Transport Øst

GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 3

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

638 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:11:47
[A] Dan F Joergensen 05:20:44
[SA] Skovsgaard 13:46:51

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 10
[M] Jan 28

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Oslo får led-busser fra kinesisk producent
Den kinesiske producent af elektriske køretøjer, BYD, skal levere i alt 42 elektriske ledbusser til busoperatøren Nobina, der vil sætte busserne ind på ruter i den norske hovedstad. Den samlede ordre er BYD’s hidtil største på elektriske ledbusser i Europa


· Tysk transportkoncern kører stadig frem i Norden
Med en omsætning på 1,08 milliarder kroner og et resultat før skat på 32 millioner kroner fortsætter fremgangen for Dachser Nordic-koncernen. Årsregnskabet for 2017 viser, at Dachser Nordic har opnået stabilitet i driften. Medarbejderantallet er steget med 1,8 procent, mens antal sendinger er steget med 0,1 procent


· Maritim virksomhed i Frederikshavn udvider på det nordiske marked
BHGE Gears, der er en virksomhed under General Electric, har udnævnt den danske maritime service virksomhed, VMS Group i Frederikshavn, til ny autoriseret salgs- og servicepartner i den maritime industri i Danmark, Norge, Sverige og Finland



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

TRAFIKSTYRELSEN MÅ LIGE HAVE ENDNU ET BREV !

DebatForklaringen på dele af den nye bekendtgørelse,- åbner for et nyt spørgsmål !

Det står nu klart,- at "transportdokumentet" får en afgørende rolle i fremtiden !

Her må så også blive tale om,- at placere ansvaret for "transportdokumentets" indhold !

Særligt når der anvendes udenlandske "transportører" til opgaverne !


POLITIET SKAL KUNNE STOLE PÅ ÆGTHEDEN AF DOKUMENTETS OPLYNINGER !


Trafik,-Bolig og byggestyrelsen !

ATT : Sabrina Djarling

Først tak for dit hurtige og let overskuelige svar,- som løste en stor del af de problemer jeg havde fået,- omkring den nye bekendtgørelse. Desværre bliver der så lige åbnet,- for et stort spørgsmål,- i forbindelse med situationer,- hvor eksempelvis en "tom container" lovligt kan indgå som værende "kombi-transport" da det vil være selve den tomme container,- der reelt ER "varen" der skal transporteres. Dette skal være dokumenteret klart og tydeligt i det vi i daglig tale kalder for et "transportdokument",- transportøren modtager af den involverede speditør,- når opgaven overdrages til transportøren,- straks ved begyndelsen af opgaven.

Mit spørgsmål går på,- om man i Trafikstyrelsen anser Speditøren der har udfyldt de pågældende "transportdokumenter",- som den egentlige ansvarlige for de oplysninger,- der således er indeholdt i "transportdokumentet" ? HVIS eksempelvis en udenlandsk "transportør" der ikke behersker det Danske sprog 100%,- IKKE kan gennemskue de oplysninger der er påført "transportdokumentet",- og således ikke er bekendt med,- om opgaven er i strid med gældende lovgivning,- vil det så være "transportøren" man stiller til ansvar her,- - eller "hænger" speditøren" der har udfyldt dokumentet,- på hele ansvaret ? Her tænker jeg særligt påstraffelovens § 175,- som kom i anvendelse i forbindelse med tre udenlandske chaufførers omgang med "transportdokumenter", -for ganske nylig.

Dette spørgsmål syntes meget relevant og særdeles vigtigt,- i forhold til den "transportør" der kunne tænkes at havne i en kontrol,- og måske ikke aner uråd. I øvrigt mener jeg,- at det altid SKAL være afsenderen,-eller en speditør der varetager transportopgaverne for afsenderen,- der udfylder "transportdokumentet" ? Desuden mener jeg tillige,- at der er krav om,- at der SKAL være et udfyldt "transportdokument" i lastbilen,- eller rettere,- det var et krav,- da jeg i sin tid var aktiv chauffør. Her kan man jo tænke lidt over,- hvordan kravene til "transportdokumenter" er ,- når der køres "ADR-transporter",- eller "farligt gods" som flere benævner dette.

Ud over dette tvivlsspørgsmål omkring ansvaret for "transportdokumentet",- så syntes der at mangle en væsentlig "detalje" i bekendtgørelsen for "kombi-transport" i Danmark,- nemlig KRAVET om registrering i "RUT-geristeret". Hvorfor har man ikke ment,- at dette burde være en del af teksten i bekendtgørelsen ? Det er jo ikke særligt velkendt,- at der i Danmark faktisk er et KRAV om registrering,- i visse tilfælde,- så som "kombi transport". Jeg kan godt have mine tvivl om,- hvorvidt en Speditør i Danmark lige "husker" at minde en udenlandsk "transportør" om,- at der skal ske registrering i "RUT-registeret",- når den pålagte opgave der ønskes udført,- er en "kombi-transport". Vigtigheden af,- at man i bekendtgørelsen bør oplyses om registreringen i "RUT-registeret",- tydeligøres ved,- at der jo er visse forhold der gør sig gældende,- og ikke noget man blot gør med en sporadisk telefonopringning.

Som afslutning har jeg et spørgsmål,- der nok ikke lige er Trafikstyrelsens "bord". Det går på,- om man har forberedt Politiet på,- at der kan optræde situationer,- hvor en tom container kan indgå som "kombi-transport",- samt hvordan man får dette udredt af et "transportdokument". Desuden vil der også opstå en tvist omkring,- hvorvidt de nye moderne "elektroniske fragtbreve" kan anvendes her,- da disse jo ikke forefindes i lastbilen ved en kontrolsituation,- men bliver rekvireret efter behov. Det kunne således tænkes,- at man nok burde stile krav om tilstedeværelsen af et fyldestgørende "transportdokument",- når der ER tale om en transport "tomkørsel" der lovligt kan udføres som "kombi-transport",- i henhold til bekendtgørelsens § 3 stk 1.


På forhånd TAK.

Mvh.

Dan F .Jørgensen

Eurodrivers.dk og Danske godschauffører.dk

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
23,423,874 Unikke besøg