at være en kendsgerning. Derimod indeholder det meget hurtige svar fra "Trafikstyrelsen",- en ret fornuftig redegørelse for,- HVAD der indregnes som værende "Kombi-transport",- OGSÅ med hensyn til "tomkørsel". Der foreligger således NU,- en rimelig klar og tydelig Dansk "oversættelse" af teksten i EU-direktivet for "Kombi-transport",- på "hverdags-dansk" !

Vi ser lige først på "Kombi-transport" af varer,- fra lande udenfor EU. Her skal man IKKE gå så meget op i,- at varerne oprindeligt er afsendt fra eksempelvis Kina,- med en slutdestination i Danmark. Derimod er det afgørende,- om varerne på den sidste del af transporten INDEN varerne ankommer til Danmark,- er blevet transporteret med skib, -eller med jernbane. Eksempelvis en Container med varer,- fra et fjernt land udenfor EU,- der ankommer med skib til en havn i EU,- og derfra transporteres videre til Danmark,- med skib eller jernbane,- og først nu,- skal overgå til transport ad vej.

Her vil "varernes oprindelses land" være et land udenfor EU,- og "varernes slutdestination" er så Danmark. Da den sidste del af den lange transport,- sker fra et EU-land,- hvor varerne er blevet modtaget og videresendt,- bliver der tale om "transport af varer mellem medlemslandene". Transporten fra en Dansk havne / jernbane terminal- vil således være "den afsluttende vejstrækning" frem til modtageren,- og dermed lovlig "Kombi-transport". Ankommer den omtalte Container med varer,- fra et "fjernt land",- udenfor EU,-og direkte til en havne / jernbaneterminal i Danmark,- kan "den afsluttende vejstrækning" IKKE ske som "Kombi-transport".


Kørsel med en tom Container,-tomme påhængsvogne,- sættevogne,- veksellad,- kan udelukkende transporteres som "Kombi-transport",- når disse anses for at være "VAREN". Dette betyder eksempelvis,- at en tom container,- påhængsvogn,- sættevogn eller veksellad,- IKKE må indeholde varer under nogen dele af transporten. Derimod vil transport af disse tomme lastenheder,- der køres frem til oplæsning af varer,- eller retur efter aflæsning,- IKKE være "Kombi-transport",- men anses som Cabotagekørsel.

Det kan derfor konkluderes,- at Politiet får et plausibelt "stykke værktøj" at kontrollere ud fra. Her vil det være ret afgørende,- at der forefindes fyldestgørende dokumenter til hjælp ved sådanne kontroller,- hvor dette syntes ret væsentligt. Derfor sniger der sig en "ny frygt" ind,- omkring visse virksomheders fantasi og kreativitet,- der KUNNE gøre det svært for Politiet at gennemskue. De nu fastlagte og tydelige Danske regler,- vil med garanti IKKE stoppe snyderiet 100%,- desværre. Desuden SKAL "Kombi-transport" registreres i "RUT" .

Min slutbemærkning skal dreje sig om sagen mod Samskip Van Dieren Multimodal B. V,- d. 9. februar 2017. Der skal ikke herske tvivl om,- at HVIS den nye bekendtgørelse for "Kombi-transport" i Danmark,- ikke havde været så mange år undervejs, -men var udsendt FØR denne retssag,- så havde retten i Glostrup nok truffet en direkte modsat afgørelse. Det er en klokkeklar skandale,- at afgørelse IKKE blev anket.


MAN FORSTÅR DET HELE NEMMERE,- - NÅR DET DANSKE SPROG E R DANSK !

P.S.

Den fulde svarskrivelse fylder for meget til at gengive i sin helhed,- med alle de detaljerede redegørelser. Jeg har "lagt den på lager",- så den altid kan trækkes frem og bruges.

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.27 sekunder
23,423,909 Unikke besøg