Chaufførnyt
Navigation
Besøgende
» Gæster online: 6

» Brugere online: 0

» Antal brugere: 3
» Nyeste bruger: Skovsgaard
Fra fotoalbummet...

Ulykke Patientforeningen
Dtl magasinet
Nyeste artikler
GH Truck Training
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
GH Truck Training
Arbejdstilsynet
Amukurs.dk
Job i Transport
Nordsjaellands Veterantog
Vestsjællands Veterantog
MY Veterantog
Østsjællandske Jernbaneklub
Nettog Hobby
SANDHEDENS TIME,- - -KOMMER STORMENDE !
DebatDet nye år er startet,- -med "sus i skørterne" !

Gad nok vide,- om myndighederne nu "sætter alle sejl til " !

ER,- kampen mod Social Dumping,- andet end "varm luft" !

Vil man fortsætte med "Flinkeskolen",- - eller "træde i karakter" ?


DET VED VI MERE OM,- - - OM ET PAR UGER !

"Sig nærmer tiden" ! Sådan begynder en sangtekst,- i en velkendt sang. Dette gælder så også lige for myndighederne i lille Danmark,- som mangler at bevise,- at man virkelig mener det alvorligt,- når man påstår at man følger EU-lovgivningen. MÅSKE er de første allerede,- "startet op" efter Juleferien,- og flere hundrede vil gøre det samme,- i de næste mange dage. Og JA,- det er de udenlandske lastbiler jeg her tænker på,- som nu har været efterladt i Danmark,- siden FØR Jul.

Vi taler om udenlandske lastbiler,- hvor chaufførerne har været,- eller fortsat er,- hjemme hos familien for en gangs skyld. Disse mange lastbiler holder ikke som tidligere,- rundt om på diverse rastepladser,- men er for størstedelens vedkommende,- blevet efterladt hos diverse virksomheder,- og altså på private områder. Dette skule så sikre,- at de ikke "kommer i klemme" i reglerne for tidsbegrænset parkering,- på statens rastepladser, -og ej heller på kommunale pladser.

MEN,- fælles for dem ER,- at de jo HAR opholdt sig i Danmark,- i mere end 7 dage. Dette betyder så,- i henhold til gældende EU-lovgivning,- at der angiveligt ER tale om en grov og helt bevidst overtrædelse,- af teksterne i EU-1072 / 2009,- så pålægger lastbilerne at forlade et "værtsmedlemsland" efter 7 dag,- efter udførelsen af Cabotagekørsel. Da der ikke er stor sandsynlighed for,- at ret mange af de efterladte lastbiler, -blot er ankommet til Danmark,- med en "International transport",- og nu bare afventer en tilsvarende transport UD af landet,- så BURDE "fælden klappe".

Sådan har situationen været i en del år efterhånden,- og hidtil har myndighederne i Danmark været ekstremt "gæstfrie",- og har ignoreret denne del af EU-lovgivningen. Vil det gentage sig igen i år,- eller vil man endelig "smide fløjs-handskerne", -og træde i karakter ? Jeg tror det næppe,- og selv et kommende Folketingsvalg,- vil nok ikke ændre denne procedure,- med at man bare "vender det blinde øje til".

Vores folkevalgte beslutningstagere,- skal huske på,- at dette ikke alene handler om,- at man udviser velvilje til at følge gældende lovgivning,- det handler også om troværdighed. Dette begreb "troværdighed",- bliver der mere og mere grund til,- at man tager alvorligt,- HVIS man vil forvente at blive mødt med respekt,- i fremtiden. Der har ikke været "slinger i valsen",- når man skulle udskrive bøder,- til chauffører der af nød,- måtte holde pause,- eller hvil,- udenfor en afmærkes "bås" på en rasteplads.

Derfor er mit inderlige håb,- at det nye år,- bliver et år,- hvor "Loven er lige for alle",- kommer til at virke som "Loven er lige for alle". Det KAN ikke være SÅ svært,- at se bort fra, -at noget kan virke som "FOR OMFATTENDE",- at man bare ignorere det. Man skal tænke på,- at det sagtens KAN virke for tåbeligt,- at sætte sit kryds ved en "kandidat",- der bare "har det hele munden",- når det er påkrævet.


LAD HANDLING FØLGE ORD,- - -OG GENVIND DEN TABTE "TROVÆRDIGHED",- - OG LAD LOV VÆRE LOV !
Der er ikke skrevet kommentarer.
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registreret bruger for at kunne vurdere.

Du skal logge ind for at kunne stemme.

Teksten er ikke vurderet.