Transport 2019
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 9

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Chaufførnyt
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Nettog Hobby
NYTÅRSHILSEN / ADVARSEL !
InfoJA,- det er svært at vælge,- mellem "hilsen" og "advarsel" her !

Året 2018,- har løftet lidt mere af "sløret" i transportbranchen !

Vi VED nu,- at de fleste "kattelemme",- er blevet til "ladeporte" !

Desuden VED vi også,- at der ikke er vilje til at lukke dem !


INTERN STRID HAR AFSLØST "FÆLLES KAMP" !

Og JA,- det er desværre ikke kun i lille Danmark vi skal lede efter "det rådne æble",- for der findes efterhånden mange "rådne æbler" overalt i EU. Desværre syntes EU ikke,- at have viljen,- eller modet,- til at sætte en effektiv stopper for den voksende anarki,- der præger store dele af EU. Særligt groft er det med hensyn til Polen og de Baltiske lande,- men rygterne antyder nu,-at også Irland,- påtænker at sprede arbejdstilladelser ud i stor stil. Således syntes et medlemskab af EU,- mere og mere,- at ligne en "fælles død",- frem for en "fælles vækst".

Internt i Danmark,- strides organisationerne indbyrdes,- om retten til at fastsætte lønningerne for den arbejdskraft,- ALLE sukker efter. Denne indbyrdes strid,- er god og nærende for alle de suspekte elementer på markedet,- og øger kun hastigheden for,- det endelige kollaps. Den såkaldte "laveste fællesnævner" træder mere og mere i karakter,- og flere og flere seriøse vognmænd presses ud i suspekte aftaler,- der oftest ender med en "øretæve" der svider i mange år. Chaufførerne bliver mere og mere usikre,- og mange føler sig fristet til at "støtte op om" vognmanden de har været ansat hos i en årrække. Slutresultatet af denne "gode vilje" er endnu ikke trådt i karakter,- for ret mange,- - - desværre.

Vores Politikere,- beviser tydeligt,- at de ER Politikere,- i ordets bedste forstand. Som en tsunami ruller løfter og store flotte ord,- ud af hovederne på dem,- og skaber voldsomme ødelæggelser på grund af,- at der kun er tale om en tsunami af "varm luft". Der er ingen indhold i disse tsunamier,- og der er endnu ALDRIG sket andet,- fra den kant,- MEN de har alle beholdt taburetterne. Nu er det ikke sådan,- at disse Politikere ikke VIL gøre andet,- NEJ det tror jeg at nogle af dem faktisk gerne vil. Desværre skal der samles et flertal,- og her opstår der nogle interessekonflikter når der skal stemmes. Politik er jo også penge !

Og det med pengene,- bliver man nok opmærksom på,- når der fortsat bliver indbetalt mindre og mindre SKAT,- til den fælles velfærd. De mange udenlandske lastbiler,- der på ulige vilkår,- optræder med alt andet end fair konkurrence,- bliver jo kørt af en udenlandsk chauffør,- der IKKE betaler SKAT i Danmark,- og stort set ikke har et privatforbrug her i landet heller. Hele omsætningen fra opgaverne,- ryger også direkte UD af landet,- og bidrager kun til hastigheden på,- det endelige kollaps.

"SOLESI" har siden foråret arbejdet på at få de italienske myndigheder til at underkende Arbejdsrettens dom om underbetaling, men i september fik 3F medhold hos retten i "SIRACUSA" , som fastslog, at bøden på de 14 millioner kroner kan inddrives i Italien. Men i den nye dom - fra 5. december 2018 - beslutter retten i "SIRACUSA" så, at dommen mod "SOLESI" alligevel ikke kan håndhæves i Italien. Dette betyder på "Rigsdansk" at ingen i EU tager det Danske retsvæsen særligt højtideligt,- og det kan der åbenbart være god grund til. MEN,- mon ikke man har en anden holdning hos 3F ?

Transportkommissær Violeta Bulc udtalte,- kort efter hun tiltrådte denne post,- at det er en rettighed i EU,- at medlemslandene har en "National mindsteløn",- og der på daværende tidspunkt KUN var 6 medlemslande der ikke havde dette endnu. Den "modstand" der måtte være,- for at Danmark også får en "National mindsteløn" er lidt svær at forstå ? Selvfølgelig forstår man frygten for den elskede "Danske Model",- hvilket så er totalt ubegrundet. Der er ikke noget til hindring for,- at en "National mindsteløn" kan omfatte "Den Danske Model",- og dermed få en dobbelt effekt.

Bliver der ikke fra Politisk hold gjort noget ved "Blitz-krigen" fra Polen,- med de mange arbejdstilladelser,- og sker det ikke andre tiltag i retning af at stoppe Social Dumping effektivt,- så vil det vise sig,- at et medlemskab af EU,- efter udvidelsen mod Øst,- bliver en meget "dyr fornøjelse",- der kvæler den sidste rest af seriøse vognmænd i Danmark. Bliver der så sammen med indførelsen af en "National mindsteløn",- også stillet krav om lønregnskab fra virksomhedernes revisorer,- for at berettige at man har,- eller får,- udstedt tilladelser,- så kan transporterhvervet på Danske hænder måske endnu reddes.


Får man så også styr på parkering og "45-timers-hvil",- så skulle 2019 kunne blive et ganske godt år,- for ret mange af de "overlevende" på markedet ! OG tænk lige over,- at planerne med at oprette en regulær "Fangeø" i Danmark,- vil koste samfundet mindst fire store formuer,- samt at blot den ene af disse formuer,- kunne gøre stor gavn i kampen mod slaveri og Social Dumping.

GODT NYTÅR HERFRA,- - - OG KOM SÅ OP I OMDREJNINGER INDE PÅ "BORGEN" !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.