Chaufførnyt

NSJV

MY VETERANTOG

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Amukurs.dk

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[A] Dan F Joergensen 00:31:13
[SA] Admin 07:31:19
[SA] Skovsgaard 2 uger

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 9
[M] Jan 27

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Motorvejsbro ved genova styrtede sammen
En motorvejsbro ved Genova i Norditalien styrtede tirsdag sammen. Broen, der var opført i 1960'erne, blev renoveret for to år siden


· Broen mellem Danmark og Sverige har forbedret resultatet
Trafikken på Øresundsbron steg i første halvår 2018 med 0,5 procent. Trods fremgangen er Øresundsbron’s andel af trafikken over Øresund faldet fra 82 procent i første halvår sidste år til 81,1 procent i første halvdel af i år. På den økonomiske side har Øresundsbroen i forhold til første halvår sidste år gennem effektivisering og god omkostningsstyring forbedret resultat før renter. Øresundsbro Konsortiets resultat før værdiregulering blev 535 millioner kroner, hvilket er en forbedring på 69 millioner kroner


· Lastbiltrafikken over Øresundsbron er steget med 3,6 procent
I løbet af årets første seks måneder er der dagligt kørt 1.372 lastbiler over broen mellem Amager og Skåne. Det er en stigning på 3,6 procent i forhold til samme periode sidste år, hvor der dagligt kørte 1.325 lastbiler over broen



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

FDL-nyhed om mangelfuld respekt

NyhedKommentar af Preben von Skjoeth, FDL.

Behov for landsomfattende kampagne og for at se indad: Vi skal have genskabt respekten


Der er desværre adskillige sandheder, i den artikel om manglende respekt for selvkørende vognmænd og chauffører, som i forgårs var i Lastbil Magasinet. For hvor selvkørende vognmænd og chauffører før var "landevejenes konger", ses der i dag ned på førere af store lastbiler. Der er stort set ingen, ud over os selv, der finder os respektable, og tænker på at vi "holder Danmark kørende". Der er talrige eksempler på, at de billige udlændinge ofte kører, som det passer dem, men spørgsmålet er bare, om vi er bedre. Vi er nødt til at se på os selv. For selv om de fleste kører ordentligt, er der for mange eksempler på, et vogntog blinker til venstre og respektløst kører ud i overhalingsbanen, så personbilerne må bremse. Det sker også på strækninger, hvor overhaling er forbudt.


Som FDL´s kontorleder Jens Groot, siger: Glem den med de hvide plader. Er der noget folk husker, er det den slags dårlige oplevelser, der skaber negativ stemning, mens man ikke tænker på alle de lastbiler, som følger reglerne og sætter en ære i det erhverv, de ånder og lever for. FDL ønsker et stop for de pengegriske speditører og storvognmænd, som opretter postkasseselskaber og egne vikarbureauer, så de, som f.eks. Mogens Therkelsen, kan fortsætte med at uddrive seriøse danske kolleger. De skulle tvinges til at betale løn efter gældende danske overenskomster. Men når myndighederne lukker øjnene for den slags, og man sjældent ser en politibil. og aftagerne af varer og gods, kræver billigst mulige transport, er det svært for seriøse danske vognmænd at være med i konkurrencen. Jeg er sikker på, at dem, der underskriver kontrakter, godt ved, det er social dumping, men blot transporten er billigst mulig, er alt OK.


Vi bør, på en eller anden måde, få iværksat en kampagne for at orientere danskerne om, hvorfor tingene er, som de er. Fortælle, vi ikke er til for at genere, men tværtimod er til for at alle kan få deres varer. Den seriøse del af branchen burde gøre fælles front og på skrift gøre kunderne opmærksom på, at alle har et medansvar. Og bør sige fra over for kørsel, der er så billig, at det er social dumping. Vi skal have fortalt, at danske vognmænd og danske chauffører er veluddannede, og pligtopfyldende, og at vi ønsker respekten tilbage. Vi kunne starte med at opfordre til at sende læserbreve til de lokale/regionale aviser, invitere de store blade med på en tur, og undervejs fortælle, hvordan tingene foregår, og hvordan de burde foregå.



Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge indeller oprette dig som bruger for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.16 sekunder
23,371,255 Unikke besøg