Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[A] Dan F Joergensen 00:30:13
[SA] Admin 07:30:19
[SA] Skovsgaard 2 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 9
[M] Jan 27

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Motorvejsbro ved genova styrtede sammen
En motorvejsbro ved Genova i Norditalien styrtede tirsdag sammen. Broen, der var opført i 1960'erne, blev renoveret for to år siden


· Broen mellem Danmark og Sverige har forbedret resultatet
Trafikken på Øresundsbron steg i første halvår 2018 med 0,5 procent. Trods fremgangen er Øresundsbron’s andel af trafikken over Øresund faldet fra 82 procent i første halvår sidste år til 81,1 procent i første halvdel af i år. På den økonomiske side har Øresundsbroen i forhold til første halvår sidste år gennem effektivisering og god omkostningsstyring forbedret resultat før renter. Øresundsbro Konsortiets resultat før værdiregulering blev 535 millioner kroner, hvilket er en forbedring på 69 millioner kroner


· Lastbiltrafikken over Øresundsbron er steget med 3,6 procent
I løbet af årets første seks måneder er der dagligt kørt 1.372 lastbiler over broen mellem Amager og Skåne. Det er en stigning på 3,6 procent i forhold til samme periode sidste år, hvor der dagligt kørte 1.325 lastbiler over broen



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

HH Ferries Group skabte kraftig vækst i godstrafikken i 2. kvartal 2018

SkibScandlines Helsingør-Helsingborg fortsatte den positive udvikling og skabte i 2. kvartal 2018 kraftig fremgang i antallet af overførte lastbiler, hvilket samtidig betød, at overfarten øgede sin markedsandel af lastbilstrafikken på Øresund. I maj måned var antallet af lastbiler, som vælger Scandlines for at krydse sundet mellem Helsingør og Helsingborg, således for første gang større end antallet af lastbiler, der tager den faste forbindelse mellem Malmø og København.


•Antallet af overførte lastbiler steg i 2. kvartal med godt 11% til 121.000 (2017: 109.000), og godsmængden voksede tilsvarende til 1.389.000 tons (2017: 1.255.000 tons).
•Antallet af afgange udgjorde 12.600 – en lille stigning i forhold til 2. kvartal 2017. Præcisionen var fortsat høj, og kapacitetsudnyttelsen på bildækket var næsten på niveau med 2. kvartal 2017, uanset den samlede kapacitet er forøget med 3% efter udvidelsen af Hamlets sejlplan.
•Scandlines Helsingør-Helsingborg overførte 352.000 personbiler i 2. kvartal 2018 (2017: 372.000) svarende til et fald på knap 3%, og det samlede antal passagerer faldt til knap 1,89 mio. i 2. kvartal 2018 (2017: 1,94 mio.). Disse fald skyldes væsentligst periodeforskydning, idet en del af Påsketrafikken i 2017 blev afviklet i 2. kvartal.
•Bustrafikken på ruten udgjorde 5.400 overførte enheder i 2. kvartal 2018 (2017: 5.800).
•Anvendelsen af AutoBizz Smart steg med godt 27% i forhold til samme periode sidste år.

”Vi ved, at vores kunder sætter pris på at spare 50 kilometers kørsel hver vej, hvilket nedbringer køretiden og sikrer et godt hvil på den korte overfart. Det tæller både for private og for erhvervskunder. Når vi derudover tilføjer de miljømæssige fordele ved, at lastbilerne i stigende antal vælger den grønne korridor over sundet, er det helt fantastisk. Det viser, at vi er på rette vej,” siger Johan Röstin, administrerende direktør i HH Ferries AB.

HH Ferries Group tager løbende nye initiativer for at styrke og forbedre tilbuddet til sine kundegrupper. Kapacitetsforøgelsen med flere daglige afgange med Hamlet har gjort ruten mere konkurrencedygtig. Senest er det nye og ambitiøse spise- og mødested – LAT56° Bistrobar – på færgen Hamlet blevet fulgt op med 6 ugers gæstevisit af gourmetrestauranten Gastro på færgen Tycho Brahe. Og som led i selskabets grønne dagsorden var HH Ferries Group i maj måned med til at åbne et nyt anlæg med ladestationer, som i Helsingborg forsyner svenske og danske rejsendes elbiler med strøm, når de bruger Øresunds flydende bro.

”Vi skal ramme kundernes behov – ikke blot for punktlighed, stabilitet og høj service. Vi skal også tilføje gode oplevelser og imødekomme kundernes ønsker om en effektiv, flydende bro med en stærk miljømæssig profil til gavn for hele regionen. Det er de hensyn, der driver os hver dag, og som vi vil forfølge, når vi tage nye initiativer på ruten,” siger Johan Röstin.


Kilde: HH Ferries Group

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
23,371,208 Unikke besøg