Transport Øst

GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

638 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:12:43
[A] Dan F Joergensen 05:21:40
[SA] Skovsgaard 13:47:47

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 10
[M] Jan 28

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Oslo får led-busser fra kinesisk producent
Den kinesiske producent af elektriske køretøjer, BYD, skal levere i alt 42 elektriske ledbusser til busoperatøren Nobina, der vil sætte busserne ind på ruter i den norske hovedstad. Den samlede ordre er BYD’s hidtil største på elektriske ledbusser i Europa


· Tysk transportkoncern kører stadig frem i Norden
Med en omsætning på 1,08 milliarder kroner og et resultat før skat på 32 millioner kroner fortsætter fremgangen for Dachser Nordic-koncernen. Årsregnskabet for 2017 viser, at Dachser Nordic har opnået stabilitet i driften. Medarbejderantallet er steget med 1,8 procent, mens antal sendinger er steget med 0,1 procent


· Maritim virksomhed i Frederikshavn udvider på det nordiske marked
BHGE Gears, der er en virksomhed under General Electric, har udnævnt den danske maritime service virksomhed, VMS Group i Frederikshavn, til ny autoriseret salgs- og servicepartner i den maritime industri i Danmark, Norge, Sverige og Finland



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

ITD: Rigtigt at udskyde lukning af FM-båndet af trafikmæssige årsager

NyhedLangt de fleste lastbiler kører stadig på FM-båndet, og der kan være en trafikmæssig risiko, hvis FM-båndet lukkes i 2021. Derfor glæder det ITD, at kulturminister Mette Bock nu er villig til at udskyde lukningen af FM-båndet til 2023.

Regeringen ønsker i sit nye medieudspil at lukke FM-båndet for at give plads til flere digitale radiokanaler. Da der ikke mindst kan være en trafikmæssig risiko, hvis FM-båndet lukkes i 2021, har kulturminister Mette Bock nu indvilliget i at udskyde tidspunktet for det seneste FM-sluk til 2023. Den udmelding hilser ITD velkommen.



- Langt hovedparten af den danske lastbilflåde kører stadig med FM-radioer, og det betyder, at hvis man lukker FM-båndet, så vil mange af dem ikke kunne høre trafikmeldingerne. Samtidig vil det være en ekstraudgift for vognmændene, hvis de skal indkøbe DAB+-radioer til alle deres biler, siger Jørn-Henrik Carstens, der er chefkonsulent i ITD.



Derudover har DAB+ et problem med at lade trafikmeldinger overtage sendingen. Men når det bliver løst, så handler det også om at få sat en slutdato for FM-båndet, som branchen kan indrette sig efter, mener ITD.



- Uanset, hvor det ender, så er der behov for at få en specifik dato, så vognmænd og producenter har mulighed for at planlægge efter den med udskiftninger radioer og ved køb af nye lastbiler, hvor DAB-radioer i dag ofte er et tilvalg. Derudover kan der ved en for eksempel femårig periode være fornuft i at se på, om der er andre teknologier, der kan bringes i spil, siger Jørn-Henrik Carstens.


Kilde: ITD, Brancheorganisation for den danske vejgodstransport

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
23,423,903 Unikke besøg