Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[A] Dan F Joergensen 00:29:35
[SA] Admin 07:29:41
[SA] Skovsgaard 2 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 9
[M] Jan 27

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Motorvejsbro ved genova styrtede sammen
En motorvejsbro ved Genova i Norditalien styrtede tirsdag sammen. Broen, der var opført i 1960'erne, blev renoveret for to år siden


· Broen mellem Danmark og Sverige har forbedret resultatet
Trafikken på Øresundsbron steg i første halvår 2018 med 0,5 procent. Trods fremgangen er Øresundsbron’s andel af trafikken over Øresund faldet fra 82 procent i første halvår sidste år til 81,1 procent i første halvdel af i år. På den økonomiske side har Øresundsbroen i forhold til første halvår sidste år gennem effektivisering og god omkostningsstyring forbedret resultat før renter. Øresundsbro Konsortiets resultat før værdiregulering blev 535 millioner kroner, hvilket er en forbedring på 69 millioner kroner


· Lastbiltrafikken over Øresundsbron er steget med 3,6 procent
I løbet af årets første seks måneder er der dagligt kørt 1.372 lastbiler over broen mellem Amager og Skåne. Det er en stigning på 3,6 procent i forhold til samme periode sidste år, hvor der dagligt kørte 1.325 lastbiler over broen



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

KVALITET FREM FOR KVANTITET,- - - FOR RASTEPLADSER I DANMARK !

DebatDet er sjovt nok lige omvendt,- - for lastbiler og chauffører !

"Det offentlige" ønsker kvalitet på rastepladserne !

For lastbiler og chauffører,- vælger man kvantitet !

Selv uden en "kugleramme",- popper "problemet" op !


FOR MANGE SKAL DELE FOR LIDT PLADS !

HVIS der ikke tidligere var tale om "ren parodi",- så kan ingen vel være i tvivl længere ? De besluttende,- lovgivende og håndhævende myndigheder i vores meget lille land,- Drøner rundt,- som "en prut i en potte",- - simpelthen. Først var der udbredt og faktuel PLADSMANGEL på rastepladserne landet rundt. Her erkendte man,- at problemer var FOR MANGE lastbiler,- og særligt FOR MANGE,- der slet ikke burde være her.

Staten tog en "beslutning" ! Der indføres tidsbegrænset parkering,- på samtlige af statens rastepladser,- langs motorvejene. Simpel Politisk logik,- hvor man gik ud fra,- at SÅ var "den ged barberet". JA,-den voldsomme debat dette udløste,- er vel fortsat i frisk erindring,- - hos de fleste. Og NEJ,- det rykkede ikke på noget,- men gjorde det bare tydeligere,- at Danmark nok BURDE gøre som alle "de andre",- og håndhæve reglerne for det famøse "45-timers-hvil".

NÅ,- men nu fik Kristian Pihl Lorentzen så lige lidt "vand på sin mølle",- eller lidt "vind i sejlene" om man vil. Og selvfølgelig har manden da ret i,- at Danmark er nød til at have " en grundlæggende god service i form af rastepladser". DET kan ingen være uenig i overhovedet, -og vi ved også,-at specielt Kristian Pihl Lorentzen jo vælter i "våde drømme" om private parkeringsanlæg,- spredt ud over hele landet. Som alle andre,- må også han vente,- og håbe på,- at " "Den Nye Vejpakke" en gang i den nærmeste fremtid,- bliver en realitet af en slags.

Tidspunktet for dette voldsomme,- og total tåbelige indgreb,- vi netop er vidner til,- sker midt i ferietiden,- og uden at "spidserne" har snakket sammen,- tyder det hele på. MEN,- nu kan det jo også være "et led i en plan",- vi bare ikke har hørt om endnu ? Faktisk tyder det hele på,- at man da bare gør som man lyster,- når "cheferne" nu er på ferie ? De tiltag man åbenbart "har gang i",- er måske fornuftige nok,- - -på lang sigt. MEN tidspunktet passer ikke ind i noget som helst,- så længe effekten af det man HAR sat i gang,- endnu ikke har vist sig.

SKAL vi have private parkeringsanlæg,- så burde man sikre sig,- at disse blev etableret FØRST,- for så derefter,- at højne standarden på de rastepladser man ønskede at beholde. NU,- fjerner man jo pladser,- der i forvejen er for få af,- og gør derved "ond værre". Et møde med "transportudvalget" kommer nok ikke til at finde sted,- før om mange uger,- når der kan findes tid til det i kalenderen,- hvilket bare gør sådanne udtalelser til,- " en gratis omgang" !


HVIS jeg lige skal pege på noget positivt her,- så er det,- at forskellen på NU,- og da "historien" første gang var i en Avis,- så ved man NU,- at det ikke blot er "bilisterne" der står foran nogle store problemer. Endelig er problemerne for lastbilchaufførerne,- komme frem i første række,- og DET er dælenme noget helt NYT.

DER SKAL SPARES PÅ ALT,- - -OG ÅBENBART OGSÅ PÅ,- - -LOGIKKEN !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
23,371,182 Unikke besøg