GH Truck

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 7

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

653 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

NSJV

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:15:57
[A] Dan F Joergensen 09:34:16
[SA] Skovsgaard 6 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 6
[M] Jan 24

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Danmark har en god sag
EU-Kommissionen arbejder ifølge flere medier på en sag, der i sidste ende kan ende ved EU-Domstolen. Baggrunden er de P-restriktioner på maksimalt 25 timer for lastbiler på landets motorvejsrastepladser, som et flertal i Folketinget har besluttet og indført pr. 1. juli


· Taxi-tjeneste kommer tilbage til Finland
Et flertal i det finske parlament har liberaliseret lovgivningen på persontransportområdet. Det åbner for, at den amerikanske kørselstjeneste, Uber, kan vende tilbage til Finland


· Transporter til Tyskland er blevet dyrere
Fra 1. juli blev det tyske vejnet, der er belagt med vejafgift (maut), udvidet fra omkring 30.400 kilometer til omkring 52.000 kilometer. Udvidelsen omfatter først og fremmest en række hovedvejsstrækninger



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

EFFEKTEN VILLE BLIVE ENORM !

DebatDen ville hurtigt blive "samtaleemne" i hele EU !

Den ville hurtigt "skille fårene fra bukkende" !

Den ville hurtigt afsløre det voldsomme omfang !

Den ville hurtigt "tjene sig selv hjem" !


DER SKAL LAVES EN KAMPAGNE I TO UGER !

Den senere tid daglige løsning om diverse former for snyderi,- BØR udløse en indsats fra myndighederne. Det KAN ikke være rigtigt,- at man ikke er forarget nok,-til at man vil indse behovet for at gribe ind NU. Problemet er desværre ikke Politisk populært nok,- i forhold til "Bandekrigen" eller "Promillekørsel" op til visse højtider,- eller "mobilsnak" under kørsel,- og den slags man med jævne mellemrum laver kampagner imod.

VIL man gøre noget ved det voldsomme snyderi i transportbranchen,- så BURDE man skride effektivt ind NU. Det kunne man eksempelvis gøre med en kampagne,- hvor man hver dag i én eller to uger,- afholdt kontrol på de mest besøgte "terminaler",- samt på en række udvalgte rastepladser i landet,- samt ved færgehavne og ved grænsen til Tyskland. Ved færgehavnene og ved grænsen,- skal man kun kontrollere lastbiler,- der kører IND i Danmark.

Allerede efter de første to dage,- vil dette være kendt over hele EU . Selve den præventive effekt,- ville blive forstærket ved,- at man gav "pæne" bøder der ville være afskrækkende. Måske ville der blive tilfælde,- hvor man ikke kunne betale,- og så må man jo efterlade køretøjet. De mest grove tilfælde,- bør ikke blot give bøder,-
men også et kørselsforbud.

For ikke at få en sag på halsen,- efter en klage fra ITD,- så bør denne kontrol omfatte samtlige lastbiler,- uanset nummerpladen. På den måde vil der ikke være belæg for at anklage Danmark for forskelsbehandling,- til fordel for Danske lastbiler. Og der ER jo også Danskere der snyder ,- må vu erkende ærligt. Når jeg foreslår at lade kampagnen strække sig over én til to uger,- er det for at man kan have tid til at kontrollere for ALT. Med kontroller flere steder i Danmark i én eller to uger,- vil der ikke være mange der undgår at blive kontrolleret,- og chancen for at slippe,- vil være ret lille.


SÅ,- - -TAGER MAN PROBLEMERNE ALVORLIGT,- - SÅ KOM IGANG NU !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
22,914,128 Unikke besøg