Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Besøgende

· Gæster online: 8

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 6
· Nyeste bruger: bankmand77

Antal Besøg

731 besøg på de sidste 24 timer.

Begivenheder

<< September 2018 >>
Ma Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Udskriv og scan med din smartphone:

GH Truck

Dtl magasinet

NSJV

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
epicent.dk
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Dansk elepsi
FullPull
Jyllandsringen
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Sidst Set

Sidst Set > Admins
[SA] Admin 01:00:30
[A] Dan F Joergensen 03:23:07
[SA] Skovsgaard 16:33:51

Sidst Set > bruger
[M] fjummer 15
[M] Jan 33

Seneste kommentarer

Fra fotoalbummet...


Transportnyhederne

· ITS-kongressen gav gode bud på digitaliseringspotentialet i transportsektoren
Transportorganisationen ITD deltog som en række andre organisationer med repræsentanter på ITS Verdenskongressen, der i år blev afholdt i København. På kongressen deltog over 4.000 eksperter, virksomheder, organisationer og beslutningstagere for at diskutere og udveksle viden om intelligente transportsystemer


· Trailerproducent investerer 745 millioner kroner i ny fabrik
Tyske Schmitz Cargobull, der blandt andet producerer køletrailere, oplyste på den igangværende transportmesse IAA Nutzfarhrzeuge i Hannover, at den samlet vil investerer 100 millioner euro - cirka 745 millioner kroner - i sin fabrik i Vreden vest for Münster og tæt ved grænsen til Holland


· Danske lastvogne kører mere internationalt gods
Det internationale transportarbejde steg ifølge Danmarks Statistik med 5 procent i andet kvartal 2018 sammenlignet med første kvartal. Da det nationale transportarbejde, som udgør 80 procent af danske lastbilers transportarbejde, samtidig faldt med 3 procent, faldt det samlede transportarbejde (gods gange distance) for danske lastvogne med 2 procent i andet kvartal



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Amukurs.dk

Transportmagasinet - Job

Deltag gerne med dine meninger

Vi modtager også gerne indlæg som lægges ud anonymt, men det kræver at dette sendes til redaktionen og det indeholder navn og kontaktoplysninger, så ligger redaktionen indlægget ud hvis vi finder det forsvarligt.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til optimering af sidens indhold og statistik.

HVEM KAN SMIDE SANDHEDEN PÅ BORDET HER ?

DebatHAR vi organisationsfrihed i Danmark ?

HAR alle organisationer,- præcis de samme "rettigheder" i Danmark ?

HAR en "trediepart" nogen indflydelse,- på noget her ?

HAR organisationerne "ITD" og "KRIFA" ingen "veto-ret" her ?


ER DET REN OG SKÆR "MAGTKAMP" !

Her kommer lige et indlæg,- som på ingen måder er en kritik af hverken den ene eller den anden part. Det er derimod et håb om,- at finde det korrekte svar på,- - -HVORFOR !
Der er heller ikke tale om,- at finde frem til,- om man har sympati for den enen eller den anden part,- hvilket der nok vil komme eksempler på,- - -desværre !

Det virker en kende mærkeligt,- at der overhovedet ikke er nogen reaktion,- fra hverken "ITD",- eller "KRIFA",-vedrørende den varslede "sympatikonflikt" der er udsendt fra DANSK ERHVERV,- efter en henvendelse fra 3F. Her er tale om det "varsel" der omhandler virksomheden "H M - Transpor". Det hedder sig,- at denne virksomhed er fuldgyldigt medlem af ITD´s arbejdsgiverforening,- der udelukkende har overenskomster med "KRIFA". Dog er der ingen forlydender om,- hvorvidt der "H M -Transport" har en overenskomst for de ansatte,- med "KRIFA" ?

Vi taler her om et fuldgyldigt medlem af ITD´s arbejdsgiverforening,- og hvad påtænker man at gøre,- fra organisationen "ITD" i denne sag ? Vil man stille Advokater til rådighed for "H M - Transport",- der jo betaler medlemskontingent,- på lige fod med alle andre medlemmer ? En "blokade" mod et fuldgyldigt medlem af arbejdsgiverforeningen under ITD,- kan man vel ikke bare forholde sig passivt til,- og blot glæde sig over den indbetalte kontingent ?

På den anden side,- er organisationsfriheden i Danmark,- vel en form for garanti,- der skulle forhindre 3F i at kræve en "tiltrædelsesaftale",- med en virksomhed,- der allerede er organiseret,- hos en arbejdsgiverorganisation ? Hvad er det man ikke fortæller ? Er der ikke en overenskomst for virksomhedens lønmodtagere,- og dette giver adgang til denne aktion,- med en "sympatiaktion" fra DANSK ERHVERV ?

Er der i lovgivningen tale om,- at en organisering af en virksomhed,- ikke automatiks er gældende for lønmodtagerne,- og netop dette forhold,- åbner op for en faglig aktion af denne art ? Som sagen er forelagt i offentligheden,- står det lydende klart,- at der er noget man ikke oplyser noget om. Dette bliver bestyrket af det faktum,- at der ikke har været en omtale af en reaktion fra ITD overhovedet. Skulle der foreligge en overenskomst med "KRIFA",- burde der også have været en reaktion fra dem.

Skal man i fremtiden have respekt for de "brydekampe" der måtte komme på arbejdsmarkedet,- må der være en mere iøjnefaldende troværdighed,- fra begge parter i "tvisten",- og ikke bare nogle "halve sandheder",- at blive forvirret af. Med en organisationsfrihed i Danmark,- virker det en anelse mærkeligt,- at der kan varsles konflikt fra en organisation,- overfor en virksomhed,- der allerede er organiseret,- uden en reaktion af nogen art.

Hvad siger dette forløb om arbejdsgiverforeningen under ITD ? Hvor stiller dette forløb 3F,- og for den sags skyld også DANSK ERHVERV ? Måske skal "tvisten" afklares i retten,- og her må man formode at ITD´s arbejdsgiverforening stiller Advokater til rådighed for H M-Transport,- med mindre der er mere i denne sag,- end man har offentliggjort. Så kan man jo stille spørgsmål om,- hvorfor ALT ikke er kommet frem. KAN det forholde sig sådan,- at der IKKE er en overenskomst for lønmodtagerne,- hvilket faktisk kunne være hele forklaringen ?
Der er jo også den mulighed,- at H M -Transport,- slet ikke er organiseret overhovedet,- til trods for forlydender om,- at det er de ?


3F indleder nok ikke sådan en sag,- uden at være skråsikre på,- at der virkelig er noget at komme efter ?

På den anden side,-vil ITD vel ikke være så tavse,- med mindre de har en plausibel grund til dette ?

Der må findes et svar i Juraen,- -og det får vi vel en skønne dag !


RET SKAL VÆRE RET,- - - DET IKKE KAN VÆRE ANDERLEDES !

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0.15 sekunder
23,766,931 Unikke besøg