Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 9

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

723 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:33:04
[A] Dan F Joergensen 21:06:26
[SA] Skovsgaard 1 dag

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· Vognmand i det østjyske har fået en ny DAF XF
Vognmand Peter T. Thomsen i Stenderup mellem Horsens og Hedensted fik for knapt et år siden leveret en af de første XF530’ere fra DAF’s seneste lastbilgeneration. Vognmanden gav nøglerne til den nye trækker sin chauffør, men forleden fik Peter T. Thomsen leveret endnu en ny XF530, og den sidder han selv bag rattet i


· Krydstogtskib nummer 100 anløber Skagen siden indvielsen af nye krydstogtfaciliteter
Mandag anløb krydstogtskibet »Marina« Skagen Havn som krydstogtskib nummer 100 siden de nye krydstogtfaciliteter stod færdig for tre et halvt år siden i foråret 2015. Effekten af den seneste havneudvidelse, der tilførte en 500 meter lang krydstogtkaj og moderne modtagefaciliteter, ses dermed tydelig i statistikken


· Slamsugeren hos Vejby Cementstøberi er bygget på et svensk chassis
Vejby Cementstøberi har netop tilføjet en ny fire-akslet Scania R 520 8X4*4 i XT til den del af deres forretning, der beskæftiger sig med kloakservice



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

EFFEKTEN VILLE BLIVE ENORM !

DebatDen ville hurtigt blive "samtaleemne" i hele EU !

Den ville hurtigt "skille fårene fra bukkende" !

Den ville hurtigt afsløre det voldsomme omfang !

Den ville hurtigt "tjene sig selv hjem" !


DER SKAL LAVES EN KAMPAGNE I TO UGER !

Den senere tid daglige løsning om diverse former for snyderi,- BØR udløse en indsats fra myndighederne. Det KAN ikke være rigtigt,- at man ikke er forarget nok,-til at man vil indse behovet for at gribe ind NU. Problemet er desværre ikke Politisk populært nok,- i forhold til "Bandekrigen" eller "Promillekørsel" op til visse højtider,- eller "mobilsnak" under kørsel,- og den slags man med jævne mellemrum laver kampagner imod.

VIL man gøre noget ved det voldsomme snyderi i transportbranchen,- så BURDE man skride effektivt ind NU. Det kunne man eksempelvis gøre med en kampagne,- hvor man hver dag i én eller to uger,- afholdt kontrol på de mest besøgte "terminaler",- samt på en række udvalgte rastepladser i landet,- samt ved færgehavne og ved grænsen til Tyskland. Ved færgehavnene og ved grænsen,- skal man kun kontrollere lastbiler,- der kører IND i Danmark.

Allerede efter de første to dage,- vil dette være kendt over hele EU . Selve den præventive effekt,- ville blive forstærket ved,- at man gav "pæne" bøder der ville være afskrækkende. Måske ville der blive tilfælde,- hvor man ikke kunne betale,- og så må man jo efterlade køretøjet. De mest grove tilfælde,- bør ikke blot give bøder,-
men også et kørselsforbud.

For ikke at få en sag på halsen,- efter en klage fra ITD,- så bør denne kontrol omfatte samtlige lastbiler,- uanset nummerpladen. På den måde vil der ikke være belæg for at anklage Danmark for forskelsbehandling,- til fordel for Danske lastbiler. Og der ER jo også Danskere der snyder ,- må vu erkende ærligt. Når jeg foreslår at lade kampagnen strække sig over én til to uger,- er det for at man kan have tid til at kontrollere for ALT. Med kontroller flere steder i Danmark i én eller to uger,- vil der ikke være mange der undgår at blive kontrolleret,- og chancen for at slippe,- vil være ret lille.


SÅ,- - -TAGER MAN PROBLEMERNE ALVORLIGT,- - SÅ KOM IGANG NU !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.25 sekunder
23,773,848 Unikke besøg