Chaufførnyt

Arbejdstilsynet

Udskriv og scan med din smartphone:

Event kalender

 « January 2019 » 
Søn Man Tir Ons Tor Fre Lør
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ingen fødselsdage

Ingen Events

GH Truck

Log ind

Brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Vi linker til.

Dansk Transport og Logistik
Frie Danske Lastbilvognmænd
ITD
Norges Lastbilejer forbund
MY Veterantog
Nordsjællands Veterantog
TUR
Jibitransport
Vestsjællands Veterantog
UlykkesPatientForeningen
Nettog
Transportjob - nu
Transportmesse 2019

Tilfældig Billede

Amukurs.dk

Fra fotoalbummet...


Dtl magasinet

Transportnyhederne

· Nye initiativer skal forebygge alvorlige ulykker på transportområdet
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) vil sætte gang i en indsats mod arbejdsulykker i på transportorådet. Indsatsen kommer i forlængelse af den foreløbige opgørelse over dødsulykker i 2018, der viser, at der på området for godstransport med lastbil har været syv dødsulykker i løbet af året. Ud over dødsulykkerne har området også mange ulykker set i forhold til antallet af ansatte


· S-tog kan være en mulighed på sporet frem mod flere tog til tiden på Kystbanen
Fire nordsjællandske borgmestre og regionsrådsformanden for Region Hovedstaden fik mandag præsenteret for muligheden for at sætte en screening af muligheden for S-tog til Helsingør i gang


· Regeringen vil undersøge vejen frem for en ny motorvej i Hovedstadsområdet
VLAK-Regeringen vil som led i sit hovedstadsudspil, der blandt andet skal forbedre fremkommeligheden, sætte gang i en forundersøgelse af en ny motorvej i den sydlige Ring 5-korridor fra Køge til Frederikssundsmotorvejen. Samtidig vil VLAK-Regeringen sætte gang i en planlægningsundersøgelse i den nordlige del af Ring 5 med det formål at forbedre beslutningsgrundlaget for eventuelle indsnævringer i korridoren, der er et op til én kilometer bredt og 60 kilometer langt landområde, der er udlagt til et eventuelt byggeri af en ny motorvej vest for Hovedstadsområdet fra Køge i syd og til Helsingør i nord



Mere fra Transportnyhederne ...

Transportmagasinet

Transportmagasinet - Job

HVAD ER "FORKLARINGEN" MON PÅ DETTE SLØSERI ?

DebatDen gamle "undskyldning",- kan ikke længere bruges !

Her 8-9 år efter,- må alle jo kende "sandheden" !

Desuden påstår Danmark,- at man følger reglerne fra EU ?

DET gør man så bare ikke i denne situation !


DE " 7 DAGE" ER GÅET,- - - -DANMARK !

Den første Jul efter at Cabotagereglerne i EU-1072 / 2009,- trådte i kraft d. 14. Maj 2010,- oplevede vi starten på det voldsomme antal udenlandske lastbiler, -der blev efterladt her i Danmark,- når chaufførerne rejste hje på Juleferie. Det var også i forbindelse med Julen i 2010,- at vi begyndte at lave optælling af,- hvor mange lastbiler der på den måde blev efterladt. Desuden var det også Julen 2010,- der var årsagen til,- at vi henvendte os til myndighederne,- for at få en forklaring på,- at man totalt ignorerede denne form for overtrædelse,- af gældende EU-lovgivning.

Efter ret mange måneder,- kom der så endelig en besvarelse af vores envendelse,- og svaret var bare nedslående. Det blev nemlig oplyst fra myndighederne,- at der ikke sker en overtrædelse af EU-lovgivningen,- og ej heller Dansk lovgivning. Faktisk oplyst man om,- at der i loven om "godskørsel" IKKE er oplyst noget om,- hvor længe en lastbil har lov til at afvente en "International transport" UD af landet. Dette er hidtil,- den eneste reaktion,- der er kommet fra myndighederne,- omkring overtrædelsen af reglerne for det vi kalder " 7 Dage og UD".

Her er så lige et par faktuelle oplysning omkring dette forhold. For det første må alle efterhånden være bekendt med,- hvad der reelt foregår,- og hvorfor man bare efterlader lastbilerne i Danmark. Den omtale "Internationale transport" UD af landet,- er og bliver,- ren utopi,- hvilket enhver med kendskab til branchen,- udmærket VED. Selv ikke den nye tidsbegrænsning omkring parlering,- kan man trække ind i denne "sag",- da reglerne med "7 dage og UD",- jo ikke handler om parkering. Derfor er der ingen forskel på,- om lastbilerne efterlades på en
statslig,- eller kommunal parkeringsplads,- eller for den sgas skyld,- på et privat område.

Der er således INGEN nuværende lovgivning,- der på nogen måder gør det lovligt,- at udenlandske lastbiler,- opholder sig i Danmark,- i mere end 7 dage,- HVIS der har været kørt bare én enkelt Cabotagetur,- inden lastbilen er blevet efterladt. Derfor skal man være ekstremt naiv,- hvis man forventer at der er SÅ mange udenlandske lastbiler,- der er ankommet til vores lille land,- i dagene op til Jul,- med en "International transport",- og nu afventer en transport UD af landet,- efter Juleferien ? MEN,- det vil nok være FOR omfattende for myndighederne at kræve dokumentation for,- HVAD lastbilernes sidste opgave har været,- inden man efterlod dem,- og rejse hjem på Juleferie.


SÆRBEHANDLING ELLLER BARE LIGEGYLDIGHED ?

Del denne nyhed
Offentlig deling: Facebook Google Tweet This
URL:
Facebook Like:


Kommentarer

Der er ikke skrevet kommentarer.

Kommentér

Du skal logge ind for at kommentere.

Vurderinger

Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.
Siden dannet på: 0,16 sekunder
24,947,488 Unikke besøg