GH Truck

Besøgende

· Gæster online: 5

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

705 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juni 2018 >>
Ma Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
I dag: Flere ...:
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Veterantog

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 04:27:12
[A] Dan F Joergensen 09:01:32
[SA] Skovsgaard 1 uge

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 2
[M] Jan 20

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Magasinet Bus 6 - 2018 er udkommet
I sommerens første udgave af Magasinet Bus skriver vi blandt andet om nye turistbusser fra Volvo Busser, om årets bedste busselskab hos Midttrafik, om brintbusser fra Polen og om indenrigsfly i Rejseplanen. Vi skriver også om el-busser, om tætningsvæske til dæk og om taxi-vognmænd, der er tilfredse med indtjeningen. Fra kantstenen ser vi på trafikken som fodgænger og i et historisk tilbageblik tænker vi: Hvad hvis. Der er meget andet i Magasinet Bus 6 - 2018, som der ikke er plads til at fortælle om her


· Dansk rederi-koncern sælger ro/pax-færger
Rederi-koncernen DFDS har solgt de to kombinerede fragt- og passagerfærger - Kaunas Seaways og Vilnius Seaways bygget i henholdsvis 1989 og 1987 - til rederikoncernen Ukrferry. Færgerne forventes leveret i juli


· Vognmand i Skive har gods bag gardinerne
Lastas i Hedensted har fornyligt leveret en ny fire-akslet Kel-Berg gardintrailer til vognmandsvirksomheden L. Pedersen & Søn ApS i Skive



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Esbjerg Havn - Fremtidens terminal er landet

HavnDet har krævet en investering på omkring 100 millioner kroner, men så er det også blevet Danmarks klart mest moderne RoRo havneterminal, siger Blue Water om den nye terminal i Østhavnen. Med sine 116.000 kvm kan den rumme 1.000 containere og 750 trailere på én gang. Og næsten tænke selv.

Kranen står som en ’Transformer’-figur på havnekajen. Den ligner lidt noget fra science-fiction serien, og kunne måske også godt gå for at være en del af Star Wars universet.

”Man skal være lidt en drengerøv for at synes, det her er sjovt, men det er jeg også,” siger Per Jensen med et smil. Han er Head of Port Services and Agency og ansvarlig for udviklingen af den nye Blue Water-terminal i Østhavnen. Han er tidligere skibsfører og styrmand, men sidder i dag bag rattet på en bil, der viser os rundt på området.

Kranen foran os er i virkeligheden ikke så high tech, men er alligevel en del af det nye univers i terminalen.

På bagsædet af den bil, vi kører rundt i, sidder Kim Fialla. Hvor Per Jensen har en baggrund inden for skibsfart, er Kim Jensen handelsmand med en cand. merc i markedsøkonomi. Han er også ekspert i processer, struktur og strategi.

Deres forskellige kompetencer har været afgørende i forbindelse med udarbejdelsen af den nye terminal. Startskuddet til arbejdet lød i august 2017 i tæt dialog med DFDS, der gerne ville i gang hurtigt, og derfra gik det tjept. Allerede den 23. december blev området taget i brug, selvom man kun var 80 procent færdig, og bygningerne først nu er ved at være færdigbyggede.

”Det var ikke optimalt, men tilstrækkeligt,” siger Per Jensen.


Læs hele havneartiklen via dette Link

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.14 sekunder
22,447,934 Unikke besøg