GH Truck

MY VETERANTOG

Viking Run

Besøgende

· Gæster online: 10

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 5
· Nyeste bruger: Jan

Antal Besøg

653 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< Juli 2018 >>
Ma Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Udskriv og scan med din smartphone:

Chaufførnyt

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

NSJV

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 00:18:22
[A] Dan F Joergensen 09:36:41
[SA] Skovsgaard 6 dage

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 6
[M] Jan 24

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Danmark har en god sag
EU-Kommissionen arbejder ifølge flere medier på en sag, der i sidste ende kan ende ved EU-Domstolen. Baggrunden er de P-restriktioner på maksimalt 25 timer for lastbiler på landets motorvejsrastepladser, som et flertal i Folketinget har besluttet og indført pr. 1. juli


· Taxi-tjeneste kommer tilbage til Finland
Et flertal i det finske parlament har liberaliseret lovgivningen på persontransportområdet. Det åbner for, at den amerikanske kørselstjeneste, Uber, kan vende tilbage til Finland


· Transporter til Tyskland er blevet dyrere
Fra 1. juli blev det tyske vejnet, der er belagt med vejafgift (maut), udvidet fra omkring 30.400 kilometer til omkring 52.000 kilometer. Udvidelsen omfatter først og fremmest en række hovedvejsstrækninger



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

NY HENVENDELSE TIL TRANSPORTMINISTERIET !

InfoDesværre blev jeg ikke "tilfredsstillet" af Transportministeriet !

Jeg føler at man svarer tilpas "afværgende",- og gør dette bevidst !

Det er svært lige at gennemskue,- hvad man ønsker at "lægge låg på" !

MEN,- måske har jeg simpelthen ikke fattet,- hvad fattes bør ?


ET SVAR ER IKKE ALTID ET SVAR !

Som man har kunnet læse i et andet indlæg,- så har jeg modtaget et svar på en henvendelse til Transportministeriet,- som reelt er et svar på flere henvendelser gennem tiden. Det vil også fremgå af dette "andet indlæg",- at JEG ikke helt kan gennemskue meningen med svaret jeg fik. Derfor har jeg kastet mig over tasterne,- og gjort et nyt forsøg på,- at blive gjort klogere !

ATT : Transportministeriet

Som opfølgning på svaret af 10. Juli 2018,- skal jeg hermed takke for dette svar,- som desværre ikke syntes dækkende for de stillede spørgsmål.

Og ja,- jeg er bekendt med EU-Domstolens afgørelse af 12. April 2018,- som dog efter min opfattelse IKKE omhandler "Cabotagekørsel sat i system",-men udelukkende var en afslutning på en sag mod Danmark,- omkring fortolkningen af,- om der kunne foretages både af og pålæsninger,- på én og samme Cabotagetur.

Generaladvokatens forslag til afgørelsen i den omtalte sag mod Danmark,- fremhæver netop betydningen af begrebet "begrænset",- som ville fremstå som "flydende",- ved tilladelse af flere af og pålæsninger,- og kun være aktuel i forbindelse med reglen om "max. syv dage". Da dette ikke syntes af være Forordningens hensigt med begrebet "midlertidig karakter",- netop skulle være et værn imod,- at de samme køretøjer foretager kontinuerlig kørsel,- for samme "kunde",- og tilmed med planlagte og forudbestemte opgaver. Her kommer begrebet "tilfældig" til at være totalt ignoreret,- hvilket Forordningen pålægger Cabotagekørsel,- at være.

Det slår mig så også,- at Danmark pludselig hæfter sig ved en afgørelse fra EU-Domstolen d. 12. April 2018,- der end ikke drejer sig om det stillede spørgsmål, -men blot om Danmarks fortolkning af nogle klare plausible tekster i forordningen. Samtidig sidder man tilbage,- med en afgørelse fra EU-Domstolen,- kort før jul sidste år,- som Danmark vælger IKKE at have respekt for. Her tænkes på håndhævelse af reglerne om det famøse "45-timers-hvil" i lastbilerne !

Desværre må jeg således erkende,- at man i Danmark anser den gældende lovgivning for noget der minder om en "gavebod" med frit valg på hylderne,- hvor man så kan "plukke" efter behov. Dette syntes IKKE at være befordrende for retsbevidstheden overhovedet,- men nok mere det modsatte. På den baggrund vil jeg tillade mig at kalde Transportministeriets holdning til EU-Domstolens afgørelse af 12. April 2018,- for en simpel flugt fra et faktuelt problem.

Som det i sin tid blev udlagt af Jacob Chr. Nielsen,- i hans tid hos organisationen ITD,- der fremsagde disse bevingede ord : "Der står ikke i loven,-at det er forbudt at sætte Cabotagekørsel i system,- og det gør vi så " ! Derimod står der,- at Cabotagekørsel ikke må have karakter af en "permanent" og "løbende aktivitet" hvilket det i realiteterne viser sig at være,- uagtet om man har flere af eller pålæsninger,- på én og samme tur.


Således kan jeg ikke anse dette seneste svar, -som fyldestgørende i forhold til de stillede spørgsmål,- - -endnu en gang.

Mvh.

Dan F. Jørgensen

Eurodrivers.dk og Danske godschauffører.dk


DET ENDER MÅSKE MED,- - AT VI ALLE BLIVER "KLOGERE" ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
22,914,222 Unikke besøg