Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 6

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

725 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 02:40:55
[A] Dan F Joergensen 05:03:32
[SA] Skovsgaard 18:14:16

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om p-begrænsninger og ansvar

NyhedDet er Statens opgave at sikre p-pladser nok: Men vognmændenes ansvar at følge loven


I søndags trådte den ny parkeringslov om 25 timers begrænsning for lastbiler, parkeret på statslige parkeringspladser i kraft. En lov, der har delt vandene, og hvor meningerne er stærkt delte. Ikke mindst fordi, der faktisk ikke er p-pladser nok til godstransportørerne.


Nu har vi så også fået Vejdirektoratets rapport ”Statsvejnettet 2018” med en masse statistik, også om parkering. Men den rapport er ikke til megen nytte. Det fastslår kontorleder Jens Groot hos Frie Danske Lastbilvognmænd, FDL.


Kan vi evaluere nu? Ja, det kan vi godt, og ved selvsyn konstatere, at der stadig parkeres uden for de markerede båse i nødsporet ved ind- og udkørsel til parkeringspladserne mellem Randers og Vejle, og flere andre steder. Om det er nødvendigt, ville være god info, og har nogen fået bøder for ulovlig parkering, ville også være god info, fortsætter Jens Groot.


Uanset hvad, er det vognmandens ansvar, at hans ansatte chauffører har mulighed for at overholde lovgivningen. Vælger vognmanden at lade en speditionsvirksomhed overtage den direkte disponering af lastbil og chauffør, er det stadig vognmandens ansvar, at der disponeres og køres efter gældende love. Vognmandens ansvar er utvetydigt. Længere er den ikke.


Det er, på den anden side, statens opgave at stille det nødvendige antal parkeringspladser til rådighed, så alle, der skal holde et lovpligtigt hvil, kan parkere lovligt. Og her kniber det gevaldigt.


FDL vil anbefale alle chauffører og vognmænd, som kommer til en fyldt lastbilparkeringsplads, som umuliggør det at efterleve lovgivningen, kontakte vagt tlf. hos politiet hele landet 24/7/365 = 114

Det må ubetinget være vagthavende politibetjents opgave at kunne anvise et brugbart parkeringsområde i umiddelbar nærhed. Hvis ikke, må det indskrives i døgnrapporten, at følgende lastbil registreringsnummer ikke har haft mulighed for at efterleve lovgivningen grundet manglende parkeringsmulighed. Og herved fritages for bødestraf.


Vil Danske Speditører fortsat optræde som total disponerende speditør/vognmand og fortsætte, efter tidligere mønster, bør de vognmænd, som lader deres lastbiler totaldisponeret, kræve parkeringsmuligheder, eller en eventuel højere fragtrate, så chaufføren/vognmanden kan tilkøbe denne nødvendighed, slutter Jens Groot.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.19 sekunder
23,767,597 Unikke besøg