Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 10

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

730 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:34:27
[A] Dan F Joergensen 03:57:04
[SA] Skovsgaard 17:07:48

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

DFDS investerer DKK 300 mio. i svovlrensere til Middelhavsflåde

SkibFor at overholde ny miljølovgivning om svovludledning fra skibe vil DFDS installere svolvrensere (scrubbere) på 12 fragtfærger, der opererer mellem Tyrkiet, Italien, Grækenland og Frankrig.


I dag har DFDS besluttet at investere DKK 300 mio. i såkaldte scrubbere til vores 12 fragtfærger, der opererer på vores rutenetværk mellem Tyrkiet og Italien, Frankrig og Grækenland. Med denne investering vil DFDS overholde den nye globale lovgivning for at begrænse emission af svovl fra skibe, der gælder fra 2020. Ifølge reglerne skal skibe anvende brændstof med mindre end 0,50% svovlindhold eller benytte andre midler, såsom scrubbere, der kan fjerne svovl fra røgen med mindst en tilsvarende effekt på svovlemissionerne.


Investeringen er baseret på scrubber-strategien, der blev sat i søen i 2015 ved overgangen til grænsen på 0,1% svovlindhold for skibe på ruter i Nordeuropa. Denne strategi har vist sig at være en succes i såvel et miljømæssigt som et operationelt og forretningsmæssigt perspektiv.


"Vi er glade for allerede nu at starte forberedelsen af vores rutenetværk i Middelhavet til det nye globale regelsæt, der træder i kraft i 2020. Investeringen vil være til gavn for miljøet og sundheden for mennesker, der bor tæt på havne og kyster, og give både operationelle og økonomiske synergier, som vores omfattende erfaring og viden om skrubberteknologi vil hjælpe os med at nå,” siger Niels Smedegaard, CEO for DFDS.


DFDS har fundet, at det såkaldte hybrid-scrubbersystem er den bedste løsning for Middelhavet. Hybridsystemet gør det muligt at rense svovlet ud af udstødningsgassen både i en åben og lukket proces.


I 2009 var DFDS et af de første danske rederier, der begyndte at teste scrubberteknologi ved at installere et scrubbersystem på en færge. Siden da er 17 skibe udstyret med scrubbere. Med den seneste investering er 29 ud af 49 færger udstyret med scrubbere.


De 12 scrubbere leveres af ME Production, en dansk udvikler og producent af tilpassede emissionsreduktionssystemer til marine applikationer, som DFDS har samarbejdet med tidligere. Installationen forventes at begynde allerede i december i forbindelse med forlængelse af et af skibene.


Kilde: DFDS A/S

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
23,767,185 Unikke besøg