Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[A] Dan F Joergensen 00:30:40
[SA] Admin 07:30:46
[SA] Skovsgaard 2 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 9
[M] Jan 27

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Motorvejsbro ved genova styrtede sammen
En motorvejsbro ved Genova i Norditalien styrtede tirsdag sammen. Broen, der var opført i 1960'erne, blev renoveret for to år siden


· Broen mellem Danmark og Sverige har forbedret resultatet
Trafikken på Øresundsbron steg i første halvår 2018 med 0,5 procent. Trods fremgangen er Øresundsbron’s andel af trafikken over Øresund faldet fra 82 procent i første halvår sidste år til 81,1 procent i første halvdel af i år. På den økonomiske side har Øresundsbroen i forhold til første halvår sidste år gennem effektivisering og god omkostningsstyring forbedret resultat før renter. Øresundsbro Konsortiets resultat før værdiregulering blev 535 millioner kroner, hvilket er en forbedring på 69 millioner kroner


· Lastbiltrafikken over Øresundsbron er steget med 3,6 procent
I løbet af årets første seks måneder er der dagligt kørt 1.372 lastbiler over broen mellem Amager og Skåne. Det er en stigning på 3,6 procent i forhold til samme periode sidste år, hvor der dagligt kørte 1.325 lastbiler over broen



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

MÅSKE NYE FUNKTIONER TIL NEDGRADEREDE RASTEPLADSER ?

DebatMåske ser det slet ikke så sort ud,- - -alligevel ?

Måske løses der nu hele to problemer,- -samtidig ?

Måske har man trods alt IKKE,- -været SÅ uvidende alligevel ?

Måske har vi været for hurtige,- -til at "dømme" ?


"PROBLEMET" SYNTES AT VÆRE OMFATTENDE !

Så er vi der igen ! Det skal nok vise sig,- at være FOR omfattende,- på samme måde som kontrol med "45-timers-hvil",- og så sker der jo ikke noget,- -ved vi ! På den anden side,- så kunne det jo være,- at man kan bruge alle de rastepladser,- der nedgraderes til "ubrugelighed" for pauser og overnatning,- til en løsning på dette "oversete" problem ?

Mange tomme trailere holder efterladt i månedsvis,-på diverse rastepladser. Når parkeringspladser til lastbiler optages af tomme trailere, kan det have den konsekvens,- at chaufførerne får svært ved at overholde deres køre- og hviletid. Jeg forstår godt, vi er upopulære, for når vi ikke kan parkere på de steder, der er beregnet til lastbiler, så ender vi med at parkere på gader, stræder og villaveje. Og det bliver både beboere og virksomheder tossede over. Jeg er tit blevet skældt hæder og ære fra, fordi jeg har været nødsaget til at parkere ulovligt. Men det er billigere at tage en parkeringsbøde end en bøde for overtrædelse af køre- og hviletid,- -fortæller en chauffør til "LastbilMagasinet" der har et indlæg om problemet i dag.

Jeg ser også ofte tomme trailere stå parkerede, og jeg er helt enig med chaufførerne, at det ikke er i orden, hvis de står der i månedsvis og optager alle parkeringsmuligheder. Hvis der ikke er regler for parkering af tomme trailere, er det noget, der skal kigges på. Første skridt er at adspørge transportminister Ole Birk Olesen, så vi kan få svar på, hvor stort problemet er," udtaler Kim Christiansen (DF).

MEN,-så er det, -at man sider og får en tanke ? KUNNE det være svaret,- at man ganske enkelt nedgradere en række rastepladser,- for at "gøre plads" til alle de tomme trailere der i dag,- smides hvor det lige passer ? Vi taler jo om rastepladser,- der IKKE ligger langs motorvejene,- og dermed IKKE er omfattet af den tidsbegrænsede parkering. Da deti "vore dage" er mest almindeligt,- at trailere er "lejet",- burde ejerne vel frygte en smule for hærværk,- eller sætter man bare sin lid til forsikringen ?

HVIS der ikke er de samme regler for parkering af trailere,- som dem der gælder for lastbiler,- så BURDE man se at få dette indført. MEN,- hvem skal så betale eventuelle bøder ? Er det "ejeren",- eller "brugeren" ? Se NU er vi over i,- at der bliver tale om en ret omfattende opgave, -for de kontrollerende myndigheder,- samt at det nok vil vise sig at være FOR OMTATTENDE,- som nævnt.

Sjovt nok har jeg flere gange udtalt,- at JEG syntes at der er for mange lastbiler i Danmark,- og også langt flere end der reelt er behov for. Nu må vi erfarer,- at der sandelig OGSÅ er flere trailere i "bybilledet",- end der reelt er behov for. Så er det jo godt,- at der nu bliver rastepladser,- der ikke KAN bruges til andet end,- "opbevaring" af tomme trailere. Vi kan vel sige,- at der er en direkte parallel til,- at ejere og brugere IKKE vil stille områder til rådighed,- men forventer at staten træder til.


HELLERE HJÆLPE,- - -FREM FOR AT AFHJÆLPE,- - -ELLER ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.18 sekunder
23,371,230 Unikke besøg