GH Truck

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 10

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

655 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

NSJV

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:08:48
[A] Dan F Joergensen 09:27:07
[SA] Skovsgaard 6 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 6
[M] Jan 24

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Danmark har en god sag
EU-Kommissionen arbejder ifølge flere medier på en sag, der i sidste ende kan ende ved EU-Domstolen. Baggrunden er de P-restriktioner på maksimalt 25 timer for lastbiler på landets motorvejsrastepladser, som et flertal i Folketinget har besluttet og indført pr. 1. juli


· Taxi-tjeneste kommer tilbage til Finland
Et flertal i det finske parlament har liberaliseret lovgivningen på persontransportområdet. Det åbner for, at den amerikanske kørselstjeneste, Uber, kan vende tilbage til Finland


· Transporter til Tyskland er blevet dyrere
Fra 1. juli blev det tyske vejnet, der er belagt med vejafgift (maut), udvidet fra omkring 30.400 kilometer til omkring 52.000 kilometer. Udvidelsen omfatter først og fremmest en række hovedvejsstrækninger



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

ITD - Et splittet Europa Parlament sender vejpakken retur til transportudvalget

NyhedEuropa-Parlamentet skulle i dag tage stilling til væsentlige dele af vejpakken, herunder kompromisforslag vedrørende udstationering, cabotage og køre– og hviletid. Et stærkt splittet parlament kunne dog ikke nå til enighed på nogen af disse punkter. Spørgsmålet sendes nu retur til Europa-parlamentets transportudvalg, som nu skal forsøge at finde nye kompromisforslag, der kan samle alle EU-medlemslande. Det bliver et kapløb med tiden, hvis disse vigtige elementer i vejpakken skal kunne behandles før valget til Parlamentet i maj 2019.

ITD overværede i dag plenarsamlingen i Strasbourg, hvor Europaparlamentarikerne med stor tydelighed demonstrerede en enorm splittelse på tværs af grupperne i spørgsmålene om udstationering, cabotage og kørehviletid. Splittelsen var særlig stærk på spørgsmålet om, hvorvidt udstationeringsdirektivet skal finde anvendelse på internationale transporter. Efter dagens afstemning er vejpakkeforhandlingerne ikke kommet et skridt videre, og situationen er stadig uafklaret. Europa-Parlamentet besluttede at sende spørgsmålene om udstationering, cabotage og køre – og hviletid tilbage til deres transportudvalg, som nu på ny skal behandle forslagene.


- I ITD ærgrer det os at se, hvor stor splittelsen fortsat er mellem beslutningstagerne på disse meget væsentlig spørgsmål for hele den europæiske vejgodstransport. Vejpakkeforhandlingerne har nu pågået i mere end et år, og vi havde håbet, at grupperne i Europa-Parlamentet var begyndt at nærme sig hinanden bare en smule. Det er der ingen tegn på. Vi har brug for, at der landes et forhandlingsresultat med nye fælles spilleregler for den europæiske vejgodstransport, der bakkes op af alle medlemslande. Lander man ikke et vejpakkeresultat, så ender vi ud med et kludetæppe af nationale regelsæt, som vil være til stor skade for vores erhverv, siger Emma Hadrovic, politisk konsulent i ITD.



Europa-Parlamentets transportudvalg mødes i løbet af næste uge for at gøre status på situationen. ITD håber, at forhandlingerne meget hurtigt genoptages, så sagen igen kan komme retur til Parlamentet. Hvis ikke der findes de rigtige kompromiser, både i Europa-Parlamentet og ikke mindst i Ministerrådet, bliver det yderst vanskeligt at nå i mål inden EU-parlamentarikerne går i valgkamp.



- Der må og skal findes kompromiser, der kan samle hele EU. Heldigvis er det politikere med stor indsigt i transportsektoren, der har fået opgaven med at gennemgå kompromisforslagene igen. Der er stadig håb for, at der kan findes en fornuftig og ordentlig løsning til gavn for transporterhvervet, men timeglasset rinder ud, siger Emma Hadrovic.



ITD har i mere end et år arbejdet intensivt for at få medlemslandene til at samle sig om afbalancerede regler i vejpakken, og har for eksempel modtaget en enorm støtte fra alle sider i Europa om, at de internationale transporter ikke skal være omfattet af udstationeringsdirektivet. Den indsats fortsætter nu endnu mere intenst.

Kilde: ITD, Brancheorganisation for den danske vejgodstransport

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
22,913,957 Unikke besøg