GH Truck

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 9

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

655 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

NSJV

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:13:02
[A] Dan F Joergensen 09:31:21
[SA] Skovsgaard 6 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 6
[M] Jan 24

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Danmark har en god sag
EU-Kommissionen arbejder ifølge flere medier på en sag, der i sidste ende kan ende ved EU-Domstolen. Baggrunden er de P-restriktioner på maksimalt 25 timer for lastbiler på landets motorvejsrastepladser, som et flertal i Folketinget har besluttet og indført pr. 1. juli


· Taxi-tjeneste kommer tilbage til Finland
Et flertal i det finske parlament har liberaliseret lovgivningen på persontransportområdet. Det åbner for, at den amerikanske kørselstjeneste, Uber, kan vende tilbage til Finland


· Transporter til Tyskland er blevet dyrere
Fra 1. juli blev det tyske vejnet, der er belagt med vejafgift (maut), udvidet fra omkring 30.400 kilometer til omkring 52.000 kilometer. Udvidelsen omfatter først og fremmest en række hovedvejsstrækninger



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FORESPØRGSEL TIL SKATTEMINISTEREN !

InfoJA,- man kan jo ikke vide alt,- og kende til alle regler !

Sådan er det sandelig også med mig,- - - trods alt !

Der er flere områder,- jeg overhovedet ikke har beskæftiget mig med !

Det gælder blandet andet for,- - momsreglerne !


HER ER NOGET JEG IKKE FATTER LOGIKKEN I !


ATT : Skatteministeren !


Da jeg sider med et uløst problem,- som jeg ikke helt kan finde det logiske i,- vælger jeg at rette henvendelse direkte til Jer inde i skatteministeriet,-som dette hører ind under. Hvis ikke I kan besvare mit spørgsmål,- så ved jeg ikke,- hvem der så skulle kunne dette ? Jeg forventer naturligvis,- at forklaringen vil vise sig at være ganske logisk,- MEN det kan jeg så ikke lige "få øje på" selv.

Det drejer sig om moms,- kort og godt. Nå ja,- kort og godt er måske så meget sagt,- da det nemt kan vise sig at være temmelig omfattende,- at forklare lige præcis DET der virker forkert,- i mine ører. Vi skal over i transportbranchen,- og vi skal "snakke" om kørsel i Danmark,- og udelukkende i Danmark. Der handler om Danske vognmænd,- der udføre opgaver for en Dansk virksomhed,- altså en Speditionsvirksomhed,- der benytter Danske vognmænd til kørsel for Speditionsvirksomhedens kunder.

Her er det så,- at jeg bliver "koblet af". Når den pågældende vognmand får afregning fra Speditionsvirksomheden,- er dette delt op i to dele. Den ene del,- som typisk er på ca. en fjerdedel af den samlede sum,- man skal afregne til vognmanden,- afregnes "plus moms",- og de øvrige tre fjerdedelen afregnes "uden moms". Vi kan tage et helt tilfældigt tal som et fiktivt eksempel,- hvor vognmanden har udført kørsel for 80.000kr.

Afregningen vi så være sat sammen sådan : De 20.000kr er plus moms,- og de 60.000kr er uden moms,- og vognmanden modtager derfor i alt 85.000kr. Dette er angiveligt en hel "normal" afregningsform,-tyder flere samtaler på,- og efterlader et åbent spørgsmål omkring de 60.000kr. HVORFOR skal der ikke "momses" her ? De mange helt åbne forklaringer JEG hidtil er blevet mødt med er,- at det handler om det gods der transportres.

Det næste spørgsmål er så,- helt naturligt,- om det kan være korrekt ? HVAD har godset overhovedet at gøre med selve transporten i Danmark at gøre ? Jeg ved godt,- at der er fastsatte regler for moms ved køb og salg af varer. Dette vedrører vel udelukkende køber og sælger,- og ikke transporten,- - - eller hvordan er det med det ? Handel på tværs af landegrænser har særlige regler ja,- men transport internt i Danmark,- bør vel ikke være omfattet af disse regler ?

HVIS det hele handler om selve godset,- så burde dette også være tilfældet,- når en transport skal tilbageholdes i forbindelse med overtrædelse af diverse love og regler. Dette sker ikke,- netop da godset her har en særlig status,.- og IKKE anses som værende en del af transporten,- med blot noget,- der bliver transporteret.

Jeg håbet at man forstår mit spørgsmål,- og at man kan svare mig klart og tydeligt. På forhånd TAK.


Mvh.

Dan F. Jørgensen

Eurodrivers.dk og Danske Godschauffører.dk

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
22,914,049 Unikke besøg