Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 3

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
HVAD ER "FORKLARINGEN" MON PÅ DETTE SLØSERI ?
DebatDen gamle "undskyldning",- kan ikke længere bruges !

Her 8-9 år efter,- må alle jo kende "sandheden" !

Desuden påstår Danmark,- at man følger reglerne fra EU ?

DET gør man så bare ikke i denne situation !


DE " 7 DAGE" ER GÅET,- - - -DANMARK !

Den første Jul efter at Cabotagereglerne i EU-1072 / 2009,- trådte i kraft d. 14. Maj 2010,- oplevede vi starten på det voldsomme antal udenlandske lastbiler, -der blev efterladt her i Danmark,- når chaufførerne rejste hje på Juleferie. Det var også i forbindelse med Julen i 2010,- at vi begyndte at lave optælling af,- hvor mange lastbiler der på den måde blev efterladt. Desuden var det også Julen 2010,- der var årsagen til,- at vi henvendte os til myndighederne,- for at få en forklaring på,- at man totalt ignorerede denne form for overtrædelse,- af gældende EU-lovgivning.

Efter ret mange måneder,- kom der så endelig en besvarelse af vores envendelse,- og svaret var bare nedslående. Det blev nemlig oplyst fra myndighederne,- at der ikke sker en overtrædelse af EU-lovgivningen,- og ej heller Dansk lovgivning. Faktisk oplyst man om,- at der i loven om "godskørsel" IKKE er oplyst noget om,- hvor længe en lastbil har lov til at afvente en "International transport" UD af landet. Dette er hidtil,- den eneste reaktion,- der er kommet fra myndighederne,- omkring overtrædelsen af reglerne for det vi kalder " 7 Dage og UD".

Her er så lige et par faktuelle oplysning omkring dette forhold. For det første må alle efterhånden være bekendt med,- hvad der reelt foregår,- og hvorfor man bare efterlader lastbilerne i Danmark. Den omtale "Internationale transport" UD af landet,- er og bliver,- ren utopi,- hvilket enhver med kendskab til branchen,- udmærket VED. Selv ikke den nye tidsbegrænsning omkring parlering,- kan man trække ind i denne "sag",- da reglerne med "7 dage og UD",- jo ikke handler om parkering. Derfor er der ingen forskel på,- om lastbilerne efterlades på en
statslig,- eller kommunal parkeringsplads,- eller for den sgas skyld,- på et privat område.

Der er således INGEN nuværende lovgivning,- der på nogen måder gør det lovligt,- at udenlandske lastbiler,- opholder sig i Danmark,- i mere end 7 dage,- HVIS der har været kørt bare én enkelt Cabotagetur,- inden lastbilen er blevet efterladt. Derfor skal man være ekstremt naiv,- hvis man forventer at der er SÅ mange udenlandske lastbiler,- der er ankommet til vores lille land,- i dagene op til Jul,- med en "International transport",- og nu afventer en transport UD af landet,- efter Juleferien ? MEN,- det vil nok være FOR omfattende for myndighederne at kræve dokumentation for,- HVAD lastbilernes sidste opgave har været,- inden man efterlod dem,- og rejse hjem på Juleferie.


SÆRBEHANDLING ELLLER BARE LIGEGYLDIGHED ?
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.