Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[A] Dan F Joergensen 00:31:15
[SA] Admin 07:31:21
[SA] Skovsgaard 2 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 9
[M] Jan 27

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Motorvejsbro ved genova styrtede sammen
En motorvejsbro ved Genova i Norditalien styrtede tirsdag sammen. Broen, der var opført i 1960'erne, blev renoveret for to år siden


· Broen mellem Danmark og Sverige har forbedret resultatet
Trafikken på Øresundsbron steg i første halvår 2018 med 0,5 procent. Trods fremgangen er Øresundsbron’s andel af trafikken over Øresund faldet fra 82 procent i første halvår sidste år til 81,1 procent i første halvdel af i år. På den økonomiske side har Øresundsbroen i forhold til første halvår sidste år gennem effektivisering og god omkostningsstyring forbedret resultat før renter. Øresundsbro Konsortiets resultat før værdiregulering blev 535 millioner kroner, hvilket er en forbedring på 69 millioner kroner


· Lastbiltrafikken over Øresundsbron er steget med 3,6 procent
I løbet af årets første seks måneder er der dagligt kørt 1.372 lastbiler over broen mellem Amager og Skåne. Det er en stigning på 3,6 procent i forhold til samme periode sidste år, hvor der dagligt kørte 1.325 lastbiler over broen



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

"HVIDVASK" ER JO MANGE TING !

Debat"Målet" med hvidvask af penge,- -er ALTID det samme !

Dog er der stor forskel på "vaskemaskinen" !

Banker har én model,- som man nu endelig har afsløret !

Transportvirksomheder har en anden model,- nemlig en EU-Lov !


"VÆRKTØJET" HEDDER,- - - -"DATTERSELSKAB" !

Lad os lige slå fast med det samme,- at vi naturligvis IKKE taler om de såkaldte "postkassefirmaer" her. NEJ,- de kan nemlig ikke indgå i dette spil,- - eller måske mere korrekt,- de BURDE ikke kunne indgå i dette spil. De er jo ikke lovligt etableret,- og BØR ikke være omfattet af den gældende EU-lovgivning,- om fri overførelse af penge,- internt i en koncern. Her er det "datterselskabet",- der er det effektive stykke "værktøj",- der stødt og roligt,- kanalisere aktiver udenom myndighedernes rækkevidde !

Det har hele tiden været "god latin",- at man oprettede et såkaldt "datterselskab" i et andet EU-land,- for at få adgang til markedet,- og samtidig få en øget flåde af lastbiler,- man kunne have til rådighed. For det første kan vi slå fast,- at man jo ikke behøver at været etableret i en medlemsstat,- for at have adgang til markedet,-hvilket aldrig har været tilfældet. NEJ,- det handler sådan set heller ikke om "flåden" og billige chauffører,- men det spiller naturligvis også en rolle. Derimod drejer det sig om EU-lovgivningen,- der giver adgang til at "flytte rundt på pengene" internt i en koncern.

Den Belgiske Kommissær for "Beskæftigelse og Sociale anliggender",- Marianne Thyssen,- har for nogen tid siden,- stillet forslag om,- at netop denne EU-lov,- blev afskaffet hurtigst muligt,-da den har en ødelæggende effekt for konkurrencen. Hun påpeger også,- at den forhindre medlemslande i at fører kontrol med virksomhedernes reelle regnskabsforhold og skattemæssige forpligtigelser. Samtidig med,- at der ikke er kontrol med virksomhedernes reelle regnskaber,- er der heller ikke kontrol med de ansattes løn og skatteforhold,- da der
ofte sker "fiflerier" på dette område.

Lige for tiden,- er "Den Danske Bank" en pestilens for både Banken selv,- men også for de kontrollerende myndigheder,- der hele tiden "løber panden imod en mur". Præcis det samme vil man kunne opleve,- HVIS man forsøgte at kontrollere de virksomheder i Danmark, -der har ét eller flere "datterselskaber" i andre EU-lande. Flere gange har JEG forsøgt at finde et svar på,- hvordan man hele tiden har råd til at betale de rimelig store bøder,- man med mellemrum bliver afkrævet ? Svaret KAN ikke ligge i,- at man anvender "billige løsninger" alene,- da dette jo også har indflydelse på omsætningen,- generelt.

DERFOR kan der kun være en form for hvidvask,- involveret. Da man ikke kan oppebære en SÅ voldsom indtjening på den daglige drift alene,- til at dække de mange "ekstraudgifter",- må der være noget andet der "trækker". Her falder tanken helt automatisk på "skatteunddragelse",- i stor stil,- og med en EU-lovgivning som "undskyldning". Vi kan jo tage et eksempel af nyere dato,- nemlig H.P.Therkelsen i Padborg,- som netop har etableret sig i Polen. Er det sket for at øge "flåden",- eller for at komme ind på det Polske marked ?

Hvis vi tænker tilbage på reaktionen fra netop H.P.Therkelsen,- da Polen begyndte at "oversvømme" markedet i Vesteuropa,- og det der så har været "udviklingen" hos virksomheden H. P.Therkelsen,- så MÅ der være en anden "forklaring". Her kunne det udmærket være noget med SKAT,- og bidrag til det Danske samfund,- hvilket i øvrigt er kendetegnende for alle virksomheder med "datterselskaber". "Man" ved jo,- at de har været en omfattende "sparerunde" hos SKAT,- således at hele afdelinger med kontrolfunktioner,- er blevet "nedgraderet" eller helt nedlagt.

CONTRANS,- KURT BEIER,- FRODE LAURSEN,- DSV,- KAJ MADSEN,- og hvad de nu hedder alle sammen,- og der er nok af dem,- kan umuligt tjene nok,- blot ved at anvende "datterselskaber" eller "billige løsninger". Derimod kan man flytte skattepligtige midler UD af landet,- til adresser i en EU-medlemsstat,- med en noget lavere beskatning. Når vi så kigger på de øvrige forhold med en diffus karakter,- så som køb eller leasing af lastbiler,- samt forholdene omkring landet man forsikrer disse lastbiler i,- så handler dette OGSÅ om utilsigtede fordele,- der blot er en yderligere skævvridning af konkurrencen.

HVIS man gik over til,- at respekter den gældende EU-lovgivning 100%,- og for den sags skyld også adgangen til at "flytte rundt på pengene",- men særligt omkring "løn og arbejdsforhold" og "forskelsbehandling" ? JA,- så tror jeg IKKE på,- at det ville være SÅ attraktivt at oprette "datterselskaber" overhovedet. De såkaldte "postkassefirmaer" er et kapitel for sig selv,-og BURDE overhovedet ikke være noget reelt problem,- da man bare kan nægte dem adgang til at være aktive,- UDEN dokumentation for,- at de opfylder krav og betingelser,-i henhold til EU-1071 / 2009.

Vores skatteminister påtænker nogle "indgreb" i disse dage. ER dette mon reelt,- eller blot en tidlig "valgkamp" ? Det er der et indlæg om
HER : Link

ER "DATTERSELSBER" EN FRIBILLET TIL "HVIDVASK" ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
23,371,257 Unikke besøg