Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 6

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

731 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:11:36
[A] Dan F Joergensen 03:34:13
[SA] Skovsgaard 16:44:57

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

Langsigtet transport-politisk udspil nødvendigt: FDL-nej til flere lappeløsninger

NyhedEnhver, der beskæftiger sig med vejtransport, ved at trængslen på vejnettet er både konstant, og markant, stigende. Efter, at finanskrisen i 2009 slog alle hjem til start, er trængslerne taget til, hvilket øger behovet for fremkommelighed, flere, og ikke mindst bedre, rastepladser. Når så et så vigtigt emne skal debatteres, er det vigtigt at få alle nuancer med, herunder også stigende anvendelse af store traktorer og med landbrugsredskaber, der ofte fylder mere end den halve landevej. Derfor råber FDL, i forbindelse med landbrugets generelt udmærkede transport-politiske udspil, vagt i gevær.


FDL har en positiv holdning, når det drejer sig om den evigt manglende langsigtet trafikplanlægning omkring den danske infrastruktur. Men hvad skal vi med en forbindelse over Femern, som tyskerne ikke er særligt interesserede i? De ønsker i hvert fald ikke at være lige part i finansieringen. Og tyskerne virker lige så lidt interesserede i at få færdiggjort Femern-forbindelsen, som, efter FDL´s opfattelse, er den største hindring for, at en dansk infrastruktur på kort sigt vil lykkedes.


FDL prioriterede allerede for 30 år siden en fast forbindelse over Kattegat, og den prioritering løbet vi ikke fra, siger kontorleder Jens Groot. Den dag, vi har en færdigt etableret Kattegat-forbindelse, med plads til både biler og tog, kan vi konstatere, om der så er er brug for etablering af nye motorveje i Danmark. Ind til da, vil udbygning af de bestående motorveje printeres efter trafikpresset og ufremkommelighed.


Trafikkulturen på de danske motorveje mangler et markant løft. Her ville en bedre politi-patruljering generelt kunne reducere en del af de daglige unoder i trafikken, som de fleste af os oplever. Et af de store problemer, er den manglende afstand mellem køretøjerne i venstre vognbane, lige som en enkelt rotorblink kan skabe store problemer for trafikflov, og skabe øget risiko sammenstød i venstre vognbane, hvilket i mange tilfælde betyder kaos og midlertidig lukning af vejstrækninger.


Det danske motorvejsnet mangler kort og godt en dagligt, landsdækkende politi- patruljering. Og det til trods for, at en sådan omkostning, vil være selvfinansierende, bl.a. ved indtægter fra bøder, men også med hensyn til trængselsmæssige besparelser. Men der er også al mulig grund til at revurdere brugen af store traktorer og andre landbrugsredskaber, som både fylder, skaber kødannelser og indimellem uheld, understreger kontorleder Jens Groot.


Kilde: Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL)

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.20 sekunder
23,767,015 Unikke besøg