GH Truck

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 9

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

653 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

NSJV

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:17:10
[A] Dan F Joergensen 09:35:29
[SA] Skovsgaard 6 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 6
[M] Jan 24

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Danmark har en god sag
EU-Kommissionen arbejder ifølge flere medier på en sag, der i sidste ende kan ende ved EU-Domstolen. Baggrunden er de P-restriktioner på maksimalt 25 timer for lastbiler på landets motorvejsrastepladser, som et flertal i Folketinget har besluttet og indført pr. 1. juli


· Taxi-tjeneste kommer tilbage til Finland
Et flertal i det finske parlament har liberaliseret lovgivningen på persontransportområdet. Det åbner for, at den amerikanske kørselstjeneste, Uber, kan vende tilbage til Finland


· Transporter til Tyskland er blevet dyrere
Fra 1. juli blev det tyske vejnet, der er belagt med vejafgift (maut), udvidet fra omkring 30.400 kilometer til omkring 52.000 kilometer. Udvidelsen omfatter først og fremmest en række hovedvejsstrækninger



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om p-begrænsninger og ansvar

NyhedDet er Statens opgave at sikre p-pladser nok: Men vognmændenes ansvar at følge loven


I søndags trådte den ny parkeringslov om 25 timers begrænsning for lastbiler, parkeret på statslige parkeringspladser i kraft. En lov, der har delt vandene, og hvor meningerne er stærkt delte. Ikke mindst fordi, der faktisk ikke er p-pladser nok til godstransportørerne.


Nu har vi så også fået Vejdirektoratets rapport ”Statsvejnettet 2018” med en masse statistik, også om parkering. Men den rapport er ikke til megen nytte. Det fastslår kontorleder Jens Groot hos Frie Danske Lastbilvognmænd, FDL.


Kan vi evaluere nu? Ja, det kan vi godt, og ved selvsyn konstatere, at der stadig parkeres uden for de markerede båse i nødsporet ved ind- og udkørsel til parkeringspladserne mellem Randers og Vejle, og flere andre steder. Om det er nødvendigt, ville være god info, og har nogen fået bøder for ulovlig parkering, ville også være god info, fortsætter Jens Groot.


Uanset hvad, er det vognmandens ansvar, at hans ansatte chauffører har mulighed for at overholde lovgivningen. Vælger vognmanden at lade en speditionsvirksomhed overtage den direkte disponering af lastbil og chauffør, er det stadig vognmandens ansvar, at der disponeres og køres efter gældende love. Vognmandens ansvar er utvetydigt. Længere er den ikke.


Det er, på den anden side, statens opgave at stille det nødvendige antal parkeringspladser til rådighed, så alle, der skal holde et lovpligtigt hvil, kan parkere lovligt. Og her kniber det gevaldigt.


FDL vil anbefale alle chauffører og vognmænd, som kommer til en fyldt lastbilparkeringsplads, som umuliggør det at efterleve lovgivningen, kontakte vagt tlf. hos politiet hele landet 24/7/365 = 114

Det må ubetinget være vagthavende politibetjents opgave at kunne anvise et brugbart parkeringsområde i umiddelbar nærhed. Hvis ikke, må det indskrives i døgnrapporten, at følgende lastbil registreringsnummer ikke har haft mulighed for at efterleve lovgivningen grundet manglende parkeringsmulighed. Og herved fritages for bødestraf.


Vil Danske Speditører fortsat optræde som total disponerende speditør/vognmand og fortsætte, efter tidligere mønster, bør de vognmænd, som lader deres lastbiler totaldisponeret, kræve parkeringsmuligheder, eller en eventuel højere fragtrate, så chaufføren/vognmanden kan tilkøbe denne nødvendighed, slutter Jens Groot.

Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
22,914,177 Unikke besøg